کد خبر 334869
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در 9 ماه گذشته 100 حریق در تهران رخ داده، گفت: یک سوم این حوادث در بازار بوده و تمام ساختمان های حادثه دیده قبلا تذکر ایمنی دریافت کرده بودند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، معصومه آباد در جلسه علنی امروز شورای شهر با اشاره به حادثه آتش سوزی روز گذشته در محله پامنار گفت:100 حریق در 9 ماه گذشته در تهران رخ داده و 29 مورد از این حوادث عمدتا مربوط به منطقه 12 و به ویژه محله بازار است.

وی ادامه داد: تذکراتی که ما از طرف آتش نشانی به کارگاه ها و مغازه ها می دهیم، هیچ اختیاری برای تعطیلی فعالیت برای آتش نشانی ایجاد نمی کند. در زمان وقوع این حریق 200 مغازه اطراف هیچ یک کپسول آتش نشانی نداشته اند و هیچ اقدامی برای پیشگیری از بروز حادثه رخ نمی دهد و نمی دانیم اختیاراتی که به آتش نشانی داده شده، کجا نمود پیدا می کند.

آباد افزود: در همه این حوادث می بینیم که پیش از بروز حادثه به ساختمان ها و واحدهای غیرایمن تذکر داده شده است. در قانون شهرداری ها مصوب 1334 آمده که شهرداری ها باید نسبت به ایمن سازی واحدهای غیرایمن اقدام کرده و هزینه تمام شده لازم را به اضافه 15 درصد از واحد دریافت کند. اما عملا این اتفاق نمی افتد و هیچ کاری برای پیشگیری از حوادث خطرناک در تهران رخ نمی دهد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس