کارشناسان در میزگرد ضرورت تسلیح کرانه باختری فلسطین اعلام کردند گام نخست انتفاضه سوم با فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک به تسلیح فلسطینی‌ها برداشته شد و اینک نوبت دوستداران فلسطین است که این روند را مهندسی کنند.

به گزارش مشرق، میزگرد ضرورت تسلیح کرانه باختری و تاثیرگذاری بر معادلات صهیونیست‌ها با حضور حسین شیخ‌الاسلام مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی، رضا برکتی مدیر موسسه تحقیقات و پژوهش‌های سیاسی علمی ندا و سلمان رضوی کارشناس مسائل فلسطین برگزار شد. این نشست با هدف پیگیری موضوع تسلیح کرانه باختری در فلسطین که در اثنای جنگ سوم غزه (مردادماه گذشته ) رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران جهت کمک به مجاهدان فلسطینی در رویارویی با اشغالگران خواستار آن شد برگزار گردید و زوایای آن توسط کارشناسان امر بررسی شد. در نشست های بعدی زوایای دیگری از این مطالبه مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار خواهد گرفت.

*شیخ‌الاسلام: آرامش در منطقه تا زمانی که اسرائیل وجود دارد برقرار نخواهد شد

مشاور بین‌الملل رئیس مجلس با بیان اینکه همه دنیای استکباری اعلام کردند که غزه باید خلع سلاح شود در حالی که مقام معظم رهبری فرمودند که نه تنها غزه بلکه کرانه باختری نیز باید مسلح شود گفت: هم اکنون به وضوح مشخص شده است که کرانه باختری به خوبی پتانسیل مسلح شدن را دارد و اگر کم‌کاری در این امر وجود داشته باشد به دلیل کم کاری عاشقان فلسطین است.

وی افزود: آنچه که جمهوری اسلامی ایران در منطقه اراده کرده است به وقوع پیوسته و در آینده نیز ادامه خواهد داشت که در این راستا نابودی رژیم صهیونیستی بخشی از مطالبات ماست.

 

شیخ‌الاسلام در پاسخ به سؤالی در خصوص ضرورت اقدام برای تسلیح کرانه باختری اظهار داشت: موضوع از بین رفتن اسرائیل مهم است و اینکه از چه روشی فرقی نمی‌کند. البته ما راهبرد حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در بحث نابودی صهیونیست‌ها را اجرا خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: آرامش در منطقه تا زمانی که اسرائیل در منطقه است برقرار نخواهد شد و اشغالگری و تجاوز از سوی آنان و عوامل آنان ادامه خواهد داشت زیرا در پشت هر قضیه جنایتکارانه‌ای صهیونیست‌ها وجود دارند.

مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش مقبولیت اسرائیل در افکار عمومی اروپا گفت: با سرکوب شدید فلسطینی‌ها توسط صهیونیست‌ها و خیزش‌های مردم فلسطین برای کسب حقوق و آزادی‌های خود وضعیت اسرائیلی‌ها در جهان و در اروپا تغییر کرده و همگان متوجه مظلومیت فلسطینی‌ها شده‌اند.

شیخ‌الاسلام افزود: انتفاضه یعنی اینکه باید جان داد تا حقوق خود را بدست آورد و هم اکنون فلسطینیان که صاحبان آن سرزمین هستند با قدرت تمام ایستاده‌اند تا اشغالگران را فراری دهند.

وی تصریح کرد: انتفاضه معقول‌ترین و مسالمت‌آمیزترین روش احقاق حقوق فلسطینی‌ها است که در نهایت منجر به نابودی صهیونیست‌ها خواهد شد.

*برکتی: اولین قدم در مهندسی آغاز انتفاضه سوم توسط مقام معظم رهبری با مسلح سازی کرانه باختری بود

مدیر موسسه تحقیقات و پژوهش‌های سیاسی علمی ندا نیز گفت: اتفاقات اخیر در کرانه باختری مقدمات آغاز انتفاضه سوم است و نیاز به مهندسی از قبل دارد.

رضا برکتی با تاکید بر اینکه باید با شروع انتفاضه سوم که امیدواریم آخرین آن باشد نابودی صهیونیست‌ها فراهم شود افزود: اولین قدم در مهندسی آغاز انتفاضه سوم را مقام معظم رهبری با دستورشان مبنی بر تسلیح کرانه باختری برداشتند و ایشان پرچمدار اصلی‌ترین انتفاضه سوم هستند.

وی افزود: بعد از جنگ 51 روزه تحولات فلسطین نشان داد که کرانه باختری به خوبی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها‌ی مختلفی برای اقدامات متفاوت بر ضد صهیونیست‌ها دارد که تاکنون ما آنرا نادیده گرفته بودیم.

 

 

برکتی با بیان اینکه مانع بزرگی بر سر راه مسلح سازی کرانه باختری با فعالیت شدید سرویس‌های اطلاعاتی فتح و تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی وجود دارد اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های موجود برای مسلح سازی کرانه باختری اما این منطقه به خوبی آغازگر انتفاضه سوم بوده و در نهایت هم به پیروزی خواهد رسید.

مدیر موسسه تحقیقات و پژوهش‌های سیاسی علمی ندا تاکید کرد: نسل جدید فلسطینی‌ها در کرانه باختری پتانسیل و بارقه امیدی برای انتفاضه سوم دارند و در راه نابودی صهیونیست‌ها و آزادی فلسطین و قدس می‌توان از ظرفیت‌ آنها استفاده کرد.

برکتی با اشاره به اقدامات اخیر افراطیون صهیونیست در قدس گفت: با اتفاقات روی داده در مسجدالاقصی کاملا مشخص است که افراطی‌های اسرائیلی با تحریک فلسطینی‌ها به دنبال ناامن جلوه دادن قدس و سمت و سوی خاص به این بحران هستند تا در نهایت ناکارآمدی دولت نتانیاهو را نشان دهند.

مدیر موسسه تحقیقات و پژوهش‌های سیاسی علمی ندا تصریح کرد: کل جهان اسلام عملاً با تحولات اخیر مصر، یمن، سوریه و لبنان درگیر شده است و این درگیری بهترین فرصت برای اسرائیلی است تا از بحث مسجدالاقصی حساسیت‌زدایی کنند.

وی افزود: رسانه‌های غربی و صهیونیستی پس از وقایع قدس و مسجدالاقصی به دنبال صلح‌طلب نشان دادن نتانیاهو و خویشتن‌داری‌های وی و تطهیر وقایع و بر عکس جلوه دادن اتفاقات هستند.

برکتی اظهار داشت: پس از بروز بحران در قدس و هتک حرمت مسجد الاقصی نتانیاهو اعلام کرد اسرائیل به دنبال زندگی مسالمت‌آمیز و همزیستی با فلسطینی‌هاست و این فلسطینی‌ها هستند که این همزیستی را نمی‌خواهند.

مدیر موسسه تحقیقات و پژوهش‌های سیاسی علمی ندا در پایان خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) بارها تاکید کرده‌اند که مسجدالاقصی و فلسطین مسئله اول جهان اسلام است اما استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل تلاش می‌کند تا با بحث داعش و اقدامات جنایتکارانه آن و همچنین پروژه القاعده‌سازی از حزب‌الله لبنان و معرفی آن به اذهان عمومی دنیا فلسطین را به مسئله سوم و چهارم و پنجم بکشاند که این امر هوشیاری جهان اسلام را می‌طلبد.

*رضوی: وجود نیروهای فلسطینی با تجربه‌ و متبحر در کرانه باختری وضعیت بهتری از مقاومت در برابر صهیونیست‌ها را نسبت به غزه بوجود خواهد آورد

کارشناس مسائل فلسطین با بیان اینکه بحث تسلیح کرانه باختری موضوعی است که باید در راهبرد نابودی کل اسرائیل به آن نگاه کرد گفت: تسلیح کرانه باختری ابزاری متفاوت از روش‌های مبارزاتی چند سال اخیر در فلسطین است.

سلمان رضوی با اشاره به اینکه از سال 2006 تاکنون نوار غزه نقطه اصلی و کلیدی مبارزاتی فلسطین بوده است افزود: تنها توان مبارزاتی و مقاومت نوار غزه مربوط به وقایع و اتفاقات انتخابات پارلمانی و محاصره نوار غزه و جنگ 2008 ، 2012 و 2014 بوده در حالی که کرانه باختری پتانسیل و ظرفیت مؤثر و بزرگتری نسبت به نوار غزه دارد.

وی تصریح کرد: در انتفاضه الاقصی با شیوه مبارزاتی و عملیاتی جدید استشهادی فلسطینی‌ها اقداماتی را انجام دادند که در هیچ کدام از تحولات اخیر مسبوق به سابقه نبوده است.

رضوی به تفاوت شرایط جغرافیایی نوار غزه و کرانه باختری اشاره کرد و افزود: نیروهای مقاومت در نوار غزه با چند موشک می‌توانستند موازنه قدرت را به نفع فلسطینی‌ها در جنگ 51 روزه تغییر دهند و حتی می‌توانستند با چند عملیات استشهادی میزان تلفات80 نفری صهیونیست‌ها را بدست بیاورند اما باید صهیونیست‌ها را یک به یک از بین می‌بردند تا موازنه قدرت به صورت کاملاً ملموسی مشاهده شود.

وی خاطرنشان کرد: وجود شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری باعث شده است تا عملیات‌ استشهادی تاثیرپذیری بیشتری داشته باشد ضمن اینکه نزدیکی جغرافیایی و به هم پیوستگی فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها در آن سرزمین موجب موفقیت بیشتری برای مقاومت است.

رضوی اظهار داشت: وجود نیروهای فلسطینی با تجربه‌ و متبحر در کرانه باختری که از سازماندهی بهتری نیز برخوردارند می‌تواند عملکرد بهتری را از نیروهای مقاومت در غزه بوجود آورد.

وی در پایان به وجوه اشتراک انتفاضه مسجدالاقصی سال 2000 و تحولات اخیر مسجدالاقصی سال 2014 اشاره و افزود: در سال 2000 آریل شارون وارد مسجدالاقصی شد و فلسطینیان به نشانه اعتراض قیام و انتفاضه مسجد الاقصی سال 2000 را بوجود آوردند ولی هم اکنون افراطیون صیهونیستی‌ با ورود به مسجدالاقصی باعث به جوش آمدن خون فلسطینیان به دلیل بی‌حرمتی به این مسجد شدند که در صورت ادامه این روند انتفاضه 2014 مسجد الاقصی می تواند شکل گیرد که در این صورت  از شدت و حدت تندتر و بیشتری به نسبت انتفاضه دوم برخوردار خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس