در این نوار ویدئویی ابوبکر البغدادی علاوه بر لباس‌های مشکی که می‌تواند نمادی از پرچم سیاه‌رنگ این گروهک‌تروریستی باشد، عمامه‌ای مشکی نیز بر سر گذاشته است. لباس‌های مشکی بغدادی نیز درست بر خلاف لباس‌های بلند سفیدی است که بسیاری از سلفی ها و اعضای گروهک های تروریستی به پوشیدن آن عادت و اعتقاد دارند.

از لباس‌های عجیب البغدادی تا آرایش کردن برای شبیه شدن به نصرالله +تصاویرگروه بین‌الملل مشرق - فیلم اولین حضور رسانه‌ای ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش بعد از اعلام خلافت اسلامی صرف نظر از واقعی یا ساختگی بودنش، فصل جدیدی از تحولات را در فضای ملتهب کنونی منطقه آغاز کرده است.

اهمیت بالای این اقدام تنها در تبدیل شدن آن به کانون توجه رسانه‌ها و افکار عمومی منطقه و جهان نیست، بلکه بررسی‌های تحلیلی این رویکرد، پیام‌ها و شاخص‌هایی را به دست تحلیلگران مسایل راهبردی منطقه می‌دهد که می‌تواند در  تعیین خط سیر تحولات افق پیش روی منطقه سهیم باشد.


نمادها و پیام‌های حضور علنی ابوبکر البغدادی

-    اولین پیام این حضور را می توان در مسجدی دانست که اولین سخنرانی ابوبکر البغدادی به صورت علنی در آن انجام شده است، مسجد جامع موصل ساختمانی است که بر اساس معماری دولت زنکی‌ها در عراق ساخته شده که در سال 1172 روی کار آمده‌اند. مهم تر از همه اینکه برخی منابع تاریخی اعلام کرده‌اند که محراب این مسجد پیشتر بخشی از مسجد جامع اموی موصل بوده است. این انتخاب نشان می‌دهد که داعش به دنبال احیای خلافتی مشابه واقعیت‌های تاریخی آن است که از امویان تا زنکی‌ها امتداد داشته است.

-    در این نوار ویدئویی ابوبکر البغدادی علاوه بر لباس‌های مشکی که می‌تواند نمادی از پرچم سیاه رنگ این گروهک تروریستی باشد، عمامه‌ای مشکی نیز بر سر گذاشته است، برخی منابع وابسته به داعش سعی کرده‌اند بین این عمامه با عمامه‌ای که بنا بر برخی روایت‌های تاریخی، پیامبر در زمان فتح مکه بر سر گذاشته، ارتباط ایجاد کنند. لباس‌های مشکی بغدادی نیز درست بر خلاف لباس‌های بلند سفیدی است که بسیاری از سلفی ها و اعضای گروهک های تروریستی به پوشیدن آن عادت و اعتقاد دارند.

-    نوار ویدئویی، ابوبکر البغدادی را در حالی نشان می داد که پایش در هنگام رفتن به سمت منبر برای سخنرانی اندکی می لنگید. این اقدام برای وانمود کردن سابقه بالای مبارزات البغدادی بود. سرکرده خطرناک‌ترین گروهک تروریستی در جهان در این سخنرانی بسیار اصرار داشت که خود را آرام و باوقار نشان دهد. آرامش وی در هنگام رفتن به بالای منبر و آغاز سخنرانی اش و صدایی که همواره سعی می‌کرد متین و آرام باشد، این را نشان می داد. وجود پرچم داعش در کنار البغدادی از دیگر نکات جالب توجه طراحی صحنه سخنرانی وی بود.

از لباس‌های عجیب البغدادی تا آرایش کردن برای شبیه شدن به نصرالله +تصاویر

-    انتقال عدسی دوربین ضبط کننده این مراسم بین جمعیت هوادار البغدادی نشان می‌داد که بسیاری از آنها جوانانی هستند که لباس‌های عادی یا حتی ورزشی بر تن دارند، هیچ کدام از بزرگان شهر یا ریش سفیدها در این کلیپ دیده نمی‌شوند، این نشان از آن دارد که بزرگان شهر موصل هنوز با حضور گروهک تروریستی داعش در این شهر کنار نیامده و آنها را به رسمیت نشناخته‌اند.

-    نحوه پوشش و چهره ابوبکر البغدادی در این فیلم به گونه‌ای طراحی شده بود تا هر چه بیشتر شبیه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان باشد، این را از القاب فاخری! –نظیر القرشي الهاشمي الحسيني- که هواداران البغدادی برای وی تراشیده‌اند را نیز می‌توان مشاهده کرد. به نظر می‌رسد علاوه بر اسلام هراسی و شیعه هراسی، پروژه رقیب سازی برای محور اصیل مقاومت در منطقه با یک جریان مزدور، خشن و جنایتکار وابسته نیز از سوی غرب کلید خورده است.

از لباس‌های عجیب البغدادی تا آرایش کردن برای شبیه شدن به نصرالله +تصاویر

-     عناصر داعش با انتشار این فیلم ویدئویی درست مانند تبلیغاتی که در سایت‌های وابسته به خود دارند، سعی می کنند خود را نزدیک به زندگی مادی نشان دهند، این را ساعت دست البغدادی و پنکه ای که در پشت وی کار می کرد تا ستون‌های مجلل مسجد جامع و مهندسی دکور ماهرانه‌ای که در پشت سر وی انجام شده بود، نشان می داد.

از لباس‌های عجیب البغدادی تا آرایش کردن برای شبیه شدن به نصرالله +تصاویر

-    البغدادی در این سخنرانی بسیار تلاش کرد تا جایگاه علمی! خود را به رخ مخاطب بکشاند، استفاده از لحن فصیح عربی و ادای دقیق و صحیح مخارج حروف بخشی از این تلاش بود، همچنین وی در سخنرانی‌اش هیچ نامی از القاعده نبرد، این موضوع نیز تاکیدی بر سرکشی داعش از سازمان مرکزی القاعده است و نشان می‌دهد البغدادی خود را بالاتر از همه می‌داند.

-    نگاه آماری به سخنرانی البغدادی نشان می دهد که واژه‌های جهاد و فتح و پیروزی بیشترین کاربرد را در سخنرانی البغدادی دارد، این بدان معناست که داعش غیر از برپایی دولت به ظاهر اسلامی آنهم با قدرت سرنیزه هیچ پروژه ای برای امت اسلامی ندارد.

-    ابوبکر البغدادی در سخنرانی خود ضمن اعلام خلافت اسلامی و تعیین خود به عنوان امام، ضمن قرائت آیاتی از قرآن کریم سعی کرد ادعای باطل خود را با آیات قرآنی مستند کند.


معادله‌های منطقه‌ای خروج داعش

حمله فراگیر جبهه تروریستی داعش به عراق، هماهنگی‌های منطقه ای ایران و روسیه را تقویت کرده است، کرملین تروریسم تکفیری موجود در عراق را بزرگترین دشمن مسکو قلمداد کرده و آن را بخشی از تروریسم موجود در چچن و گرجستان می داند. روسیه تاکید دارد که تنها با ریشه کن کردن این رویکرد است که می توان از خطرات آن بر جان شهروندان بی گناه نجات یافت. به همین علت مسکو به دنبال ایجاد ائتلافی بین المللی برای مبارزه جدی با تروریسم است که از یک طرف آمریکا و ناتو  را در بر می‌گیرد و از طرفی دیگر محور مقاومت منطقه‌ای را شامل می‌شود.

مسکو مبارزات دیپلماتیک خود را در دو محور دنبال می‌کند، اول اینکه هماهنگی‌های خود را با ایران و عراق و سوریه افزایش داده و کمک‌های نظامی برای دولت نوری مالکی ارسال کرده و از سوی دیگر با رژیم‌های عربی منطقه وارد مذاکره شده تا کانال‌های حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی تروریست‌ها را ببندد.

در طرف دیگر این معادل آمریکا قرار دارد که گرچه ادعای دشمنی با تروریست‌های داعش را دارد، اما با خرید زمان برای این گروه تروریستی مدعی شده که تا زمان توافق سیاسی در عراق هیچ کمک نظامی به دولت بغداد برای مقابله با تروریست‌ها نمی‌کند. وی از این طریق بر خلاف روند دموکراتیک انتخابات به دنبال براندازی دولت نوری مالکی و روی کار آوردن جریان های حامی خود در این کشور است. 

برخی تحلیلگران سیاسی اعتقاد دارند که اتفاقات عراق دامی برای ایران است تا در مذاکرات هسته‌ای با غرب، آن را به عقب‌نشینی مجبور کند، این در حالی است که ایران صبر بالایی برای مهار اینگونه شوک‌ها دارد و از سوی دیگر شکست مذاکرات به نفع هیچ کدام از طرف‌ها نیست. علاوه بر اینها تقویت بیش از حد داعش بر خلاف منافع آمریکاست و واشنگتن نمی‌تواند از این اهرم برای فشار به تهران استفاده کند.


گزینه‌های بد و بدتر سازمان جاسوسی آمریکا

بر اساس تصاویری که سازمان‌های جاسوسی آمریکا از سه سال پیش از البغدادی منتشر کرده‌اند، به نظر می‌رسد، تصویر فردی که در این فیلم سخنرانی می کرد، همان البغدادی باشد. نکته مبهم در این فیلم زمان فیلمبرداری است که البته آن هم احتمالا خیلی زیاد نیست. در این صورت می توان گفت که این فیلم تکذیبیه ای بر خبر زخمی شدن البغدادی در عراق است.

از لباس‌های عجیب البغدادی تا آرایش کردن برای شبیه شدن به نصرالله +تصاویر

نکته مهمی که در اینجا قابل بررسی است، اینکه با وجود حضور پهپادهای آمریکایی و دستگاه های جاسوسی و ماهواره‌های این کشور چطور ممکن است چنین سخنرانی دست کم به مدت 20 دقیقه در مسجدی در موصل برگزار شود و اطلاعی از آن در دست نباشد. علاوه بر اینکه میزان بالای مهارت موجود در تهیه این نوار صوتی و تصویری نشان از حرفه‌ای بودن دست اندرکاران آن دارد که قطعا از  توان گروهی مانند موسسه تبلیغاتی فرقان که زیر نظر تروریست‌های داعش فعالیت می‌کند، خارج است.

این نشان می دهد که مناسبات گروهک داعش و سرکرده آن با غرب فراتر از جنگ تبلیغاتی است که آمریکا علیه آن به راه انداخته و 10 میلیون دلار جایزه برای کسی تعیین کرده که در دستگیری وی کمک کند. این در حالی است که خود آمریکا البغدادی را از زندان های خود در عراق آزاد کرده است.

حتی اگر بخواهیم ادعای رسمی آمریکا مبنی بر مبارزه با داعش و شخص ابوبکر البغدادی را بپذیریم، برگزاری این مراسم را می توان رسوایی و شکست اطلاعاتی بزرگی برای سازمان جاسوسی آمریکا دانست که ادعا دارد وجب به وجب خاک عراق را می‌شناسد و از تمام تحرکات داخلی آن اطلاع دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 101
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 8
  • بهرنگ ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    0 0
    مشرق جان ايناكم دارن توزيادغصه نخور
  • بهرنگ ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    اين ياروالبغدادي خداييش كم داره.
  • ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    خدا لعنت کند این دشمنان جاهل و وحشی را. واقعا" اسلام بزرگ چقدر مظلوم شده است.
  • ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    وخیلی حرفهاواسناددیگرکه فعلا جای انتشاران نیست!منتظرعکس العمل هاباشید!
  • ناشناُس ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    این و کجا دلم بزارم؟؟؟؟
  • ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    به اذن الله تعالی بزودی شاهد نابودیشون خواهیم بود .باطل هیچ وقت پایدار نیست
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    به نظر شما سفیانی کیست؟؟؟؟؟؟
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      تطبیق سازی الکی نکن
  • ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    لعنت الله علیک
  • احمدی جونم ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    مشرق جون یه خورده به روز باش! این البغدادی نیست این شیخ والی منصوب از رف ابوبکر در موصل است اول فیلم هم در گوشه تصویر این را درج کرده!!!
  • ریاستی ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    1 0
    در حد واندازه یک موی گندیده نصرالله هم نیست.نصرالله یکی از محبوبترین مردان منطقه ومسلمانان است.
  • علی خوی ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    خدا لعنتش کند ان شاء الله
  • YasharTurk ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    امریکا تشنه خون ملتهای ازاده و مردم سالار هستش واین را با اعمال تفرقه افکن و کودتاهای اشکار و به ظاهر پنهان امریکا در سراسر جهان الخصوص جوامع مسلمان می توان دید اگر کسی این دشمنی امریکا با ملتهای ازاده را نبیند مثل کبک سرش را زیر برف برده بذر داعش و گروهای افراطی مشابهش توسط استکبار جهانی کاشته و ابیاری شده وبعد از حصول نتیجه دلخواه ( شکستن ملتهای ازاده تا حد مرگ ) خشکانده میشوند
  • ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    مجموع مساحتی که در اختیار گروهک تروریستی به سرکردگی البغدادی در سوریه و عراق هست بنا به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه و چند نشریه مطالعاتی امریکایی بیش از شش برابر کل مساحت لبنان است در حالی که سید حسن نصرالله نهایتا بر جنوب بیروت تا جنوب لبنان و نهایتا قسمتی از شرق لبنان در بقاع تسلط داره بنابراین نیازی نداره تا خودش را شبیه نصرالله کنه و این تحلیل شما قیاس مع الفارق بود.
  • ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    دانه فلفل سیاه وخال مه رویان سیاه هردو جان سوزن ولی این کجا وآن کجا
  • sed mehdi ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    من نمیفهمم چرا در مورد یه مشت کافر وجانی و ترسو این همه مطلب درج میکنین!!! نکنه واقعا از اینا میترسین؟؟؟ فرمانده ما امام زمان (عج) هستند...
  • ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    انشاالله اگه حکم جهاد صادر بشه ، به یاری خدا کاری خواهیم کرد که این خلیفه ی جعلی دنبال سوراخ موش بگرده
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      سلام ان شاءالله اصله
  • ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    جو امنیتی شدیدی بر سخنرانی حاکم بود آرایش خلیفه خود خانده هم خیلی شدید بود
  • بهرنگ ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    1 0
    البغدادي گوربه گورشي انشالا
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      سلام ان شاءالله اصله
  • حسين ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    كثافت خودش را شبيه پيامبر كرده تا كارهايش را شرعى نشان دهد
  • ریاستی ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    این روزها قرار شده مودب باشیم وحرف بد نزنیم ولی میت!نید هر چی دلتون میخواد به این جونور فحش بدید.جایز هست
  • ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    یارو رو جدی جدی جو گرفتتش فک کرده رهبره...
  • ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    هر کاریم بکنه بازم نمیتونه خباصت وجودشو مخفی کنه چهره ی نورانی سید نصرالله عزیز کجا چهره ی گناه آلود این کجا
  • ابوالفضل ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    1 0
    خیلی راحت میشه نماز جمعه دومی که در این شهر برگزار میشه را بمباران کرد یا حداقل اعضای اصلیش را به درک واصل کرد
  • ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    نه آقا از این کم داشته ها در طول تاریخ کم نبودند که برای خودشان عده ای داشتند و تا بگی با نام ها و شعارهای دینی و اسلامی و ناسیونالیستی فجایع کرده اند.دنیا هم به خاطر منافع خودشان با آنها کنار آمدند.
  • صبا ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    این یارو خوده شیطانه خدا نابودشون کنه
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    قربون سر سید حسن بره ایشاالله. این سگ در خونه سید حسن نصراالله هم نمیشه تا برسه به اینکه بخواد مثل اون بشه
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      سلام ان شاءالله اصله
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    اینها همان نطفه های بنی امیه وخوارج هستند
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    لعنت خدا بر عربستان وهابی خبیث و عروسک دست سازش بغدادی و امریکای جنایتکار که ارباب هردو اینهاست
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    علیه نه علیک!!!
  • مهدي ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    البغدادي تبلغ ساعت و پنكه شروع كرده چند وقت ديگه هم كرم سوسمار كنسرو ملخ و .... كلاً تو توهم هستند كارهاشونم تيليغاتي است.لعنت الله عليه
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    مرگ بر جاسوس انگلیسی(البغدادی لعنت ا... علیه)
  • سعید ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    آخه این زنا زاده مگه از سادات که پرو بیشرف عمامه مشکی رو سر گذاشته.
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      توهین نکن و تهمت نزن
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    اینها کف روی آب هستن و مثل طبل توخالی خیلی زود محو میشن. آدم دلش به حال اون نادان هایی میسوزه که گول حرفهای اینا رو میخورن
  • قاسم ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    انها مكر مي كنند و خداوند نيز مكر مي كند و خداوند بهترين مكر كنندگان است.
  • عمار ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    درود بر سید مجاهد حسن نصرالله لعنت بر هر چی دشمن اهل بیت
  • ايراني ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    اولا داعش يك واقعيت وتير خلاص به ايران عزيز مي باشد وكاري كه در جنگ قادسيه وفتح ايران ناتمام ماند را اينها مي خواهند انجام دهند وكار ما را يكسره كنند ولي بقول معرف يك پاسخ به اين ها مي توان داد و ان نيز اين است.زرررررشك
  • نادر ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    بغدادي خر كيه؟
  • صفدر ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    این حرومزاده اسراییلیه دینشم مثل دین ابااجدادش انگلیسیه......
  • سعيداز خرم آباد ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    نظرحسين اشتباهست چي نوشتي که البغدادي خودش رو شبيه پيامبرکرده يعني چي . دوپهلو صحبت نکنيد استغفارکن
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 1
    نه اصلا این فیلم تو هالیود درست شده کارگردانشم هالیودی :)
  • vahid ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    لعنت بر دشمنان امام علی در هر لباسی و منبری
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    صادر شده خبر نداری
  • علی ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    اینکه در نماز جماعت (که انشاالله به کمرشون بزنه!) دو ردیف فاصله رعایت شده! از ترس هست یا قوانین حرومی‌ها!
  • جوجو ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    خب خواسته بگه لعنت خدا بر تو ! برا همین گفته علیک !
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    انگلیس انگلیس ، تمام این دریوزه بازی ها و کثافت کاری ها کار ناکس و نامرد انگلیسه و شک نکنید
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    خیلی بدم میاد از این تیپ آدم های عقب مونده خدا لعنتشون کنه دنیا داره رو به آینده و پیشرفت میره اینا دارن خلیفه تعیین میکنن آدم از ریخت و قیافشون حالش بد میشه البته همشون نوکران آمریکا هستن بدون شک
  • امیر ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    این که گفتند ده میلیون جایزه برای سر ایشان میدهند میخواهند ایشان را بزرگ کنند
  • احمد ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    امریکا که خودش چراغ سبز به اینها داده البته با کمک بارزانی کرد وبعثیهای خائن- ضمنا این نام اصلی این مرتیکه ابراهیم البدری از شهر سامراء می باشد (ابوبکر البغدادی نام مستعار ایشان است) ایشاللاه بزودی گوربگور بشه با حامیانش
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    به نظر انسان ارام به نظر می رسید خیلی فصیح صحبت می کرد معلومه حسابی قران و نهج البلاغه رو خونده
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    داعشی بغدادش خرابه
  • حجت ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    اگر قاطعانه بگی سفیانهیه وقت برای ظهور تعیین کردی،چون امام زمان (عج)6ماه بعد سفیانی ظهور میکند.قبل از سفیانی مرگ اخرین پادشاه عربستانه.بعدشم تسلط سفیانی بر پنج منطقه
  • حسین ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    بی ریخت مونگل زشت
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    اینطور نیست جناب "احمدی جونم" حداقل سایت های خودشون را ملاحظه کنید
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    حسودیتون نشها و رسا داره خدا حفظش کنه
  • مـرتـضـیsk ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    بلی! بلی! کاملاً صحیح میفرمایید ، آنچنان که اشتراک عقل تو با آن جلبک مغز ملعون ، پیدا است
  • مـرتـضـیsk ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    نخاستی ریـا بشه این حرف رو زدی کـَلـَک! خدا تو رو نگه داره دانشمند
  • امین ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    همیشه دوست داشتم یه خلیفه عباسی رو تیکه تیکه کنم، خوبه دیگه جور شد.
  • زهرا سادات ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    چه راحت آمد و سخنراني كردو منبر رفت و نماز خواند و رفت .
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    سفیانی بغدادی نیست
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    ایشان بخوره توی سر اون بعد تو ..ایشان !
  • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 1
    چطور باید با ایشوون بیعت کرد؟
  • محمّد ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    ابتدا نیت کرده سپس رهسپار سرزمین های اشغالی آنان گشته و سپس ، پس از پیدا نمودن ایشان با عرض هر حرفی می گویید میخواهم خودم را خرج شیطان کنم چه کنم؟!
  • محمّد ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    اگر به سخنرانی قرآنی و دینیست خیلی از دشمنان دین نیز بلدند
  • محمّد ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    پس فکر کردی با چی به موصل رسیدن
  • محمّد ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    اونوقت چطوری مسجد رو بزنن؟
  • محمّد ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    یکی این مع الفارق برای منم توضیح بده
  • محمّد ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    علیه : میشه بر او| علیک: بر شما تو عربی که این بود دیگه جدیدشو نمیدونم
  • محمّد ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    سفیانی فردی است که دشمنی سرسختانه با اهل بیت دارد و اسامی که با نام اهل بیت مثل محمّد است را می کشد سفیانی در میان جنگ دو نفر دیگر بر سرکار می آید و زمام امور را بردست می گیرد
  • یار غریب ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    داعش میتونه همین پرچم های سیاهی باشه که قبل از پرچم های سیاه خراسان به بلاد شام حمله و غارت و کشتار می کنند راستی کسی یادش میاد که چهار سال پیش پادشاه اردن به صورت غیر علنی ادعای امامت کرد؟ مفتی های وهابی اردن سال ها سعی در تحریف احادیث به نفع عبدالله اردن وامامت جعلی او هستند حتی قبل از خروج داعش و النصره اعلام کردند پرچم های سیاه خراسان براساس روایات پرچم های بن لادن هستند همه ی این آتیش ها از گورستان اردن بلند میشه آمریکا وقتی خوب از جماعت عربی اخوان در بیداری اسلامی بهره گیری کرد و عقده هایی که بسیاری از اعراب مصر واردن و ترکیه و.. که در جریان مقابله جبهه ی مقاومت در برار صهیونیسم به خصوص جنگ 33 روزه و خفتی که بخاطر ورود نکردن در حمایت از فلسطین و سکوتشان هموراه می کشیدند باعث شد تا این عقده ها در بیداری اسلامی وسپس در سوریه و عراق خالی شود حال برای آمریکا مدت هاست که عربستان پرچم دار وهابیت مهره سوخته است اینو در قضایای مذاکرات هسته ای ایران و انصراف عربستان از عضویت در شورای امنیت به خوبی میتونین مشاهده
  • ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    نکنه تو هالیوود برگزار شده ! اصلا بعید نی!
  • ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    نکنه تو هالیوود برگزار شده ! اصلا بعید نی!
  • یار غریب ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    داعش میتونه همین پرچم های سیاهی باشه که قبل از پرچم های سیاه خراسان به بلاد شام حمله و غارت و کشتار می کنند راستی کسی یادش میاد که چهار سال پیش پادشاه اردن به صورت غیر علنی ادعای امامت کرد؟ مفتی های وهابی اردن سال ها سعی در تحریف احادیث به نفع عبدالله اردن وامامت جعلی او هستند حتی قبل از خروج داعش و النصره اعلام کردند پرچم های سیاه خراسان براساس روایات پرچم های بن لادن هستند همه ی این آتیش ها از گورستان اردن بلند میشه آمریکا وقتی خوب از جماعت عربی اخوان در بیداری اسلامی بهره گیری کرد و عقده هایی که بسیاری از اعراب مصر واردن و ترکیه و.. که در جریان مقابله جبهه ی مقاومت در برار صهیونیسم به خصوص جنگ 33 روزه و خفتی که بخاطر ورود نکردن در حمایت از فلسطین و سکوتشان هموراه می کشیدند باعث شد تا این عقده ها در بیداری اسلامی وسپس در سوریه و عراق خالی شود حال برای آمریکا مدت هاست که عربستان پرچم دار وهابیت مهره سوخته است اینو در قضایای مذاکرات هسته ای ایران و انصراف عربستان از عضویت در شورای امنیت به خوبی میتونین مشاهده
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    میگن این یارو ابوبکر الخاطونی هست نه البغدادی
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    مشرق همه چیز رو گفتی ولی نگفتی ساعت در دست راست یعنی چی؟
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    یعنی دست چپه و نامه اعمالش هم در دست چپش میگیرد..
  • علی ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    سلام سفیانی صورت زشتی داره ، بوره ، صورتش سرخه ، چشم رنگی داره و ... ، فکر نمی کنم این باشه.
  • ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    صادر شده یکی نه دوتا
  • ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    آی دوستم یک گلوله تو مخش خالی کنم بعدش بدم لاشه اشو سگها تیکه پاره کنن..
  • ناشناس ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    روی صورتش کلیک کن، بزن beyat، بعد ok رو بزن.
  • ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    سید حسن کجا این کجا. سید حسن کابوس اسراییله این کابوس مردم بی دفاع. سید حسن شاگرد مکتب سیدالشهداست این شاگرد مکتب بن لادنه. صورت رو شبیه کرد سیرت رو چه میکنه؟
  • ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    فرق بین این مزدور وحشی با سید حسن ما از زمین تا افلاک است.
  • محمّد ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    البته سخنان ناشناس 18:40 زیباتر بود
  • سروش ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    مگه سید حسن نصرالله برای زمین می جنگه که داری سانتی متری حساب می کنی؟؟؟؟ ناشناس بی نوا 1:26 کل جهان غرب که تقریبا نیمی از دنیا هستند از سید حسن نصرالله حراس دارند رژیمی که مدعی قوی ترین و چهارمین ارتش قوی دنیا رو داره از این مرد خدا ترس داره و در وحشت شبانه روزی به سر می بره می دونی سلفی ها و وهابی ها بیش از یم میلیون کیلومتر دور نیرهای سید حسن حصار کشیدنه اند و هیج غلطی هم تا کنون نتونستند بکنند چه مصداق بی خودو غلطی دارید شما سانتی متری محاسبه می کنید کل دنیای غرب شما و کل وهابیت و سلفی شما یک طرف این سید مرد خدا یک طرف اگر ایشان زمین کم دارند آسمان خدا که مال ایشان و اجداشان است این رو با چی می خوای محاسبه کنی؟؟؟؟؟؟؟
  • ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    محبوب بودن ربطی به مساحت تحت تسلط نیست مهم اینه چقدر دل تحت تسلط باشه
  • سامان ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    گاگول تر از بغدادی اونیه که با این گاگول بیعت میکنه!!!!
  • اشکان ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    بیچاره گلوله!!!
  • شاهین ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    و بیچاره اون سگ ها!!!!!
  • ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    0 0
    در مورد ارایش البغدادی که فرمودید قصد شبیه شدن به نصرالله را دارد .. باید عرض کنم که چیز جدیدی نیست. تصاویری در دست است که نشان می دهد در زمان جنگ ایران و عراق، بن لادن با لباسی شبیه لباس رزمندگان ایرانی و با محسن کوتاه در حال جنگ با شوروی است. و بعد از دوره جنگ، بن لادن بالباس روحانیت و محاسن بلند دیده شد. و اینها همه نشان از ان دارد که انها برای بدنام کردن تشیع پروژهای زیادی دارند
  • ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    0 0
    این مسجد مسجد ضراره
  • سارا ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    0 0
    همون مسخره با اون اسمشم ابوبکر البغدادی
  • یار غریب ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    0 0
    اینا برای بدنامی شیعه نیست ! اینا فکر می کنن دلیل محبوبیت و قدرت شیعه ایناست.
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    0 0
    قیافش که خیلی تاریکه.از بس بی گناه کشته. به سرنوشت پدربزرگش صدام دچار میشه.
  • غریب ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    0 0
    تاریخ اسلام تکرار می شود... عبا وقبا ی معاویه بن ابی سفیان برتن ابوبکر بغدادی تعبیه گشته این همان لباس اسلام وارونه پوشیده شده ای است که به فرموده ی آقا علی مرتضی علیه السلام در آخر الزمان اتفاق خواهد افتاد
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    سفیانی کجا بود بابا شماها هم یه جور دیگه دیوانه شده اید
  • ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    0 0
    خباثت مدرسه که درس نخواندی اینجا یاد بگیر
  • ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    0 0
    چقدر شبیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس