روزنامه ˈعکاظˈ عربستان نوشت: مقامات اردن برنامه و نقشه خود برای رویارویی با حمله احتمالی داعش را دراختیار ناتو قرارداده اند.

به گزارش مشرق، روزنامه ˈعکاظˈ در شماره روز یکشنبه خود نوشت: اردن گزارش های محرمانه و امنیتی خود را که شامل برنامه های این کشور برای مقابله با حمله احتمالی تروریست های داعش است را به ناتو تحویل داده است.

به گزارش این روزنامه، اردن از ناتو خواسته است این برنامه را در نشست آینده این سازمان که پنجشنبه هفته آینده در شهر ˈولزˈ انگلیس برگزار می شود بررسی کند.

مسوولان اردن تاکنون درمورد جزییات گزارش های تحویلی به ناتو اظهارنظری نکرده اند.

گروه تروریستی داعش که با همکاری برخی کشورهای عربی منطقه در سوریه تشکیل و سپس به عراق حمله کرد، تهدید کرده است به اردن و عربستان نیز حمله می کند.

هم اکنون سران کشورهای عربی که تا پیش از این از این تروریست ها حمایت می کردند از ترس حمله داعش به دنبال هم پیمانان قدرتمند می گردند.

روزنامه ˈعکاظˈ در خبری دیگر با برجسته سازی سفر سلمان بن عبدالعزیز ولی عهد عربستان به فرانسه نوشت: تقویت همکاری های امنیتی ریاض و پاریس یک اولویت راهبردی است.

عربستان و اردن در چند سال گذشته بیشترین حمایت را از گروهک تروریستی داعش در سوریه انجام داده اند و اکنون با تهدید این گروه برای حمله و اشغال این دو کشور، دست به دامان هم پیمانان خود شده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس