عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به بررسی ۲۴ سوال از تبصره هدفمندی در جلسه عصر تلفیق گفت: کسانی که مجموع درآمدشان بیش از 12 میلیون تومان در سال می‌شود باید از شمول یارانه‌بگیران خارج شوند.

به گزارش مشرق ،ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی در خصوص بررسی تبصره هدفمندی توسط کمیسیون اقتصادی، گفت: صبح امروز تبصره هدفمندی با حضور یکی از مسئولان معاونت برنامه‌ریزی و یکی از مسئولان وزارت نیرو در کمیسیون اقتصادی بررسی شد.
 
وی افزود: در این جلسه یک سری سؤالاتی مطرح شد از جمله علت عدم ارسال سیاست‌ها با احکام در لایحه هدفمندی و اینکه چرا این سیاست‌ها از جهت اعداد و ارقام همراه با لایحه هدفمندی نیامده است.
 
عضو کمیسیون اقتصادی اظهار داشت: موضوع دیگری که در این جلسه مورد سؤال قرار گرفت این بود که آثار تورمی و نقش قیمت‌ها در افزایش تورم چقدر است.
 
ندیمی اظهار داشت: در این جلسه اثرات نقدینگی و چگونگی مدیریت آن ، مباحث مربوط به دهک‌ها و حذف برخی از دهک‌ها از شمول دریافت یارانه، کیفیت تقسیم هزینه‌ها بین حامل‌های انرژی بخصوص بنزین و گازوئیل، علت یارانه‌بگیری ایرانیان خارج از کشور، مباحث مربوط به حمایت از برق و انرژی‌های گاز مورد بررسی قرار گرفت.
 
وی افزود: در این جلسه همچنین در خصوص رقم 63 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده برای درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و 28 هزار میلیارد تومان حاصل از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در سال گذشته صحبت شد.
 
عضو کمیسیون تلفیق اظهار داشت: در مجموع درباره 24 مورد سؤال شد که این سؤالات در کمیسیون تلفیق عصر امروز مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
ندیمی در خصوص تبصره هدفمندی گفت: معتقدم تبصره هدفمندی حتما تورم به همراه دارد ولی این تورم باید حتما متناسب با شرایط اقتصادی باشد و نباید اجازه دهیم این تورم به حالت شوک تورمی درآید.  
 
وی افزود: کسانی که مجموع درآمدشان بیش از 12 میلیون تومان در سال  می‌شود باید از شمول یارانه‌بگیران خارج شوند و نباید یارانه بگیرند.
 
عضو کمیسیون انرژی در پاسخ به این سؤال که آیا درآمد 52 هزار میلیارد تومانی مطرح شده در تبصره هدفمندی از محل اصلاح قیمت‌ها قابل تحقق است و در صورت تحقق بار تورمی دارد یا خیر، گفت: اتفاقا یکی از سؤالاتی که مطرح است همین است که نباید به یکی از این دو گزینه گرفتار شویم.
 
ندیمی گفت: یعنی نباید آنقدر قیمت‌ها را افزایش دهیم که حاصل نشود و دچار کسری شویم و همچنین نباید آنقدر قیمت‌ها را گران کنیم که موجب فشار به مردم شود.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  پرداخت یارانه به ایرانیان خارج از کشور، ارائه سبد کالا و نیز پرداخت نقدی و غیرنقدی و اینکه آیا با اجرای هدفمندی رکود بیشتر خواهد شد و برنامه دولت در این باره چیست را از دیگر ابهامات دانست.
 
ندیمی افزود: چگونگی تقسیم و توزیع حامل‌های انرژی برای مجلس مبهم است و باید شفاف شود. در این باره قطعا از مسئولان معاونت نظارت راهبردی خواسته خواهد شد تا پاسخگو باشند.
 
عضو کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه تا ساعت 4 عصر امروز کمیسیون‌های تخصصی فرصت دارند نظرات کارشناسی خود درباره هدفمندی را به کمیسیون تلفیق ارائه دهند تصریح کرد: پس از این موضوع کمیسیون تلفیق امشب و یا فردا به بررسی این نظرات خواهد پرداخت.
 
وی افزود: به هرحال اختلاف‌نظرهای اساسی وجود دارد که امیدواریم در جلسه کمیسیون تلفیق امروز با هم‌اندیشی با اعضای دولت به یک نتیجه مطلوب برسیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سهیل ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    0 0
    من همین الان فهمیدم درآمد بیشتر از 12 میلیون هم داریم :|
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    0 0
    حالا همه پایه فیش حقوقها را میزنن 11.999.999 .... باور کنید بعضیا ازین دوزار به راحتی نمیگذرن... فقیرترا خیلی راحت تر میگذرن.... البته 12 ملیون الان تقریبا همون 3-4 ملیون دو سه سال پیشه ... غلط اندازه... ماهی 10
  • مجتبی ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    0 0
    البته 12 ملیون الان تقریبا همون 3-4 ملیون دو سه سال پیشه ... غلط اندازه... ماهی 10 ملیون هم پس انداز کنی... اگه 6-7 سال درآمد و قیمت خونه تکون نخوره تو حالت طبیعی شاید بشه با 600-700 ملیون یه آپارتمان عابرومندونه خرید... شاید .... دیگه بقیه حقوق بگیرا را دریابید....!!!
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    0 0
    تو اون مغزتون 12 ملیون در سال یعنی 1 میلیون تو ماه. این حقوق و درآمده آخه؟!!!
  • رضا ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    0 0
    این چه تصمیم احمقانه ای است سال 12 میلیون یعنی ماهی یک میلیون(از طرفی بانک مرکزی اعلام کرد زیر یک میلیون و دویست تومان درآمد)یعنی زیر خط فقر!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    0 0
    خيلي از كساني مثل كارمندان يا كارگران شايد در آمد ساليانه آنها بيش از12 ميليون باشد ولي اكثرا مستاجرهستن ودر سال 75% حقوق خود را بابت اجاره بها پرداخت مي كنند آيا آنها را در نظر گرفتيد.
  • ایرج ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    0 0
    بر اساس تجربیات تاریخی ایرانی باید گرسنه باشد تا بتوان از آن سواری گرفت وهمه این تصمیمات حول همین محور است.
  • علیرضا ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    0 0
    یک نکته : پدر من 4 فرزند دارد فاصله سنی 3 فرزند اول یک سال و فرزند 4 با فرزند سوم 6 سال است . اکنون هر چهار فرزند بیکار هستند فرزند اول 28 ساله فرزند دوم 27 ساله فرزند سوم 26 ساله و فرزند چهارم 20 ساله . همگی از حقوق پدر زندگی را میگذرانند آن هم با داشتن تحصیلات دانشگاهی . شغلی نیست کاری نیست در آمد پدر من یک میلیون و دویست هزار تومان در ماه است و دقیقا در یک سال حقوقش می شود 12 میلیون یارانه حذف ایرادی ندارد دولت به وظایفش در قبال ما جوانان بیکار عمل کند یارانه مال خودش ما حق نفت و غیره نخواستیم اجازه حق زندگی که داریم نه ؟! از خیر تشکیل زندگی و خانواده هم واقعا گذشتیم. حضرات تصمیم گیر خوش باشند گور پدر ملت بدبخت کرده.
  • محمد ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    0 0
    عالم بااین تصمیمای....
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    0 0
    بسیار عجیب.... آخه ماهی 1 میلیون مگه چیزیش میمونه(10 روزه تمومه.... تازه به غیر از اجاره ای ها و قست دهندگان و...).... اگه از اولش نمیدادن که بهتر بود... کشور هم به اسفل السافلین اقتصادی کشیده نمیشد.... !!!!!!!!!
  • شهریار ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    0 0
    یعنی یه خانواده 4 نفره با ماهی یک میلیون تومن میچرخه ؟ یعنی پول کرایه خونه ، برق و تلفن و هزینه های ایاب ذهاب و خورد و خوراک میشه یه میلیون ؟ حالا اومدن مهمان و مریضی و غیره رو حساب نکردیم بعد تازه جمعیت هم میخوایم اضافه بشه
  • ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    0 0
    12میلیون درسال پول زیادیه؟ اینطوری که همه مشاغل آزاد وبیشتر از نصف کارمندا ازیارانه گرفتن حذف میشن؟؟؟
  • ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    0 0
    عجب اتاق فکری! باماهی یک میلیون کدام یک ازحضرات میتونند قبوض اب وبرق و گازو.... پرداخت کنند کرایه خونه هم ! مغزتون داغ نکنه اینقدر فکر کردید.یه سوزن به خودتون بزنید یه جوالدوز به مردم
  • محمود ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    0 0
    یعنی خدا وکیلی کسی که داره سالانه 12 تومن بیشتر درمیاره مثلا با ماهی یکو صد میشه جزو قشر ثروتمند جامعه و نباید یارانه بگیره؟!!!!!!! اینجوری باشه که خیلی از مردم رو باید بگیم ثروتمندن اخه ماهی یک ملیون اونم تو تهران پول زیادیه؟مخصوصا اگه اجاره نشینم باشی
  • فرزاد ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    0 0
    ما هشت نفریم تنها درآمد مان پارانه می باشدسرپرست خانواده از کاره افتاده است و تحت پوشش هیچ نهادی نیستیم و هممان دانشجو و دانش آموزیم اگه یارانه مان قطع بشه چه بلایی روسرمان بریزیم.تازه اکنون به شدت هم در مضیقه ایم
  • سید اصولگرا ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    0 0
    "کسانی که مجموع درآمدشان بیش از 12 میلیون تومان در سال  می‌شود باید از شمول یارانه‌بگیران خارج شوند و نباید یارانه بگیرند" چرا این قدر با الفاظ بازی می کنی آقای ندیمی؟ 12 میلیون در سال یعنی 1 میلیون در ماه! با این افزایش قیمت ها و تورم نسبت به دو سال پیش یعنی طبق نظر شما کسی که 2 سال پیش حقوقش حدود 300، 400 هزار تومان در ماه پیش می شده نباید یارانه بگیره؟!!!!! خدائیش 1 میلیون در ماه درآمد سرشاری هست که شما می خوای یارانه رو ازش بگیری؟
  • سلام ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    0 0
    شنیدی میگن نفسشان از جای گرم بلند میشه همینه کسانی که بهترین خانه وماشین را دارن با بهترین حقوقها را چطور میتوانن برا مردم قانون تصویب کنن "یارانه یه حقه "
  • یاسوج ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    0 0
    عزیزان پس ما کتابداران بدبخت با حقوق600 - 700 چی میکشیم.ما فقط زنده ایم
  • سید اصولگرا ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    0 0
    می گم برای این که در تصمیم گیری ها بتونین واقعیت سنجی داشته باشین برای 2 یا 3 ماه حقوق نماینده ها و وزرا به 1 میلیون کاهش پیدا کنه یارانه هم نگیرن در تصمیمشون تجدیدنظر می کنن.
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    0 0
    به آن بدبخت هایی که وام دارند و همه اش وام می دهند چی
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    0 0
    این آقایان که اینقدر به مغزشان فشار آوردند تا چنین تصمیم مهمی رو بگیرند نابقه و فاروق التحصیل کدام دانشگاهی هستند که اینقدر درست محاسبه کردند مواظب باشید ندزدنتون امریکایها دنبال نخبه اقتصادی میگردند تا اقتصاد نابسامان خود و وضعیت معیشتی مردمشان را حل کنند!!!!!!!
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    0 0
    آخه چرا همه چيز بايد بدون كار كارشناسي انجام بشه كسي كه مثلا 3 تا بچه داره با اين هزينه هاي بالا و جالب اينكه خط فقر هم زير 1530000 تومان تعيين شده چي كار بايد بكنه حالا فهميدم اين هدف مندي نيست بلكه حذف كامل يارانه مي باشد.
  • بیکار ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    شما اول یه فکری به حال املاء کلماتت بکن که نابغه رو نابقه و فارغ التحصیل رو فاروق التحصیل ننویسی ، اونا هم تصمیم گیری شون مثل نوشتن کلمات شماست !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس