عضو هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: بخشی از قرارداد تیموریان را قرار است متعهدان مالی بدهند نه باشگاه استقلال.

به گزارش مشرق، پندار توفیقی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد جلسه امروز هیات مدیره استقلال اظهار داشت: قرار است در جلسه امروز در مورد گزارش مالی نقل و انتقالات صحبت کنیم و آقای نظری جویباری گزارش خود را به ما ارائه کند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به مشکلات مالی این باشگاه تیم گران قیمتی را بسته است، عنوان کرد: ما تیم گران قیمتی نبسته ایم. خدا وکیلی این طور نیست. ما با توجه به گزارش های مالی که داریم تیم به نسبت سال گذشته تیم کم قیمت تری را بسته ایم. این نقل قولی است که من از افشارزاده می گویم. ایشان یکی از پاکترین مدیران ورزشی در چندین سال اخیر است و با اطمینان این صحبت را مطرح کرد که 40 الی 50 درصد هزینه ها کاهش داشته است.

این عضو هیات مدیره در ادامه صحبت هایش تاکید کرد: من یک مورد آندو تیموریان را پرسیدم گفتند که او سال گذشته 2 میلیارد و نیم قرارداد بسته و تازه مالیات هم بر عهده باشگاه بوده که جمع همه هزینه های این قرارداد 3 میلیارد تومان شده است. اما امسال ما با آندو زیر 2 میلیارد تومان قرارداد بسته ایم. به هر حال داستان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال که هر دو دولتی هستند مشخص است. تیم های دیگر که این همه هوادار هم ندارد و حامیان مالی آزاد هم ندارند هزینه های بیشتری می کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته شما فکر می کنید پرسپولیس برای جذب خلعتبری چقدر هزینه کرده است و از چه طریقی این کار را انجام داده است. در مورد تیموریان هم باید بگویم که قرارداد او برای امسال یک میلیارد تومان است و اگر قرار است به او بیش از این پول دهیم مطمئن باشید که این پول را باشگاه استقلال نمی دهد.

توفیقی در جواب به این پرسش که پس این پول را چه کسی پرداخت می کند، گفت: متعهدان مالی قرار است این پول را پرداخت کنند.

وی در این باره که به هر حال باشگاه استقلال باید این متعهدان مالی را تضمین کرده باشد و تعهدی به تیموریان بابت پرداخت این پول داده باشد، عنوان کرد: نه این طور نیست. باشگاه استقلال امضایی نداده است. ایمان داشته باشید که قرارداد امسال تیموریان خیلی کمتر از مبلغ ناخالص سال گذشته اوست.

عضو هیات مدیره استقلال در مورد اختلاف نظری که این روزها بین امیر قلعه نویی و جواد نکونام رخ داده گفت: من به طور کلی با بی اخلاقی مشکل دارم و آنچه مسلم است نکونام آدم پر افتخاری است و امیر قلعه نویی هم همین طور اما امیر قلعه نویی از نکونام بزرگتر است و اگر هم بین این دو هر چه بوده از نظر اخلاقی درست نبود که مسئله رسانه ای شود. در هر صورت فوتبال خودش مراجع قانونی دارد و می شد که این مباحث در این مراجع پیگیری شود.

وی در خصوص اینکه چه پیشنهادی برای حل این مسئله دارد، گفت: من فکر می کنم دو طرف باید کظم غیظ کنند و در دفتر افشارزاده حضور پیدا کنند تا این مشکل حل شود. در هر صورت مردم ما چند سال از این بی اخلاقی ها زیاد دیده اند و درست نیست که دوباره شاهد چنین چیزهایی باشند.

توفیقی در ادامه گفت و گو با فارس در مورد اینکه چون از نزدیکان امیررضا خادم است برای استقلال به طور پنهانی پول خرج می کند، اظهار داشت: زیاد به این شایعات توجه نکنید. خادم از کشتی گیران بزرگ ما بوده است و ما به طور کلی به نخبه کشی عادت داریم. امیر قلعه نویی را بزرگ می کنیم و سپس او را زمین می زنیم. با علی دایی همین برخورد را می کنیم. رسول خادم و امیر خادم هم همین شرایط را دارند. بله خانم بنده با همسر آقای خادم فامیل است و من افتخار می کنم که با او فامیل هستم. من در حال صحبت از یک قهرمان ملی هستم.

توفیقی تاکید کرد: یادمان باشد که خادم سالها برای کشتی زحمت کشیده است. من هم به عنوان بخش اقتصادی وارد باشگاه استقلال شده ام.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در ارتباط با شکایت هایی که این روزها از باشگاه شده و گفته می شود همان اتفاقی که برای پرسپولیس و کشتی گیران این تیم رخ داد در انتظار آبی پوشان هم هست، گفت: اصلا این طور نیست. یکسری از بدهی های استقلال مربوط به 15 سال پیش است. دو باشگاه پرسپولیس و استقلال دارای ردیف بودجه دولتی هستند و هیات مدیره فعلی استقلال هم برای پرداخت بخشی از بدهی های استقلال باید در این ردیف بودجه پول در نظر بگیرد. ما هم نمی گوییم کسی دنبال طلب خودش نباشد. این حقی است که بر گردن باشگاه است اما این را هم بپذیرید که هیات مدیره استقلال نمی تواند همه بدهی های انباشته استقلال را در عرض یک سال بدهد. خطری استقلال را تهدید نمی کند و باشگاه استقلال و پرسپولیس بابت این مسائل بالا و پایین می شوند اما اتفاقی برایشان رخ نمی دهد. من فکر می کنم هیات مدیره با مذاکره با طلبکاران و تقسیط بدهی ها می تواند این مشکل را حل کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس