کد خبر 336321
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸

نماینده مردم تهران در مجلس بااشاره به مسائل عدیده پیش روی نظام تاکید کرد: برای از پیش رو بر داشتن مشکلات باید از ظرفیت‌های اعتقادی و دینی، که درقالب مدیریت جهادی قابل تبیین است، بهره گرفت.

به گزارش مشرق، احمد توکلی در آستانه برگزاری اجلاس پانزدهم سازمان بسیج اساتید در مشهد اظهار کرد: ما در اثر غفلت از توجه به مبنای فرهنگی برنامه‌هایمان به‌ویژه در حوزه اقتصاد، به بسیاری از ایده‌آل‌های نظام اسلامی نرسیده‌ایم.

وی بااشاره به نامگذاری امسال توسط رهبری نظام و توجه ایشان به دو مقوله فرهنگ و اقتصاد، شعار امسال اجلاس بسیج اساتید کشور را هوشمندانه دانست.

این مدرس اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: هر مدلی که در اقتصاد طرح می‌شود یک مبنای فرهنگی دارد و اگر بدون توجه به خاستگاه آن در برنامه‌ریزی‌ها، عمل کنیم به همان مشکلاتی دچار می شویم که از دوران سازندگی همراه ما است.

وی اظهار کرد: کشور ما دارای منابع زیادی است. اما با وجود داشتن این منابع نمی‌توانیم آنها را به خوبی هماهنگ و تنظیم که بازده را می‌کاهد و این یکی از مهم‌ترین جنبه‌هایی است که استادان بسیجی باتوجه به تعهدشان به اسلام و نظام اسلامی، می‌توانند از دانش خود در شاخه‌های مختلف برای بهینه‌سازی امور استفاده کنند.

توکلی بیان کرد: استاد دانشگاه باید مطلع و روشن باشد و استاد بسیجی در کنار دانش خود، توانایی و انگیزه مضاعف نیز دارد که ضمن موفقیت است.

پانزدهمین اجلاس سالانه اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور، باشعار: "نسبت فرهنگ و اقتصاد در تمدن نوین اسلامی"، روزهای سوم تا پنجم شهریور ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس