کد خبر 336617
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶

مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران از دستگیری شکارچی ثروتمند گیلانی که چندی پیش یک پلنگ را از طبیعت کشور حذف کرد خبرداد و گفت : برای این شکارچی با سابقه 5 میلیون تومان جریمه نقدی و 42 ماه حبس در نظر گرفته شد.

به گزارش مشرق، کیوان هوشمند در گفتگو با مهر افزود: متاسفانه شکارچیان غیرمجاز بار دیگر با کشتار یک پلنگ ایرانی کمیاب و در معرض انقراض فاجعه دیگری را برای محیط زیست کشور رقم زدند.

به گفته وی، خردادماه سال جاری به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر شکار یک پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی شهرستان تالش در استان گیلان نیروهای یگان محیط زیست تالش پس از دو ماه تحقیق، بررسی و بدست آوردن یک قطعه عکس، متخلف مربوطه را شناسایی کردند.

کشتن یک پلنگ توسط شکارچی ثروتمند

کشتن یک پلنگ توسط شکارچی ثروتمند

هوشمند اظهار داشت: محیط بانان متوجه شدند که عامل شلیک به پلنگ دارای 3 مخفیگاه و منزل در نقاط مختلف استان گیلان است بنابراین پس از مدتی بررسی، مخفیگاه اصلی متهم را شناسایی کردند.

مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران تصریح کرد: محیط بانان پس از جمع آوری مستندات ضمن هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی، بصورت غافلگیرانه وارد مخفیگاه وی در مناطق جنگلی شده و به جستجوی این مکان پرداختند که در جریان بازرسی از مخفیگاه متهم یک عدد دم پلنگ به همراه یک قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز کشف و ضبط و یک نفر متهم در این زمینه بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شد.

وی افزود: با توجه به مستندات، تصاویر و دم پلنگ کشف شده، متهم در بازجویی ها به کشتار یک پلنگ در منطقه جنگلی چوبر تالش در فروردین ماه سال جاری به وسیله اسلحه غیرمجاز اعتراف کرد.

کشتن یک پلنگ توسط شکارچی ثروتمند

هوشمند یاد آور شد: در جریان رسیدگی به پرونده در شعبه اول دادگاه عمومی بخش حویق در شهرستان تالش، متهم مربوطه به جرم شکار غیرمجاز گونه جانوری حمایت شده (پلنگ) به تحمل سه سال حبس تعزیری و به جرم حمل و نگهداری از سلاح غیر مجاز به تحمل 6 ماه حبس تعزیری محکوم شد. همچنین اسلحه مربوطه با حکم قاضی به نفع دولت توقیف و متهم می بایست جریمه نقدی به مبلغ پنج میلیون تومان بابت ضرر و زیان وارده بر محیط زیست ناشی از شکار یک پلنگ ایرانی را پرداخت کند.

به گفته وی، پوست این پلنگ توسط متهم به مبلغ هفت میلیون تومان به فروش رسیده و متهم مربوطه از افراد متمول و قاچاقچیان حرفه ای چوب در استان های گیلان و اردبیل به شمار می رود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    باید اعدام بشه در ملاء عام
  • اسمال ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    متهم رو اعدامش کنید و پوستش رو تاکسیدرمی کنید بزنید سر در جنگلبانی تا دل حیوونای جنگل خنک بشه
  • سیدیاسر ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    بخاطر اینکه در این مملکت قانون قوی و مجریش وجود نداره کسی قانون بگذاراند هر کس به پلنگ ایرانی رو شکار کنه 500 میلیون جریمه به همراه 10 سال زندان داره اقازادو و ... هم نداره ببینم کسی جرات میکنه
  • ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    حبس تعزیری معنیش اینه که می تونه به جریمه نقدی تبدیل بشه و این برای یک قاچاقچی یا هر فرد متمول دبگه ای یعنی کشک!!
  • ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    حال اگه با ماشینت ناخواسته به ماشین اقایون که بسیار هم فراوونه بزنی به مبلغی که بیمه میده راضی نمیشن و کلی خسارت میخواهند مورد بوده تواشناها با پژوش زده بود به سانتافه طرف طرف علاوه بر بیمه ماشین پژو اشنامون رو هم گرفت بعد حیوونی که به تعداد انگشتان دسته و در حال انقراض با 5میلیون سرو تهش رو هم میارن
  • ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    اگه 500 میلیون ازش می گرفتن اونوقت تازه یه خورده آدم می شد . آخه با 5 میلیون میشه دو تا درخت کاشت تا محیط زیست این حیوان رو گسترش بدیم ؟
  • ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    به نظر من این آقا قاتل واقعیه و باید کم سنگین تری در موردشون اجرا بشه آخه 5 میلیون واسه یه شخص به قول شما ثروتمند چه دردیرو دوا میکنه بازهم به کارش ادامه میده.
  • ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    5 میلیون تومان ؟!! چرا انقدر قوانین ضعیفن ؟ شکارچی غیر مجاز می بایست حداقل 20 میلیون تومان جریمه شود ، برای همچنین شکاری حداقل بایستی 50 میلیون تومان جریمه بدهد . ممنوعیت مادالعمر از حمل سلاح حتی یک تفنگ ساچمه ای برای همچنین موردی حداقل 5 سال حبس قطعی محکومیت به کار اجباری در بخش های خدمات عمومی و ... استفاده از دست بند موقعیت سنج که متهم تحت کنترل باشد و اجازه ورود به جنگل نداشته باشد . حتی شلاق در محل و در صورت تکرار ، تصاعدی شدن احکام و در نهایت حتی تبعید . اگر همچنین قوانینی وجود داشته باشد و چند بار اجرا شود ، دیگر کسی جرات غلط کردن به خود نمی دهد .
  • ناشناس ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    5 ملیون پول یه شب خوشگدرونیشون تو باغشونه اینم شد جریمه ؟؟؟؟؟
  • محمد ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    دمشون گرم عجب جریمه ی سنگینی طرف 7 میلیون سود کرده 5میلیون جریمش کردن واقعا سنگین بوده خیلی بازدارنده است!!!!!
  • حجت ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    کمر یارو خورد شد از این جریمه سنگین
  • ناشناس ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    0 0
    فقط می تونم بگم تو روح این شکارچی
  • مهدی مرادی فر ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    0 0
    شکارچی مسلح اعدام باید گردد ...واقعاچه جریمه سنگینی!!!! این جریمه مال زمان دلار۶۸ ریاله اصلاح باید بشه تا دیگه از این غلط ها نکنه قاچاق چیان میکروب
  • امیر احمد اکبری اسبق از تبریز ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    0 0
    ایشون باید محکوم می شد به دو سال خدمات اجباری برای پاکسازی و مراقبت از محیط زیست تا آدم شن
  • علی ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    0 0
    چه جریمه سنگینی، چیزی برای وراث نمی‌مونه اونوقت!!
  • ساجد ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    چه انسان های کثیفی پیدا میشه ،یه قانون سفت و محکم تو این مملکت نیست که تو دهن این کثافتا بزنه؟!!
  • ایرج ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    قانون کم نداریم . "جریمه نقدی به مبلغ پنج میلیون تومان" "پوست این پلنگ توسط متهم به مبلغ هفت میلیون تومان به فروش رسیده"
  • ایرج ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    یعنی پولدار باش پول بده هر کاری دوست داری بکن حتی قانون را هم میتونی بخری.تازه این که چیزی نیست میتونی سربازیتو هم بخری اون بچه روستایی یا فقیر جونش در بیاد بره به جای تو خدمت به همین راحتی .
  • ایرج ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    اسم آقازاده نیار اونا وارثان این مملکت هستن
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    0 0
    با این قوانین خودتون رو مسخره کردین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس