کد خبر 335330
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: عدالت نماد فرهنگ اجتماعی اسلام است و همه امور مربوط به جامعه را باید با شاخص عدالت سنجید.

به گزارش مشرق، «غلامحسین اسماعیلی» در آیین معارفه رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران، با بیان اینکه اسلام دینی جامع و کامل برای همه بشریت در همه قرون و اعصار است، افزود: در جامعه اسلامی همه شهروندان باید عدالت خواه باشند، لیکن به طور طبیعی عدالت محوری در میان مدیران و متولیان جامعه بیشتر باید خودنمایی کند.
وی گفت: تحقق عدالت که هم تکلیف دینی و هم اجتماعی است، هرگاه در جامعه شکل بگیرد و کارگزاران نیز عدالت محور باشند، به تبع آن مردم نیز به حق و عدالت روی خواهند آورد، زیرا مردم تابع کارگزاران خود هستند.
رییس کل دادگستری استان تهران افزود: اگر مردم از کارگزاران، خدمتگزاری و اجرای عدالت ببینند، قطعا به حق تمایل پیدا می کنند و بدون تردید بخش عمده ای از رفتار مردم تحت تأثیر روش و منش مدیران و حاکمان جامعه است.
اسماعیلی در این مراسم از خدمات قضایی مظفر احمدی قدردانی و عباس پوریانی را به عنوان رییس کل جدید دادگاه های عمومی و انقلاب تهران معرفی کرد.
مظفر احمدی نیز ضمن ارائه گزارش اجمالی از عملکرد دوران تصدی خود و طرح مشکلات موجود و با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به دادگستری تهران از سوی مسوولان عالی قوه قضاییه در همه ابعاد، خصوصیات عملکردی خود را در طول خدمت قضایی، قناعت، حمایت از همکاران و توجه به نقاط قوت آنان، رعایت نظم وانضباط، داشتن رابطه دوستانه با همکاران، توجه ویژه به حل مسایل مردم و سعی و تلاش در انجام وظیفه در حد توان عنوان کرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس