کد خبر 339345
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وظیفه اخلاقی و حمایتی ما این است که تا این تیم را در بازی‌های پاراآسیایی حمایت کنیم و من قول کسب مدال نقره را از بانوان والیبالیست گرفتم.

به گزارش مشرق، علی ربیعی صبح امروز (چهارشنبه) برای بازدید از فدراسیون جانبازان و معلولان راهی این فدراسیون شد و در ادامه از تمرینات تیم‌های شنا، گلبال بانوان، والیبال نشسته بانوان و بوچیا دیدن کرد. وی در جمع بانوان والیبالیست اظهار داشت: یکی از وظایف وزارت، مسائل حمایتی در حوزه ورزش جانبازان و معلولان است.

وی افزود: ورزش و بهبود زندگی ورزشکاران جانباز و معلول رابطه معناداری با هم دارند و ما نیز باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم. ورزش یک بعد ورزشی دارد و بعد دیگری نیز وجود دارد که باید شرایط را برای افرادی که دچار معلولیت هستند در شرایط مختلف نیز ایجاد شود و ما از این وسیله از آنها حمایت کنیم با این حال به اعتقاد من حمایت‌هایی که باید صورت گیرد همچنان چندان زیاد نیست و نارسایی‌هایی در این زمینه وجود دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: وظیفه اخلاقی و حمایتی ما این است که تا این تیم را در بازی‌های پاراآسیایی حمایت کنیم و من قول کسب مدال نقره را از بانوان والیبالیست گرفتم. البته اساسا فدراسیون جانبازان و معلولان در گذشته در اختیار جانبازان بود اما اکنون معلولان نیز حضور پررنگی دارند اما ما باید شرایطی را فراهم کنیم تا ورزش جانبازان را به نحو احسن ادامه دهیم و در مسائل قهرمانی نیز روی ورزشکاران جانباز و معلول متمرکز شویم و برنامه‌ریزی خوبی انجام دهیم.

ربیعی ادامه داد: البته هر کسی که در دولت حضور دارد یک گرایش عاطفی با این حوزه برقرار می‌کند. دولت تاحدودی سعی کرده در این زمینه فعالیت کند و ما نیز قصد داریم شرایط را برای یک زندگی طبیعی برای این افراد آماده کنیم تا آنها زندگی خوبی داشته باشند و با جامعه همزیستی پیدا کنند.

وی در پاسخ به گله یکی از والیبالیست‌های تیم بانوان که معتقد بود همچنان بسیاری از والیبالیست‌ها با وجود دارا بودن مدارک بالا نمی‌توانند در جایی مشغول به کار شوند عنوان کرد: براساس قانون هر مرکزی باید 3 درصد استخدام‌هایش را به این موضوع انجام دهد اما متأسفانه این کار انجام نشده است ولی این موضوع را با جدیت در دولت دنبال می‌کنیم. البته در بخش دولتی ظرفیت استخدام کمتر است اما در بخش خصوصی با برخی از حمایت‌ها قصد داریم زمینه این کار را فراهم کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: ما قصد داریم زمینه حضور معلولان را در بازار اشتغال فراهم کنیم البته جدا از آن حضور در تعاونی‌ها هم می‌تواند موثر باشد و می‌توان در این خصوص کارهای خوبی انجام داد ما در حوزه تأمین اجتماعی این استخدام 3 درصدی را قطعا انجام خواهیم داد تا سایر ارگان‌ها نیز به وظیفه خود آشنا شوند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس