رئیس کمیته تدوین مقررات و آئین‌نامه‌های فدراسیون فوتبال گفت: رسیدگی به تخلفات دوپینگ به کمیته انضباطی واگذار شد و کمیته پزشکی فقط باید آزمایش‌های مربوطه را انجام بدهد.

به گزارش مشرق، هوشنگ نصیرزاده اظهار داشت: آئین‌نامه جدید انضباطی مصوب آذر 1392 مجمع عمومی فدراسیون به زودی روی سایت رسمی فدراسیون قرار می‌گیرد که تغییرات عمده‌ای در آن ایجاد شده است. یکی از تغییرات مهم این است که دیگر نتیجه مجازی 3 بر صفر در فوتبال ایران وجود نخواهد داشت و بررسی صلاحیت بازیکنان قبل از مسابقات انجام می‌شود و در جریان مسابقات به هیچ اعتراضی در این مورد رسیدگی نخواهد شد.

وی ادامه داد: در جریان بازی‌ها فقط به مدارک جعلی رسیدگی می‌شود و از ادامه حضور بازیکن متخلف در فوتبال جلوگیری می‌شود اما نتایج بازی‌های به هیچ عنوان تغییر نمی‌کند. درست مانند مسابقات مهم مثل جام جهانی.

نصیرزاده در مورد وضعیت بررسی تخلفات دوپینگ گفت: یکی دیگر از مواردی که در آئین‌نامه انضباطی تغییر کرده این است که بررسی تخلفات دوپینگ برعهده کمیته انضباطی گذاشته شده و کمیته پزشکی فقط باید آزمایش‌های مربوطه را انجام بدهد و مسایل تنبیهی بر عهده کمیته انضباطی است. این مسئله دقیقا مطابق با آئین‌نامه فیفا و ایران است.

رئیس کمیته تدوین مقررات و آئین‌نامه‌های فدراسیون فوتبال افزود: شکایت به مراجع غیرفوتبالی باعث تعلیق باشگاه‌ها می‌شود و مربیان و بازیکنان هم اگر چنین کاری انجام بدهند برای‌شان محرومیت در نظر گرفته خواهد شد.

نصیرزاده با اشاره به رسیدگی به شکایت بازیکنان در مورد قرارداد‌ها گفت: از این پس رسیدگی به شکایت بازیکنان و مربیان در مورد قراردادها در شورای حل اختلاف رسیدگی می‌شود نه کمیته انضباطی.

وی همچنین از اعمال یک تنبیه جدید در فوتبال ایران خبر داد و گفت: یکی از تنبیه‌های جدید فوتبال که از سوی فیفا در نظر گرفته شده مسایل اجتماعی است. به همین دلیل افراد ممکن است محکوم به تربیت 60 بازیکن شوند. زیدان یکی از معروف‌ترین فوتبالی‌هایی بود که این تنبیه برایش در نظر گرفته شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس