کد خبر 334880
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن قدردانی از اسکان خانواده های سانحه دیده در حادثه سقوط هواپیما توسط شهرداری های مناطق درخواست کرد مجروحان به بیمارستان های خصوصی منتقل شوند.

به گزارش گروه اجتماع مشرق، الهه راستگو در جلسه علنی امروز شورای شهر با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای سپاهان ایر در روز یکشنبه گفت: روز یکشنبه شاهد سانحه دلخراشی بودیم و بار دیگر آسمان سفیر مرگ شد و هموطنان عزیزمان بی هیچ گناهی جان باختند که به نوبه خودم این سانحه غمبار را تسلیت می گویم.

وی ادامه داد: این اولین بار نیست که شاهد چنین حوادث دلخراشی هستیم که خانواده هایی از میان هم وطنانمان در لحظه ای داغدار می شوند. این مسئولیتی سنگین بر تمامی مسئولان و مدیران دستگاه های مرتبط است که با بررسی دقیق و کارشناسی چنین سوانحی مانع از بروز تکرار آن شوند. اما آنچه در این میان مهم است، این که مدیریت بحران در این حوادث صورت بگیرد و همه دستگاه های مرتبط به ارائه خدماتی شایان به خانواده هایی بپردازند که عزیزان خود را از دست داده اند و یا بر روی تخت بیمارستان شبانه روز مشغول پرستاری از آنها هستند.

راستگو افزود: روز گذشته بنده با حضور در بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری به ملاقات هشت نفر از سانحه دیدگان رفتم. دیدن شرایط آنها بسیار سخت و غمبار بود و سخت تر از آن دیدن شرایط نامناسب همراهان حادثه دیدگانی بود که از شهرهای دیگر چون کاشان به تهران آمده بودند. پدری که به همراه برخی از اعضای نزدیک خانواده بر سر بالین سوخته فرزندان و عروسانش و نوه خردسالش نشسته بود که اتفاقاً از مستندسازان سیما بودند که برای ثبت جاذبه های گردشگری طبس رهسپار آن دیار می شدند. بعضی از اعضای این گروه بلیت هواپیما گیرشان نیامده و با قطار قصد سفر به طبس داشتند. یک زن و شوهر دچار 80 درصد سوختگی شده اند، اما فرزند یک ساله آنها شرایط بهتری دارد و به زودی بهبود می یابد؛ و یا برادر و خواهری که بر بالین عزیز دیگری بودند.

منشی هیات رئیسه شورا اضافه کرد: آنچه بر رنج این خانواده ها می افزود، عدم توجه به اسکان و تامین مایحتاج اولیه همراهانی بود که بی هیچ امکاناتی تنها با شنیدن خبر ناگواری به تهران سفر کرده اند. البته پیرو دستور ریاست جمهوری ایران به وزارت بهداشت، وزارت راه و دیگر سازمان های مرتبط، نمایندگانی به بازدید از وضعیت بازماندگان در بیمارستان جهت تهیه گزارش مراجعه کرده بودند، ولی متاسفانه همچنان خانواده های دل نگران این عزیزان در گرمای تهران در پیاده رو یا حیاط بیمارستان اسکان گزیده بودند.

وی در ادامه گفت: همان عصر دیروز به دنبال پیگیری هایی که صورت گرفت، با همکاری شهردار منطقه 3 اسکان این عزیزان و تامین مایحتاج اولیه شان چون پذیرایی و وسیله حمل و نقل صورت پذیرفت که جای قدردانی از شهردار این منطقه و منطقه شش بابت همراهی صمیمانه دارد.

راستگو تاکید کرد: خواهشمندم با قول هایی که درباره تعمیر هواپیماها با لغو تحریم ها و آزادسازی ورود قطعات به کشور داده شده، دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم. ظاهرا هواپیمای سانحه دیده اصلا شرایط خوبی نداشته و حتی یکی از مسافران می گفت که وقتی روی صندلی نشسته بودم، مجبور بودم خودم را خم کنم.

این عضو شورای شهر همچنین گفت: بیمارستان دولتی در حال حاضر خدمات خوبی به سانحه دیدگان ارائه می دهد، اما درخواست داریم این عزیزان را به بیمارستان های خصوصی که امکانات لازم را برای رسیدگی بهتر دارند، منتقل کنند؛ زیرا ممکن است این مسافران در بیمارستان دولتی جان خود را از دست بدهند.

وی در پایان گفت: امیدوارم مسئولان مرتبط با اطلاع رسانی شفاف نسبت به دلیل بروز این حادثه و برخورد با خاطیان احتمالی، موجب تسلی خاطر بازماندگان باشند و البته این حق مردم است که به دور از هر ملاحظه ای و شفاف در جریان علت اصلی این حادثه قرار گیرند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس