«کيفر» بهترين فيلم و «ابراهيم حاتمي‌کيا» بهترين کارگردان چهارمين شب منتقدان شدند و جوايز در بخش‌هاي مختلف به برگزيدگان منتقدان تعلق گرفت.

گزارش مشرق به نقل از فارس، مراسم چهارمين شب انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي شب گذشته در فرهنگسراي ارسباران برگزار شد.

 

* برگزيدگان جشنواره بيست و هشتم فيلم فجر:
در ادامه شب منتقدان نوبت به اهداي جوايز به برگزيدگان جشنواره فيلم فجر سال گذشته رسيد و مجري از «محمد صالح‌علاء»، «مازيار ميري»، «کامران ملکي»، «هانيه توسلي» و «طناز طباطبايي» دعوت کرد تا روي سن بيايند و جوايز را به برگزيدگان اهدا کنند.
در اين بخش تنديس بهترين بازيگر نقش مکمل زن: به «مهراوه شريفي‌نيا» براي فيلم سينمايي «پشت در خبري نيست» اهدا شد.
در ادامه تنديس انجمن براي بهترين بازيگر نقش اول زن به «نگار جواهريان» براي فيلم سينمايي «طلا و مس» و ديپلم افتخار نيز به «مهناز افشار» براي فيلم سينمايي «طبقه سوم» اهدا شد.
در ادامه اين جشن مجري از «مسعود رايگان»، «جابر قاسمعلي»، «داريوش اسدزاده» و «حسين گيتي» دعوت کرد تا به روي سن بيايند و جوايز را به برگزيدگان اهدا کنند.
در اين بخش تنديس بهترين بازيگر مکمل مرد به «مهران احمدي» براي فيلم سينمايي «هيچ» اهدا شد.
و تنديس بهترين بازيگر نقش اول مرد به «شهاب حسيني» براي فيلم سينمايي «پرسه در مه» اهدا شد.
در ادامه اين جشن با اهداي تنديس ويژه از «حميد فرخ نژاد» نيز تقدير ويژه به عمل آمد.
در بخش تنديس استانداردهاي حرفه‌اي سينما در تهيه‌کنندگي، جايزه به «سعيد حاجي‌ميري» به‌خاطر فيلم سينمايي «پسر آدم، دختر حوا» اهدا شد.
در اين بخش مجري از «محمدمهدي عسگرپور»، «عزيزالله حميد نژاد» ، «محمودگبرلو» و «علي علايي» دعوت کرد تا به روي سن بيايند و جوايز برگزيدگان را اهدا کنند که؛
ديپلم افتخار بخش خلاقيت و استعداد درخشان به «مهدي نادري» به‌خاطر کارگرداني فيلم سينمايي «بدرود بغداد» اهدا شد که وي در سالن حضور نداشت.
همچنين تنديس انجمن و جايزه خلاقيت و استعداد به «سياوش اسعدي» به‌خاطر فيلم سينمايي «حوالي اتوبان» اهدا شد.
در بخش استفاده خلاقانه از فناوري‌هاي نوين نيز، ديپلم افتخار به «حامد ثابت» به‌خاطر موسيقي فيلم سينمايي «پرسه در مه» اهدا شد. تنديس و جايزه انجمن به خاطر استفاده خلاقانه از فناوري‌هاي نوين به «حميد خضوعي ابيانه» براي فيلمبرداري فيلم سينمايي «ملک سليمان» و «پرسه در مه» اهدا شد.
در بخش بهترين فيلمنامه مجري از «هادي مقدم‌دوست»، «حميد گرشاسبي» و «فرهاد توحيدي» دعوت کرد تا به روي سن بياييند و جوايز را به مدعوين اهدا کنند؛
که در اين بخش، ديپلم افتخار به «عليرضا نادري» به‌خاطر فيلم سينمايي «کيفر» اهدا شد و او در سالن حضور نداشت و «حسن فتحي» اين جايزه را دريافت کرد و تنديس انجمن و جايزه فيلمنامه به «بهرام توکلي» براي فيلم سينمايي «پرسه در مه» اهدا شد.
در بخش بهترين کارگرداني نيز مجري از «مجيد مجيدي»، «رضا ميرکريمي» و «رخشان بني‌اعتماد» دعوت کرد تا به روي سن بياييند و جوايز را اهدا کنند که جايزه به «ابراهيم حاتمي‌کيا» براي فيلم سينمايي «به رنگ ارغوان» اهدا شد.
و در بخش بهترين فيلم نيز جايزه به «جواد نوروز بيگي» به‌خاطر فيلم سينمايي «پرسه در مه» اهدا شد.
همچنين تنديس انجمن و جايزه بهترين فيلم به «سعيد سعدي» به خاطر فيلم سينمايي «کيفر» اهدا شد.
در ادامه اين جشن باشگاه فيلم تهران نيز پنج جايزه اهدا کرد که «حسين معززي‌نيا» جايزه اول را به «محسن عبدالوهاب» براي فيلم سينمايي «لطفا مزاحم نشويد» اهدا کرد.
جايزه بعدي به «هديه تهراني» و «محسن طنابنده» به‌خاطر فيلم سينمايي «هفت دقيقه تا پاييز» اهدا شد و در بخش بهترين کارگرداني «همايون اسعديان» به خاطر فيلم «طلا و مس» تعلق گرفت که وي در سالن حضور نداشت و «منوچهر محمدي» جايزه را دريافت کرد و جايزه آخر نيز به «منوچهر محمدي» تهيه کننده فيلم‌هاي «طلا و مس» و «عصر روز دهم» اهدا شد.
در ادامه «جلال ذوالفنون» يک قطعه‌ موسيقي نواخت.
از مدعوين در اين جشن مي‌توان به غلامرضا موسوي، جمشيد ارجمند، کامران ملکي، بهمن فرمان آرا، حسن فتحي، علي آشتياني‌پور، سيدرضا صائمي، محمدرضا فهميزي، حسين سلطان‌محمدي، جعفر گودرزي، فرهاد توحيدي، مازيار فکري ارشاد، هدايت هاشمي، محسن امير يوسفي، محمد تاجيک، سعيد حاجي‌ميري، طناز طباطبايي، محسن عبدالوهاب، مسعود رايگان، سحر عصرآزاد، محمد خزاعي، رخشان بني اعتماد و ... اشاره کرد.
اين مراسم راس ساعت 22 به اتمام رسيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس