کد خبر 293224
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳

السیسی در این کشور با همتای اماراتی خود و نیز شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس امارات تحولات سیاسی و امنیتی جهان عرب و آینده روابط اقتصادی و نظامی را بررسی می کند.

به گزارش مشرق، شبکه العربیه امروز خبر داد: ارتشبد عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر برای دیداری رسمی وارد ابوظبی شد و مورد استقبال شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی و معاون نیروهای مسلح امارات قرار گرفت.

العربیه اعلام کرد: سفر السیسی به امارات دو روز پس از توافق ارتش مصر با شرکت آرابتک امارات برای ایجاد یک میلیون واحد مسکونی برای جوانان کم بضاعت در طی پنجسال صورت می گیرد.

از سوی دیگر پایگاه الیوم السابع به نقل از یک منبع نظامی مصری اعلام کرد: ارتشبد السیسی برای پیگیری رزمایش مشترک ارتش مصر با امارات با نام زاید1 وارد امارات شده است و این در راستای پروتکل های همکاری مشترک نظامی است.

السیسی در این کشور با همتای اماراتی خود  و نیز شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس امارات تحولات سیاسی و امنیتی جهان عرب و آینده روابط اقتصادی و نظامی را بررسی می کند.

وزیر دفاع مصر از نزدیک مرحله ای از رزمایش با مهمات جنگی را نظارت می کند.

اما این سفر کمی مشکوک به نظر می رسد چرا که السیسی در روزهای گذشته وعده داده بود که به زودی نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام خواهد کرد و انجام این سفر در این برهه زمانی خاص و همچنین تقویت روابط با امارات بی ارتباط با موضوع انتخابات ریاست نیست و گویا جناب ارتشبد السیسی قصد دارد از حامیان اماراتی خود برای ورود به صحنه انتخابات کمک مالی دریافت کند.

شایان ذکر است که شیخ محمد بن راشد حاکم دبی به دنبال شروع شایعات درباره احتمال نامزدی السیسی، در اظهارنظری مخالفت خود را با این کار اعلام کرده بود و گفته بود که بهتر السیسی وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری نشود و در ارتش به کشورش خدمت کند.

همچنین گفته می شود که عموی السیسی، مشاور سرلشکر ضاحی خلفان معاون رئیس پلیس دبی است.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    0 0
    بوی شرارت به مشام میرسد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس