کد خبر 334855
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷

رئیس کمیته داوران با وجود عدم تسلط به زبان انگلیسی و همچنین سن بالا، نام خود را به عنوان نماینده ایران برای ناظر الیت شدن به AFC معرفی کرده است.

به گزارش مشرق، کنفدراسیون فوتبال آسیا هر سال با ارسال نامه‌ای به رؤسای فدراسیون فوتبال کشورهای عضو این کنفدراسیون، از آنها می‌خواهد که نماینده خود را به عنوان ناظر الیت برای شرکت در کلاس‌هایی به نام «فوتورو» معرفی کنند تا در صورت قبولی به عنوان ناظر الیت معرفی شوند. در ایران حسین عسگری، مسعود عنایت، هدایت ممبینی، اسماعیل صفیری و مسعود مرادی پنج ناظر ثابت الیت داوری کنفدراسیون آسیا هستند که پیش از این دوره‌های یادشده را گذرانده‌اند.

سال گذشته کنفدراسیون آسیا از ایران خواسته بود که نام دو ناظر الیت داوری دیگر را برای این کنفدراسیون ارسال کند که فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال خود را برای این منظور به کمیته داوران AFC معرفی می‌کند اما با توجه به اینکه یکی از معیارهای پذیرفته شدن در کلاس‌های فوتورو برای ناظر الیت شدن تسلط به زبان انگلیسی است، اصفهانیان با گرفتن پایین‌ترین نمره در زبان انگلیسی مردود شد!

امسال هم کنفدراسیون آسیا بار دیگر نامه‌ای به فدراسیون فوتبال کشورمان ارسال کرد تا ناظر الیت مدنظر خود را برای شرکت در کلاس‌های فوتورو معرفی کند. در حالی که قرار بود اعضای دپارتمان و کمیته داوران با یکدیگر جلسه‌ای داشته باشند تا دو نفر که شرایط سنی خوبی دارند و به زبان انگلیسی مسلط هستند، به این کلاس‌ها اعزام شوند ولی ظاهراً اصفهانیان حدود دو سه هفته پیش بار دیگر خود را برای حضور در این کلاس‌ها به AFC معرفی کرده و قرار است او را در این دوره داود رفعتی، کمک داور بازنشسته همراهی کند.

براساس این گزارش، دو سال پیش هم کمیته داوران محمود رفیعی را به عنوان نماینده ایران برای ناظر الیت شدن معرفی کرده بود اما او همچنان در حال قضاوت بود و نمی‌توانست ناظر شود، چرا که سن ناظر باید بالای 45 سال بوده و در حال فعالیت داوری نباشد.

پس از اینکه اصفهانیان نام خود و رفعتی را به عنوان نمایندگان ایران به کنفدراسیون آسیا فرستاد، تعدادی از داوران پیشین از جمله رضا غیاثی، خداداد افشاریان، علیرضا یزدانی، حیدر شکور و ... به این مسئله اعتراض کردند.

اکنون این سوال پیش می‌آید که چرا اصفهانیان اجازه نداد تا داورانی که جوان‌تر از او بوده و به زبان انگلیسی مسلط هستند، به این کلاس‌ها اعزام شوند؟ آیا در بین داوران بازنشسته گزینه‌‎ای بهتر از اصفهانیان و رفعتی نبوده است؟
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس