گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل محکومیت سردبیر و نویسنده یک روزنامه اصلاح‌طلب، تقاضای اعاده دادرسی سرباز آمریکایی زندانی در ایران، درخواست وزیر دفاع برای مذاکره درباره خلع سلاح آمریکا و اسرائیل، واکنش‌ها به انتشار تصاویر زنان بدون روسری در فیس‌بوک، و دیدار دو روزه ظریف و اشتون می‌شود.

یدیعوت آحارانوت/ دادگاه ایران یک ویراستار و یک نویسنده عضو روزنامه ممنوع‌شده را محکوم کرد

یک دادگاه ایرانی روز یک‌شنبه یک سردبیر و یک نویسنده روزنامه ممنوع‌شده بهار را به خاطر چندین اتهام از جمله دروغ‌پردازی درباره اسلام و اشاعه تبلیغات علیه دولت محکوم کرد. سعید پورعزیزی سردبیر روزنامه که بازداشت و بعد از بسته شدن روزنامه با قرار وثیقه آزاد شد، روز یک‌شنبه به "تبلیغات علیه نظام و اشاعه دروغ و شایعه" متهم شده است.

اسرائیل

دادگاه جنایی تهران علی اصغر غروی نویسنده مقاله‌ای را که گفته می‌شود توهین به اسلام شیعی بوده، مجرم به خاطر نوشتن مطلب "علیه استانداردهای اسلام" و "اشاعه دروغ و شایعه" تشخیص داد. این حکم‌ها می‌تواند موجب تعطیلی دائم روزنامه بهار شود. پورعزیزی و غروی هم اکنون باید منتظر حکم دادگاه بمانند.

حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران که خود را میانه‌رو می‌خواند، قول داده تا آزادی‌های بیش‌تری در این کشور ایجاد کند. وی همچنین گفته که تعطیلی روزنامه‌ها باید صرفاً "آخرین راه" باشد. اما از زمان آغاز دوره ریاست‌جمهوری وی تا کنون سه روزنامه اصلاح‌طلب بسته شده‌اند.

یدیعوت آحارانوت/ عضو سابق نیروی دریایی آمریکا خواستار تجدیدنظر در محکومیت خود به خاطر جاسوسی در ایران شد

امیر حکمتی یک شهروند با تابعیت دوگانه آمریکایی ایرانی است که سال 2011 در ایران بازداشت و محاکمه شد. وی ابتدا به دلیل جاسوسی محکوم به اعدام شده بود، اما دیوان عالی ایران به درخواست حکمتی مجازات اعدام را لغو کرد و دستور داد اعاده دادرسی شود. دادگاه انقلاب ایران محکومیت وی به جاسوسی را با اتهام به "همکاری با دولت‌های دشمن" تنزل داد و او را به ده سال زندان محکوم کرد. اکنون محمود علی‌زاده طباطبایی وکیل حکمتی می‌گوید موکلش به مجازات ده سال اعدام هم اعتراض خواهد کرد.

اسرائیل

این در حالی است که دولت اوباما ماه نوامبر از ایران خواسته بود تا حکمتی و دو آمریکایی دیگر را که انتظار می‌رود در ایران باشند، آزاد کند. این درخواست در پی گرم‌تر شدن روابط بین واشینگتن و حسن روحانی رئیس‌جمهور میانه‌روی ایران مطرح شده بود.

تایمز اسرائیل/ ایران خواستار نابودی ظرفیت‌های هسته‌ای آمریکا و اسرائیل شد

حسین دهقان وزیر دفاع ایران روز یک‌شنبه اعلام کرد که بلافاصله بعد از مذاکرات کنونی درباره برنامه هسته‌ای ایران باید مذاکرات درباره نابودی ظرفیت‌های سلاح هسته‌ای آمریکا و اسرائیل برگزار شود. وی تصریح کرد: این مذاکرات باید با محوریت خاورمیانه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی باشد.

اسرائیل

تایمز اسرائیل/ زنان ایران به خاطر تصاویر بدون روسری در فیس‌بوک با واکنش مواجه شدند

برخی زنان ایرانی که از اوایل ماه مه تصاویری از خود را بدون روسری در فیس‌بوک گذاشته بودند، در این مدت با واکنش شدید و گاه تهدیدآمیز هم در اینترنت و هم در خیابان از جانب افرادی مواجه شده‌اند که حامی حجاب هستند. صفحه‌ای فیس‌بوکی به نام "آزادی‌های واقعی زنان ایرانی" که اندکی پس از صفحه "آزادی‌های یواشکی من" ساخته شد، شامل پیام‌های زیادی در حمایت از روسری است. برخی در این صفحه گفته‌اند که حجاب موجب آزادی و دفاع از عفت زنان می‌شود.

اسرائیل

با این حال، برخی از نوشته‌ها در این صفحه آن‌قدرها هم ملایم نبودند. در یکی از این تصاویر، کلمه "تجاوز" روی عکس سه ژورنالیست مشهور ایرانی نوشته شده که در برنامه‌های ماهواره‌ای مختلف بدون روسری ظاهر شده‌اند. پیام‌های همراه با این تصاویر، حاوی این مفهوم هستند که زنانی که حجاب ندارند بیش‌تر در معرض تجاوز جنسی قرار دارند. علاوه بر این صفحه فیس‌بوکی، اصولگرایان ایران هم دو گردهمایی برگزار کرده و در آن‌ها از دولت خواسته‌اند تا قوانین پوشش در این کشور را با شدت بیش‌تری اعمال کند.

یدیعوت آحارانوت/ اشتون و ظریف برای صحبت درباره مذاکرات هسته‌ای در ایران دیدار می‌کنند

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران روز دوشنبه در استانبول با هم دیدار می‌کنند تا پیشرفت مذاکرات هسته‌ای را بررسی کنند. این دیدار دو روزه و از پیش اعلام شده بعد از آن صورت می‌گیرد که مذاکرات اخیر بین ایران و قدرت‌های جهانی در وین بی‌نتیجه بود.

اسرائیل

خبرگزاری دولتی ایرنا روز دوشنبه به نقل از ظریف نوشت: "باید دست از زیاده‌خواهی بردارند. ما خط قرمز خودمان را داریم، آن‌ها هم می‌خواهند تضمین کنیم که برنامه هسته‌ایمان همیشه صلح‌آمیز خواهد ماند. به عقیده ما این دو با هم یک‌جا جمع می‌شود."


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    اگه بیشتر از این آزادی بشه، جنگل میشه. ما میخواهیم در قانون ایرانی و اسلامی زندگی کنیم.
  • محمد ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    راه سعاتدت بشر از اسلام ميگذره اما يكي نمي خواد سعادتمند بشه.اصلا زندگي رو همين دنيا مي دونه.بيايد اونو قانعش كنيد كه همه چيز تو اين دنيا نيست.حجاب حق انسان نيست كه بگه من نميخوام داشته باشم.حق خداست...
  • هادی1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    محمود علی‌زاده طباطبایی وکیل حکمتی می‌گوید موکلش به مجازات ده سال "اعدام" هم اعتراض خواهد کرد. خوب بنده خدا حق داره! 10 سال پشت سرهم اعدامش کنن؟! خیلی بده!!!!
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    از دستگاههای ذیربط در شهر مقدس قم نیز خواهش می کنیم تا دیر نشده برخوردهای جدی لازم را انجام دهند چون با سیر نفوذ کنونی بزودی شاهد تهران دیگری در قم تنها جای سالم مانده حداقل از لحاظ ظاهر خواهیم بود
  • ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    حرف با لا با پایین نمی خونه چرا معنی آزادی را نمی فهمید آزادی فقط در مسائل جنسی و پوشش افراد محدود نمی شود (بصیرت را بلد نیستید درک کنید.
  • سعید ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    به قول علامه جعفری آزادی چه ادعای بزرگیست و چه انسانهای کوچکی این ادعا را دارند
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    همه ی ناهنجاری ها از یک طرف به تهاجم فرهنگی بر میگرده و از طرف دیگر به تنگ نظری و افراط های داخلی مغز فندق ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس