کد خبر 341820
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: هیئات مذهبی باید با یکدیگر ارتباط نزدیک داشته باشند و به مانند یک جسم واحد در شهر خودشان در نشر معارف اهل بیت (ع) تلاش کنند و برای مبارزه با فرقه های انحرافی همچون وهابیت تلاش کنند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و مسلمین احمد پناهیان ظهر امروز در همایش مدیران هیئات مذهبی سراسر کشور که در مجتمع شاهد قم برگزار شد، با بر شمردن مهمترین مسائل در هیئات مذهبی اظهار کرد: اصلی ترین موضوعی که گردانندگان هیئات مذهبی باید به آن توجه داشته باشند، این است که نباید کاری برخلاف دستورات خداوند انجام بدهند، زیرا اصل اول در هیئت باید جلب رضایت خداوند باشد و نباید انسان سلیقه شخصی خود را بر نظر خداوند ترجیح دهد.

استاد حوزه علمیه قم نزدیکی هیئات مذهبی به یکدیگر را ضروری دانست و افزود: باید در مجلس عزاداری حسینی به برادری واقعی و هوادارانه توجه کرد، باید بین هیئات دوستی و رفاقت وجود داشته باشد و همدیگر را در برنامه هایشان یاری کنند و از سوی دیگر نباید بین هیئات مذهبی اختلاف وجود داشته باشد و رقابت براساس حسادت نباید به وجود بیاید.

وی تصریح کرد: هیئات باید با یکدیگر ارتباط نزدیک داشته باشند و به مانند یک جسم واحد در شهر خودشان در نشر معارف اهل بیت (ع) تلاش کنند و برای مبارزه با فرقه های انحرافی همچون وهابیت تلاش کنند.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با اشاره به نقش هیئات مذهبی در کارهای فرهنگی گفت: هیئت در حوزه کارهای فرهنگی مانند چشمه است، چون این هیئات از درون مردم شکل می گیرند. ظرفیت قوی‌ای در هیئات مذهبی وجود دارد، اما کمتر از آن استفاده می شود، باید هیئات مذهبی با شعر و محتوای قوی مخاطب جذب کنند و به صرف صدای قشنگ نباید مداح به هیئت دعوت شود.

استاد حوزه علمیه قم یادآوری امر اهل بیت(ع) را وظیفه هیئات مذهبی دانست و افزود: هیئات باید در برنامه اشان به یادآوری حاکمیت دین در جامعه و مدیریت اهل بیت (ع) بپردازند و احیاگر مسئله ولایت فقیه باشند زیرا به پاس خون شهیدان امنیت کنونی در کشور حاکم شده است و امام خمینی (ره) فرموده‌اند که انقلاب اسلامی نقطه آغاز تشکیل حکومت جهانی اسلام به رهبری امام زمان (عج) است.

وی تصریح کرد: جریان تشیع لندنی به دنبال زدودن نام مقام معظم رهبری و شهدا از هیئات مذهبی است و باید مسئولان امنیتی در خصوص فعالیت این جریان هوشیار باشند زیرا با صرف هزینه های زیاد به دنبال جذب هیئات مذهبی به سمت خود هستند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس