کد خبر 329972
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴

اجرای قانون راست و چپ، اصولگرا و اصلاح‌طلب یا اعتدال‌گرا و تندرو نمی‌شناسد. همین که شخصی قانون را بی کم و کاست اجرا کند، نمی‌توان به صرف گرایشات سیاسی به او خرده گرفت. چه این شخص قالیباف باشد چه شخص دیگری.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، روانشناسان غربی معتقدند که حضور دو جنس مخالف برای ساعت‌های طولانی و روزهای پی‌درپی در کنار یکدیگر، سبب بروز احساساتی در طرفین می‌شود و این 2 به مرور زمان احساساتی به یکدیگر پیدا می‌کند.

این پدیده امروزه تبدیل به معضلی برای اداراتی که بصورت مختلط فعالیت می‌کنند، شده است. بخصوص در مکان‌هایی که بعضا رعایت اخلاق در آنها کمتر صورت می‌گیرد. در این حالت‌ها معمولا احساسات شکل گرفته به ایجاد رابطه‌ای میان کارمندان می‌انجامد که به عقیده بسیاری از روانشناسان تنها به علت همجواری و ارتباط زیاد روزانه شکل گرفته و سرانجامی ندارد.

نمونه‌های بسیاری از این موارد را در اداراتی که زنان در کنار مردان مشغول فعالیت هستند مشاهده می‌کنیم. روابطی که بعد از مدتی تنها و تنها پشیمانی برای طرفین به ارمغان می‌آورد. وجود رابطه‌هایی که حتی بعضا به دادگاه و رسانه‌ها کشیده شده است و افسردگی را برای طرفین و بخصوص کارمند خانم مجموعه موجب شده است، در شرکت‌های مختلف دیده می‌شود.

هنوز زمان زیادی از انتشار اخباری مبنی بر رابطه پنهانی کارمندان مرد و زن دو رسانه فارسی زبان بی‌بی‌سی و صدای آمریکا نمی‌گذرد که این رسانه‌ها با هم‌صدایی یکدیگر اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را زیر سوال می‌برند.

اتفاقاتی که در صدای آمریکا افتاد تکان دهنده بودند مخصوصا وقتی که مسئولان این رسانه تصمیم به اخراج کارمندان خود گرفتند و در این میان کارمندان زن خود را قربانی لذت‌جویی افرادی کردند که امروز از تریبون این رسانه ایراد به اجرای قانونی می‌گیرند که تنها شهردار این روزهای تهران، توانسته آن را اجرایی کند.

آسیب شناسی‌های انجام شده و مشاهدات مشکلاتی که در شرکت‌ها و ادارات وجود داشت، شورای عالی انقلاب فرهنگی را به تکاپو انداخت تا جهت حفظ بنیان خانواده‌ها و صیانت از حریم زنان، تدبیری بیندیشد.

تحقیقات نشان داد که رابطه‌های شکل گرفته در محل کار براساس احساسات زودگذر بوده و اغلب پشیمانی را برای طرفین و بخصوص طرف مونث ماجرا در پی داشته است. تعداد طلاق‌هایی که به علت رابطه عاطفی میان مادر خانواده و همکار وی شکل گرفته نگرانی‌ها در این ارتباط را افزایش داد.

سرانجام شورای عالی انقلاب فرهنگی با رعایت تمامی جوانب تصمیمی را اتخاذ کرد تا هم کیان خانواده‌ها از احساسات زودگذر محفوظ بماند و هم اجحافی نسبت به زنان صورت نگیرد. این شورا در یکی از مصوبات خود مقرر کرد تا محل فعالیت زنان از مردان در ادارات تفکیک شود تا هم‌نشینی چندین ساعته مردان و زنان موجب بروز مشکلاتی نشود.

البته باید تأکید کنیم که مردان و زنانی که فکر و ذهن خراب و منحرف دارند، حتی بعد از اجرای تفکیک جنسیتی به کار خود ادامه می‌دهند و تفکیک اتاق‌ها نیز تاثیری در روند کار آنها نخواهد داشت.

آنچه با اهمیت است و شورای عالی انقلاب فرهنگی به درستی در مورد آن تصمیم گرفته، مانع شدن از ایجاد احساساتی زودگذر در میان زنان و مردان پاک و بخصوص آنهایی که متاهل هستند، است.

اجرای قانون راست و چپ، اصولگرا و اصلاح طلب یا اعتدال‌گرا و تندرو نمی‌شناسد. همین که شخصی قانون را بی کم و کاست اجرا کند نمی‌توان به صرف گرایشات سیاسی به او خرده گرفت. چه این شخص قالیباف باشد چه شخص دیگری.

حال بعد از مدت‌ها یک فرد به فکر اجرای طرحی مغفول مانده افتاده است تا در دفاع از کیان خانواده خود را سپر کند. محمدباقر قالیباف هفته گذشته دستور جداسازی اتاق‌های کار زنان از مردان را صادر کرد تا آنچنان که خود می‌گوید، مانع از لطمه دیدن خانواده کارکنان شهرداری تهران شود.

قالیباف در سخنرانی‌های پیش از خطبه‌های نماز جمعه به نکته‌ای اشاره کرد که اساس این نوشتار بر آن متمرکز است.

وی گفت: یک زن در ساعات اداری حدوداً 7 تا 8 ساعت با مردان نامحرم معاشرت دارد که گاه این ساعات ارتباط با نامحرم بیشتر از ارتباط با خانواده می‌شود که این موضوع به کانون خانواده لطمه می‌زند و آن را تحت تأثیر منفی قرار می‌دهد.

در بوق و کرنا کردن این عمل شهرداری این روزها از سوی کسانی است که خود در محل کارشان با مشکلات مختلط بودن، دست و پنجه نرم می‌کنند. رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور که هنوز کسی اخبار مربوط به تجاوزات انجام شده به کارمندان زن آنها را فراموش نکرده‌، به اجرای طرحی خرده می‌گیرند و ناجوانمردانه بر آن می‌تازند که تنها هدفش حفظ کیان خانواده است.

دروغ پردازی‌ها تا جایی ادامه پیدا کرده که این رسانه‌ها با کلید واژه ثابت و مشترک از اخراج کارکنان زن شهرداری و استخدام مردان بجای آنها خبر می‌هند.

آنچنان که مشاهدات خبرنگار فارس نشان می‌دهد، احدی از کارکنان زن شهرداری تهران بعد از اجرای طرح تفکیک جنسیتی، از محل کار خود اخراج نشده و تنها میز کار آنها به اتاق بغلی انتقال یافته است. در این میان حتی محدودیتی برای ارباب رجوع‌ها نیز در نظر گرفته نشده و هر ارباب رجوعی با هر جنسیتی می‌تواند به مسئول خانمی که در اتاق مخصوص خود نشسته مراجعه کند و کار اداری خود را انجام دهد.

شهرداری تهران را می‌توان دارای دو چهره بیرونی و درونی دانست. آنچه که به دید عموم مردم می‌آید، کارکنان مرد این سازمان هستند که در خیابان‌های شهر مشغول خدمت رسانی به مردم هستند. اما چهره دیگری از شهرداری تهران وجود دارد که کمتر کسی آن را دیده مگر اینکه به ادارات آن مراجعه کرده باشد. اگر فردی به ادارات شهرداری مراجعه کرده باشد به راحتی متوجه می‌شود که تعداد کارمندان خانم شهرداری بیشتر از مردان است.

استخدام و به کارگیری کارمندان خانم در شهرداری را باید در کنار خدماتی که شهرداری به زنان ارائه می‌دهد، گذاشت. آنجایی که تعداد 5 پارک به بانوان اختصاص یافته و این احترام به جایگاه زن در شهرداری را می‌رساند.

خود قالیباف در این ارتباط می‌گوید: چندین معاون و اداره کل از بانوان داریم که باید بگویم 10  درصد استخدام ما در شهرداری مربوط به بانوان است و حتی اداره کل بانوان نیز داریم.

در پایان باید این سوال را از دیگر مسئولان کرد که چرا تاکنون به اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام نکرده‌اند و اجازه لطمه خوردن خانواده‌ها از اختلاط را داده‌اند؟


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس