کد خبر 312800
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴

وزارت دفاع انگلیس به علت جذب سربازان کم سن و سال به شدت مورد انتقاد قرار دارد.

به گزارش مشرق، جدیدترین ارقام وزارت دفاع انگلیس نشان می دهد، بیش از یک نفر از هر ده سرباز جدید نیروی زمینی این کشور پسران زیر شانزده سال اند و بیش از یک چهارم همه سربازان جدید نیروی زمینی کمتر از هجده سال دارند و کوچکتر از آنند که بتوان آنها را به جنگ اعزام کرد.
این ارقام که هفته گذشته منتشر شد، مجددا انتقادهایی را درباره استفاده از پسران کم سن و سال در ارتش انگلیس موجب شده است.

 در پی اعتراض به اعزام سربازان هفده ساله به جنگ خلیج فارس در سال هزار و نهصد و نود و یک و به جنگ کوزوو در سال هزار و نهصد و نود و نه، اصلاحاتی در قوانین نیروی زمینی انگلیس صورت گرفت که مانع از اعزام سربازان زیر هجده سال به ماموریتهایی می شود که در آنجا امکان جنگ وجود دارد. با این وجود حداقل بیست سرباز هفده ساله به علت خطاهای وزارت دفاع انگلیس در عراق و افغانستان خدمت کرده اند.

منتقدان ادعا می کنند این ارقا بدین معنی است که انگلیس با جذب کودکان به نیروهای مسلح در کنار برخی از سرکوب کننده ترین رژیم های جهان قرار می گیرد. کره شمالی و ایران از جمله تقریبا بیست کشوری اند که به شانزده ساله ها مجوز پیوستن به نیروهای نظامی می دهند. وزارت دفاع انگلیس متهم است به اینکه با هدف افزایش سطح سرباز گیری و بطور حساب شده نوجوانان را هدف قرار می دهد.

بیش از هزار و هفتصد نوجوان زیر سن رای گیری در ارتش انگلیس حضور دارند که طبق گزارش سالانه مربوط به پرسنل نظامی در سال دو هزار و چهارده، اکثریت وسیع شانزده ساله و هفده ساله ها در نیروی زمینی به کار گرفته شده اند و نسبت سربازان زیر شانزده سال از ده درصد در سال دو هزار و دوازده تا دو هزار و سیزده به سیزده درصد در سال دو هزار و سیزده تا دو هزار و چهارده رسیده است. به گفته منتقدان، بسیاری از این سربازان در زمان ثبت نام برای ارتش پانزده سال داشتند.

با وجود فشار بین المللی فزاینده و درخواست نهادهای سازمان ملل از قبیل یونیسف، کمیته حقوق کودکان ‌و نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور کودکان و جنگ های مسلحانه مبنی بر افزایش سن جذب نیرو در ارتش به هجده سال، وزارت دفاع انگلیس همچنان به جذب شانزده ساله ها ادامه می دهد.

به گفته کلارک، تحقیقات نشان داده است که در مورد سربازان شانزده ساله نسبت به بزرگسالان این احتمال بسیاری قوی تر است که مورد زورگویی و آزار و اذیب قرار گیرند، به مشکلات روانی جدی دچار شوند، در جریان آموزش مجروح شوند و به محض رسیدن به سنی قابل اعزام به جنگ کشته شوند.

منتقدان بحران رو به تشدید در جذب نیرو در ارتش را یک علت جذب کودکان می دانند. به گفته آنها، طرح ایجاد نیروی ذخیره دهها هزار نفری برای پر کردن خلاء ناشی از کاهش وسیع نیروهای ثابت بسیار عقب تر از سطحی است که اکنون انتظار آن می رفت.

مادلین مون نماینده پارلمان و عضو کمیسیون تحقیقات دفاعی مجلس عوام افزایش جذب سربازان زیر هجده سال را «هشدار دهنده» خواند و گفت، کمبود جذب بزرگسالان نباید بهانه ای برای پر کردن ارتش از نوجوانان آسیب پذیر باشد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس