کد خبر 282293
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴

وزیر خارجه سوئد در گفت‌وگو با یک روزنامه اتریشی ضمن انتقاد از پس گرفتن دعوت از ایران برای شرکت در مذاکرات ژنو، ابراز اطمینان کرد که توافق به دست آمده با ایران درباره برنامه هسته‌ای به دستیابی به راه حل نهایی منجر شود.

وزیر خارجه سوئد:پس گرفتن دعوت از ایران اشتباه بود

به گزارش مشرق، «کارل بیلد» وزیر خارجه سوئد در گفت‌وگو با روزنامه اتریشی «دی‌پرسه» ابراز اطمینان کرد که توافق هسته‌ای نهایی با ایران به دست خواهد آمد.

بیلد که امروز به ایران می آید و هدف خود را کمک به پیشبرد مذاکرات هسته‌ای اعلام کرده است، گفت: «ما برخی فرصت‌ها را به خصوص در سال 2003 و حتی بعد از آن زمانی که واقعا زمینه توافق وجود داشت از دست دادیم. اکنون با توجه به توافق موقت ژنو فرصت قابل توجهی به وجود آمده است و اگر حسن نیت و اراده طرفین وجود داشته باشد، ما می‌توانیم به یک توافق دائمی با ایران دست یابیم.»

وی با اعلام اینکه از جانب رئیس جمهور ایران و وزیر خارجه این کشور اراده بالایی در این زمینه وجود دارد گفت: «مردم ایران همچنان انتظارات فراوانی در این‌مورد دارند و فکر می‌کنم که این مسئله تا حد زیادی به نتیجه مذاکرات اتمی ایران با غرب وابسته است.چنانچه این مذاکرات پایان خوبی داشته باشد، می‌تواند به گشایش روابط با ایران در زمینه‌های دیگر منجر شود.

بیلد پس گرفتن دعوت از ایران برای شرکت در مذاکرات ژنو را اقدامی نادرست دانست و گفت: «چنین اقدامی واقعا یک اشتباه بود. برای اینکه به توافقی صلح آمیز در سوریه برسیم، باید همه گروه هایی که نقشی را در این زمینه ایفا می‌کنند در مذاکرات شرکت داده شوند. این موضوعی روشن است که «اخضر ابراهیمی» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه هم نظری مشابه دارد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس