کد خبر 341139
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۶

سخنگوی کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: امروز تهران به یک شهر شلوغ کارگری و خوابگاهی برای افرادی که به سختی و با زحمت در آن کار می‌کنند، تبدیل شده و در حال حاضر در این کلان‌شهر با کارگاهی سودآور برای انجام فعالیت‌های عمرانی و ساختمانی و نیل به مقاصد اقتصادی مواجه هستیم.

 به گزارش مشرق، محمد مهدی تندگویان سخنگوی کمیسیون شهرسازی و معماری شورا افزود: حضور دولت و بار سنگینی که وجود سازمان‌های دولتی به تهران وارد کرده، موجب شده شهروندان با زندگی آرامش بخش فاصله بگیرند و این کلان شهر در موضوعات مختلف از جمله آب، برق و دیگر زیرساخت‌های شهری به مرز هشدار برسد.

او با اشاره به اینکه راهکاری مانند جابه جایی پایتخت به شهری دیگر پاسخگو نیست، اظهار کرد: شاید اگر پایتخت از تهران خارج شود، بخش زیادی از ترددهای این کلان‌شهر کم شود اما در شهر جدید نیز بار دیگر این اتفاق رخ خواهد داد.

او با تاکید بر اینکه این شهر بدون در نظر گرفتن رشد واقعی جمعیت، حجیم شده، اضافه کرد: تنها کارهایی که به منظور پایان دادن به این مساله می‌توان انجام داد، جلوگیری از ساخت‌و‌ساز بی‌رویه، مراقبت از حریم شهر و پایبند بودن به طرح‌های جامع و تفصیلی است تا دیگر اجازه ادامه این وضعیت را ندهیم.

او ادامه داد: برای آنکه تهران به یک شهر غیرقابل سکونت در بسیاری از حوزه‌ها تبدیل نشود و امکان بهره‌برداری از زیرساخت‌های شهری و تامین آسایش و ایمنی شهروندان آن وجود داشته باشد، باید به رشد بی‌رویه جمعیت و گسترش روزافزون این کلان‌شهر پایان داده شود.
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    شهر بی در و پیکر مشکلش با طرح جامع حل نمی شه
  • ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    بساز بفروشها عامل اصلی افزایش جمعیت تهران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس