کد خبر 339124
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پس از پایان جنگ غزه مشکلات واقعی اسرائیل آغاز خواهد شد، گفت:‌ تلاش برای مسلح کردن کرانه باختری و کمک به جوانان این منطقه برای راه‌ انداختن حرکت مقاومت آغاز می‌شود.

به گزارش مشرق، عصر امروز نشستی با عنوان بررسی آخرین تحولات غزه با حضور حسین شیخ‌الاسلام مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی و ابوشریف نماینده جهاد اسلامی در حاشیه جشنواره‌ رسانه‌های دیجیتال در بوستان گفت‌وگو برگزار شد.

در ابتدای این نشست شیخ‌الاسلام با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینی‌ها کم آورده است، تأکید کرد که اسرائیل اکنون در حال از بین رفتن است.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به دو دلیل در مسیر فروپاشی قرار گرفته است، تصریح کرد: دلیل اول کارکردی است به این معنی که بنیانگذاران این رژیم و حامیانش قرار بود با ایجاد رژیم صهیونیستی در منطقه و توسعه آن براساس موازنه قوا و محاسباتی که انجام داده بودند اهداف‌شان را در خاورمیانه محقق کنند.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه هدف تهدید بودن اسرائیل برای منطقه با توجه به شکل‌گیری مقاومت دچار اختلال شده است، تصریح کرد: اکنون دیگر رژیم صهیونیستی مانند گذشته که موشه‌دایان (وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی در زمان جنگ با عراق) که می‌گفت همه پایتخت‌های عربی در تیررس اسرائیل است دیگر سلاح متعارف آنها تهدید نیست و سلاح‌های نامتعارف آنها نیز توان کاربردی ندارند.

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه دلیل دوم ایجاد رژیم صهیونیستی برای تبدیل شدن به مقصدی برای مهاجرت یهودیان نیز از بین رفته است چرا که اکنون مهاجرت معکوس از اسرائیل از مهاجرت یهودیان به سرزمین‌های اشغالی بیشتر شده است و صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی دیگر حاضر به ماندن در این مناطق نیستند و اکنون موازنه جمعیتی به سود اعراب فلسطین در حال تغییر است.

وی با بیان اینکه جنگ غزه از همان زمان که رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند که خلع سلاح غزه غیر ممکن است و کرانه باختری نیز باید برای مقاومت مسلح شود، تغییر کرد، افزود: مسلح کردن کرانه باختری از مسلح کردن غزه که سال‌ها در محاصره است نیز آسان‌تر است.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه اکنون مقاومت با موشک‌های خود صهیونیست‌ها را به پناهگاه‌ها فراری داده تصریح کرد که با ساخت تونل‌ها دیگر پناهگا‌ها هم برای اسرائیلی‌ها امن نخواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سرنوشت سیاسی جنگ پایان یافته است، تأکید کرد: اکنون تنها گردن نهادن رژیم صهیونیستی به شروط مقاومت مانده تا آتش‌بس پایان یابد و تازه پس از پایان جنگ بدبختی دولت تل‌آویو آغاز می‌شود و اختلافات داخلی تشدید می‌شود و این در حالی است که در جبهه فلسطینی اتحاد میان گروه‌های سیاسی و نظامی افزایش پیدا کرده، آنها با هم متحد شده‌اند و حتی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان هم با مقاومت درباره غزه متحد است.

در بخش دیگری از این نشست ابوشریف نماینده جهاد اسلامی نیز به سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه مقاومت دارای دو جنبه مهم است تأکید کرد که علاوه بر مقاومت در جبهه جنگ سخت باید در جبهه جنگ نرم نیز حضور داشت.

ابوشریف با اشاره به اینکه بارها به وی برای کمک به مبارزان فلسطینی از ایران سؤال شده است، تأکید کرد که عرصه جنگ نرم عرصه مهمی است که می‌توان به شکل عملی به حرکت مردم فلسطین در آن کمک کرد.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین با آرزوی موفقیت برای جوانان ایرانی در عرصه جنگ نرم تأکید کرد که من از شما می‌خواهم که چهره‌ای از اسلام که در آن اسلام معتدل نشان داده شود را به جهان عرضه کنید.

پس از پایان این جلسه حسین شیخ‌الاسلام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس تأکید کرد: آنهایی که غزه در حالی که در محاصره بود مسلح کردند، کرانه باختری را نیز مسلح خواهند کرد و قول می‌دهم که این کار انجام خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه مسلح کردن کرانه باختری از مسلح کردن غزه هم متفاوت‌تر خواهد بود چرا که 3 کیلومتر با قدس اشغالی فاصله دارد و کمتر از 10 کیلومتر با تل‌آویو، تصریح کرد که ما به وجود نیروهای مقاومت و توان آنها اعتقاد داریم و به نظر ما تمام جنبش فتح طرفدار سازش نیست فتح یک گروه مبارز است و جوانان آن طرفدار مقاومت هستند.

مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنبش فتح سابقه تاریخی طولانی از مبارزات با رژیم صهیونیستی را با خود یدک می‌کشد، اظهار داشت: نسل جدید فتح راه سازش نسل گذشته را دنبال نمی‌کند.

وی افزود: اکنون افتخارآفرینی در مذاکره نیست چرا که در برهه ناامیدی در میان فلسطینی‌ها و کشورهای عربی روند مذاکرات آغاز شد اکنون افتخار برای مقاومت است چرا که سازش دستاوردی نداشته است جوانان در کرانه باختری فعال خواهند شد و ایران نیز به آنها کمک خواهد کرد؛ ارتباطی که با حماس و جهاد اسلامی برقرار شد با جوانان فتح هم برقرار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تل‌آویو مجبور است شروط مقاومت را برای آتش‌بس بپذیرید، تأکید کرد که با پایان جنگ غزه شور و نشاط در طرف فلسطینی ایجاد خواهد شود و برای این پیروزی جشن و شادی برگزار می‌کنند اما در طرف اسرائیلی تازه مشکل آغاز خواهد شد. هنوز که جنگ تمام نشده آنها فرمانده نیروی هوایی به دلیل ناموفق بودن عملیات علیه غزه برکنار کردند. وزیر دفاع در مقابل نخست‌وزیر ایستاده و جنگ آبروی اسرائیل را برده است.

شیخ‌الاسلام گفت‌: به آقای لاریجانی پیشنهاد می‌دهم که کمیته‌ای مردمی برای بازسازی غزه وارد عمل شود و آقای لاریجانی مسئولیت ریاست کمیته کمک‌رسانی مردم به غزه را برعهده گیرد.

وی افزود:‌ احتمال برگزاری اجلاسی هم در این زمینه وجود دارد و تلاش‌های مجلس شورای اسلامی برای کمک به غزه ادامه خواهد یافت و اسرائیل بهترین فرصت را برای مقاومت ایجاد کرد تا سیلی محکمی با آنها وارد کند و از زمینه اشتباهات تل‌آویو بهره‌برداری خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سهیل بشردوست ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    از عوامل مهم راحت تر مسلح شدن کرانه باختری همین "بهانهء" بدون سرنشینی بود که وارد هوای ایران شد... اگر تا قبل از این نصف مردم ایران با کمک تسلیحاتی به کرانه باختری و فلسطینی ها موافق بودن، حالا همه موافقن! اسرائیل خیلی خری!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس