کد خبر 327404
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴

برخی از فدراسیون ها در تولید خبر و محتوا و ارسال به موقع آن موفق ترند و بعضی ها نیز جز تبریک به مدیران، دعا و تبریک ماه مبارک رمضان و تسلیت تولید دیگری ندارند. شاید هم در آن فدراسیون خبری نیست! و اگر خبری هست نمی خواهند صدایش دربیاید! همین بررسی ها نشان داده مهمترین خبر دو هفته ی اخیر بسیاری از فدراسیون ها تسلیت به وزیر ورزش بخاطر درگذشت مادرش است!

به گزارش مشرق، گفتن درباره این که سایت های اینترنتی چه نقشی برای فدراسیون ها دارند کمی تکراری است اما گفتن از این که کدام فدراسیون ایرانی در بهره گیری از سایت اش موفق تر است، اطلاعات جالبی به دست می دهد.

 سایت والیبال: پیشتاز

یکی از مهمترین عوامل مخاطب داشتن یک سایت و پرطرفدار بودن خود آن ورزش است. هرچند بعضی رقابت های مهم داخلی و بین المللی بر پر بازدید شدن و بالا رفتن رنکینگ سایت موثر است. لیگ جهانی والیبال، جام جهانی فوتبال و مسابقات کشتی از جمله این رویدادهای کلیک آور است.

بررسی های خانواده بزرگ ورزش نشان می دهد سایت فدراسیون والیبال در رتبه اول پربازدیدترین سایت فدراسیون های ورزشی ایرانی قرار دارد و بعد از‌ آن با فاصله ای نسبتا زیاد فوتبال قرار دارد.

البته سایت فدراسیون والیبال تفاوت دیگری نیز با سایر سایت ها دارد. این سایت علاوه بر تولید و انتشار محتوا به صورت خبر، گزارش، گفت و گو و عکس، خدمات آنلاین نیز به طرفداران ارایه می کند که از جمله آن فروش بلیط مسابقات است.

سایت های تبریک، تسلیت و عزا

برخی از فدراسیون ها در تولید خبر و محتوا و ارسال به موقع آن موفق ترند و بعضی ها نیز جز تبریک به مدیران، دعا و تبریک ماه مبارک رمضان و تسلیت تولید دیگری ندارند. شاید هم در آن فدراسیون خبری نیست! و اگر خبری هست نمی خواهند صدایش دربیاید! همین بررسی ها نشان داده  مهمترین خبر دو هفته ی اخیر بسیاری از فدراسیون ها تسلیت به وزیر ورزش بخاطر درگذشت مادرش است!

بررسی عملکرد سایت ها نشان می دهد فدراسیون های والیبال، فوتبال، کشتی، تکواندو، کاراته و تنیس در تولید و انتشار خبر و محتوا موفق تر از سایرین هستند.

نکته قابل توجه این که اگر نگوییم همه اما در بیشتر سایت های فدراسیون ها، اشکال های بسیار خبرنویسی، ویرایشی و املایی وجو دارد.

 در مشاهده این سایت ها به راحتی می شود فهمید که برخی برای خالی نبودن عریضه هرچند وقت یک بار اخبار کم اهمیتی یا تبریک و تعریفی از مدیران رده بالا روی سایت قرار می دهند و در گزارش عملکرد می آورند که سایت مان چنان بود و چنین است.

 سایت های قدیمی

تعدادی از سایت های فدراسیون های ورزشی ایران، چند سالی است دستی بر سر و رویشان کشیده نشده. مثلا سایت فدراسیون سه گانه اگر در دنیای واقعی در گنجه ای جا داشت حتما کلی خاک و تارعنکبوت رویش نشسته بود. به نظر می رسد فعال و کارآمد نبودن سایت ها ارتباط مستقیمی با فعال بودن آن فدراسیون ها دارد!

جدول زیر رتبه(رنکینگ) فدراسیون های ورزشی در میان سایت های ایرانی  که بر اساس آمار سایت الکسا به دست آمده، نشان می دهد. سایت فدراسیون چوگان تنها سایتی بود که هنوز در میان رنکینگ الکسا جایی ندارد.

 تاریخ استخراج آمار : ۲۲ تیر

رنکینگ فدراسیونهای ایرانی در جهان+جدول

منبع: خانواده بزرگ ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس