سیدعباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی یاران اصلی ظریف را در مذاکرات هسته‌ای تشکیل می دهند امیرحسین زمانی‌نیا، اسحاق آل‌حبیب و حمید بعیدی‌نژاد از دیگر اعضای احتمالی تیم مذاکره‌کننده هستند.

گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.

***


رونمایی از پیوند حزب منحله مشارکت با حزب صهیونیستی بهائیت

عضو فراری فراکسیون مشارکت در مجلس ششم رسماً از گروهک صهیونیستی بهائیت حمایت کرد.

بر اساس گزارش کیهان، فاطمه حقیقت‌جو که پیش از این از گروهک تروریستی منافقین حمایت کرده، ضمن مطلبی در وبسایت رادیو فرانسه، از حزب استعماری (انگلیسی-صهیونیستی) بهائیت به عنوان «اقلیت مذهبی» یاد کرد و مدعی شد: رعایت حقوق اقلیت‌های دینی از اصول قانون اساسی است با این همه ‌نامی از بهائیان در این قانون نیامده و حقوق آنها مورد نقض قرار می‌گیرد.

وی پیش از این ضمن حمایت از گروه‌های تروریستی به رادیو فردا گفته بود: اگر محکوم شدگان به اعدام حتی اگر از اعضای مجاهدین خلق یا انجمن پادشاهی بودند ما باید به این مسئله اعتراض کنیم.

عضو فراری فراکسیون مشارکت در مجلس ششم همچنین در جمع شماری از عناصر ضد انقلاب در بوستون آمریکا از ائتلاف با سازمان منافقین خبر داده و گفته بود: همه ما با دیدگاه‌های مختلف دور هم جمع شده‌ایم یکی ممکن است سلطنت‌طلب باشد یکی دیگر ممکن است عضو سازمان مجاهدین ]منافقین[ باشد، همه، یک هدف مشترک داریم. ما باید از جهان بخواهیم جمهوری اسلامی را به رسمیت بشناسد.

یادآور می‌شود تقلای منافق فراری برای «مذهبی» جا زدن بهائیت در حالی است که این حزب اساساً، مذهب نیست و صرفاً به عنوان کارقاچاق و مباشر صهیونیست‌ها، جریان ماسونی و رژیم انگلیس در دولت پهلوی عمل کرده است.

برخی اعضای رسانه‌های تندروی وابسته به حزب منحله مشارکت در دوره حاکمیت اصلاح‌طلبان و پس از آن عملاً ترویج کننده راهبردهای بهائیت نظیر سکولاریسم و معارضه با ولایت فقیه و حکومت دینی بوده‌اند.

پاي هواپيماي اختصاصي به کابينه يازدهم باز شد

 خراسان نوشت: بر اساس بررسي هاي کارشناسان يک نهاد نظارتي، با ابلاغيه يک مسئول ارشد دولتي، مجوز سفر يکي از وزراي اقتصادي دولت يازدهم به کشور همسايه با استفاده از هواپيماي اختصاصي صادر شده است. در گزارش اين نهاد همچنين آمده است که زمان صدور مجوز استفاده از اين هواپيما، يک هفته پس از انجام اين سفر بوده که رعايت نشدن شرايط قانوني دريافت اين مجوز، ابهاماتي را درباره آن ايجاد مي کند.

سکانداران جدید مذاکرات هسته‌ای چه کسانی هستند؟

سیدعباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی یاران اصلی ظریف را در مذاکرات هسته‌ای تشکیل می دهند امیرحسین زمانی‌نیا، اسحاق آل‌حبیب و حمید بعیدی‌نژاد از دیگر اعضای احتمالی تیم مذاکره‌کننده هستند.

بر اساس گزارش تهران امروز، از زماني كه حسن روحاني مسئوليت مذاكرات هسته‌اي را بر عهده وزارت خارجه گذاشت،گمانه‌زني‌ها درباره اينكه چه كساني محمدجواد ظريف وزير امور خارجه را در اين مهم ياري و همراهي مي‌كنند شروع شد.در نهايت در ساعات پاياني روز گذشته يك منبع آگاه در وزارت امور خارجه كشورمان از حضور سيدعباس عراقچي معاون امور حقوقي و بين‌المللي و مجيد تخت‌روانچي معاون اروپا و آمريكاي وزارت امور خارجه در تركيب تيم جديد هسته‌اي خبر داد.

ديروز در خبري ديگر علاوه بر عباس عراقچي و مجيد تخت‌روانچي، اميرحسين زماني‌نيا، اسحاق آل‌حبيب مديركل سياسي و امور بين‌الملل وزارت امورخارجه، حميد بعيدي‌نژاد و نمايندگاني از سازمان انرژي اتمي و شوراي عالي امنيت ملي از جمله اعضاي تيم مذاكره‌كننده ايران معرفي شدند.محمدجواد ظريف كه راهبري و هدايت تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي ايران در مقابل 5+1 را برعهده دارد، هم‌‌اكنون به همراه عراقچي و تخت‌روانچي در نيويورك به سر مي‌برند.قرار است ظريف روز دوشنبه با كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در شهر نيويورك گفت‌وگو و رايزني كند. بر اساس اين گزارش، پيگيري پيشنهادات مطرح شده در نشست آلماتي 1، محور مذاكرات ايران و گروه 5+1 در نيويورك خواهد بود. براساس اين خبر محمدجواد ظريف سكانداري تيم مذاكره‌كننده را بر عهده خواهد داشت كه طي اين مسير از برخي از همكاران خود در وزارت خارجه بهره برده است. محمدجواد ظريف وزير امور خارجه كشورمان در پايان سفرش به عراق درباره محول شدن مذاكرات برنامه هسته‌اي به وزارت امور خارجه و اينكه آيا تيمش را مشخص كرده است گفت: تيم مذاكره‌كننده مجموعه‌اي از همكاران وزارت امور خارجه و دوستان تخصصي دستگاه‌هاي ذي‌ربط هستند كه بر اساس پايبندي به رويكرد دولت تدبير و اميد در روابط بين‌الملل و داشتن نگاه كارشناسي به موضوع هسته‌اي انتخاب مي‌شوند.

قانون حجاب و عفاف

محمدکاظم انبارلویی در قسمتی از سرمقاله امروز روزنامه رسالت نوشت: این انتظار در جامعه ما وجود دارد دولتی که منتخب ملت مسلمان است باید اولین‌ها در رعایت فرهنگ عفاف و حجاب باشد. لذا کارکنان دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی که با مردم سروکار دارند باید در امر تبلیغ و ترویج حجاب و عفاف پیشتاز باشند و خود عامل به مقررات در صحنه باشند. در قانون حجاب و عفاف 21 وظیفه کلیدی بر عهده وزارت ارشاد گذاشته شده است. سازمان صدا و سیما 31 وظیفه، نیروی انتظامی 21 وظیفه، وزارت ورزش و جوانان 21 وظیفه، وزارت امور اقتصادی و دارایی 17 وظیفه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 8 وظیفه، شهرداری‌ها 10 وظیفه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 17 وظیفه، ستاد امر به معروف و نهی از منکر 11 وظیفه، وزارت کار و امور اجتماعی 5 وظیفه، وزارت کشور 10 وظیفه، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری 11 وظیفه و ... به عهده دارند.

اگر این دستگاه‌ها به وظایف ذاتی خود که در قانون عفاف و حجاب به آن تصریح شده عمل کنند، چهره و نمای جامعه کنونی ما دگرگون خواهد شد. متأسفانه دولت گذشته اهتمام ویژه ای به این امر نداشت و گله دستگاه‌های نظارتی و نیز علما و مراجع و دلسوزان جامعه را هم در پی داشت. اخیراً حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس‌جمهور محترم در جلسه هیئت وزیران خواستار  اجرای قانون حجاب و عفاف شد. از این بابت باید از آقای روحانی صمیمانه تشکر کنیم.


عدم صدور ویزا برای برخی همراهان روحانی

روزنامه آرمان نوشت: شنیده شد که با نزدیک شدن زمان سفر حسن روحانی به نیویورک برای برخی از همراهان این سفر روادید صادر نشده است. البته در سفرهای گذشته احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق به مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز این رویه بارها تکرار شده است و این بار نیز و با وجود این که از یک ماه پیش درخواست روادید برای اعضای هیات همراه رئیس‌جمهور از سوی تشریفات نهاد ریاست‌جمهوری به دستگاه‌های ذی‌ربط آمریکایی ارائه شده با این حال شنیده شده برای برخی از اعضای دفتر رئیس‌جمهور روادید سفر صادر نشده است. لازم به ذکر است، ویزایی که از سوی ایالات متحده آمریکا برای حاضران ایرانی در این نشست صادر می‌شود، ویزای C2 است که دارندگان این ویزا توانایی خروج از محوطه بیست و پنج مایلی سازمان ملل متحد را ندارند.

 نامه نگاریهای اخیر روحانی و اوباما

روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود که در قالب طنز منتشر می شود،نوشت:

گفت: روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» نوشته «اوباما یک دوست مکاتبه‌ای در ایران پیدا کرده است»!
گفتم: خب! که چی؟! منظورش چیست؟! کدام دوست مکاتبه‌ای؟!
گفت: منظورش نامه‌نگاری‌های اخیر اوباما خطاب به دکتر روحانی است.
گفتم: همان نامه‌ها که از طریق سفیر سوئیس در تهران رد‌و بدل شده است؟!
گفت: آره! چطور مگه؟!
گفتم: اوباما بیخودی دلش را به این نامه‌نگاری‌ها خوش کرده است! اینجور نامه‌نگاری‌ها عاقبت خوشی ندارد!
گفت: چرا؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! یارو که نمی‌توانست به دیدن نامزدش بیاید، آنقدر برای او نامه نوشت که بالاخره نامزدش با پستچی ازدواج کرد!

باج یک شیخ نشین کوچک به آمریکا با بهانه خرید نظامی

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:  وزارت دفاع آمریکا با انعقاد قراردادی با امارات، این شیخ نشین را به سیستم دفاعی ضد موشک بالستیک مجهز می‌کند. شیخ نشین امارات، به دلایل مختلف، از جمله بسیار کوچک بودن و فقدان انگیزه‌های تهدید، اصولاً نیازی به تجهیزات دفاعی ندارد. به همین دلیل، خرید سلاح‌های متنوع از آمریکا، انگلیس و سایر کشورهای غربی نوعی صرفاً ولخرجی با هدف پر کردن جیب‌های کمپانی‌های اسلحه سازی و دولتمردان غربی محسوب می‌شود.


توضیحات مشاور رئیس جمهور درباره آخرین وضع برخی دستگاه‌ها

روزنامه جام جم نوشت: مشاور رئیس‌جمهور درباره آخرین وضع برخی دستگاه‌ها که پیش‌تر اخباری مبنی بر انحلال یا ادغام آنها منتشر شده بود، توضیح داد.

اکبر ترکان، درباره نتایج آخرین بررسی‌های محول شده از سوی رئیس‌جمهور درباره ادامه کار پنج دستگاه معاونت بین‌الملل نهاد ریاست جمهوری، دبیرخانه جنبش عدم تعهد، دبیرخانه شورای عالی ایرانیان، سازمان فضایی کشور و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد گفت: طبق گزارش ارائه شده از سوی معاونت بین‌الملل نهاد ریاست جمهوری به رئیس‌جمهور، ادامه فعالیت‌های معاونت بین‌الملل نهاد ریاست جمهوری با وزارت امور خارجه موازی‌کاری تلقی شد.

وی افزود: براساس تصمیم رئیس‌جمهور قرار شد تا این معاونت به وزارت امور خارجه منتقل شود و این وزارتخانه درباره ادامه کار این معاونت در قالب یک اداره کل یا ادغام آن در یک معاونت دیگر تصمیم‌گیری کند.

مشاور رئیس‌جمهور در رابطه با دبیرخانه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور و ادامه کار آن نیز گفت: درخصوص ادامه کار یا انحلال این دستگاه، بررسی‌ها همچنان ادامه دارد تا در این باره گزارشی به رئیس‌جمهور ارائه شود.

ترکان گفت: اکنون این شورا به روند کار خود ادامه می‌دهد تا کمیته‌ای که برای بررسی کار آن تشکیل شده است به نتیجه نهایی در این باره برسد.

وی درباره سازمان فضایی کشور ادامه داد: سازمان فضایی یک نهاد بسیار مهم از لحاظ علمی و فناوری است و یک کمیته متشکل از روسای دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط در حال بررسی وظایف آن است.ترکان گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط این کمیته، ادامه فعالیت در حوزه ماهواره‌های مخابراتی به دلیل وابستگی این حوزه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفت.

وی افزود: البته کار سازمان فضایی کشور، تنها محدود به ماهواره‌های مخابراتی نمی‌شود؛ بلکه ماهواره‌های نظامی، علمی و دورسنجی نیز در زیرمجموعه آن قرار می‌گیرد و باید درباره آن نیز تصمیم‌گیری شود.مشاور رئیس‌جمهور درباره ادامه کار دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ادامه داد: رئیس منطقه آزاد کیش انتخاب شده است و مراسم تودیع و معارفه نیز برگزار شد. ما امیدواریم بتدریج تکلیف مدیریت دیگر مناطق آزاد نیز بتدریج مشخص شود.

ترکان با تائید انحلال دبیرخانه جنبش عدم تعهد و انتقال وظایف آن به وزارت امور خارجه گفت: تصمیم‌گیری در مورد شکل و ادامه کار این مجموعه برعهده وزارت امور خارجه است.


بي توجهي بانک ها به الزام قانوني درباره ايميل ها

به گزارش خراسان، در حالي که بر اساس نامه ارديبهشت ماه سال گذشته نهادهاي مسئول به بانک مرکزي براي الزامي کردن استفاده از ايميل هاي داخلي و عدم قبول آدرس ايميل هايي با ميزبان خارجي در زمان افتتاح حساب و ارسال اطلاعات موجود در گردش حساب ها، گزارش يک دستگاه مسئول نشان مي دهد اين ابلاغيه توسط بانکهاي دولتي و خصوصي رعايت نمي شود.

مدعیان اصلاحات: از روحانی آبی گرم نمی‌شود!

کیهان نوشت: یک روزنامه زنجیره‌ای اصلاح‌طلب با هشدار درباره شعار اعتدال‌گرایی حسن روحانی نوشت: ما امروز از اعتدال‌گرایی به اندازه اصولگرایی بیمناکیم و چه بسا بیمی بیشتر و سهمگین‌تر!

روزنامه بهار که مدعی حمایت از عارف است و توسط برخی اعضای دفتر رئیس‌ دولت اصلاحات اداره می‌شود، نوشت: دولت حسن روحانی خود را متولی اعتدال‌گرایی می‌داند و البته هنوز نمی‌دانیم روزی خواهد رسید که دولت در مقام قضاوت در این باب برآید یا نه که چه کسی از مرزهای اعتدال تخطی می‌کند و چه کسی بر مشی اعتدال استوار است؟!

تنها امیدواریم که آن روز فرا نرسد زیرا هرگز کسی نمی‌تواند خود را «متولی» یک مفهوم بداند خواه آن مفهوم اصلاح‌طلبی باشد، خواه اعتدال‌گرایی و خواه انقلابی‌‌گری. حسن روحانی به راستی نشان داده- به قول خودش- یک اعتدال‌گراست با تعاریفی که خود از اعتدال دارد. او در گرماگرم تبلیغات انتخاباتی در هر جمعی که سخنرانی کرد حتی یک قدم پا را فراتر از مرزهای اعتدال‌گرایی مطلوبش نگذاشت. شعارها تند و تندتر می‌شد و روحانی اعتدال‌گرایی مطلوب خود را دنبال می‌کرد! اما این اعتدال‌گرایی او بیشتر شبیه نوعی مصلحت‌گرایی و مصلحت‌اندیشی بود یعنی جایی کمی پایین‌تر از «کف مطالبات» انبوهی از هواداران!

نویسنده بهار در اینجا با کتمان رأی 8 درصدی عارف در نظرسنجی‌ها و 10 درصدی اصلاح‌طلبان در شورای شهر تهران رأی‌دهندگان به روحانی را به عنوان پشت قباله اصلاح‌طلبان جا زده و سپس برای جا انداختن مطالبات افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی که با محافل اپوزیسیون و ساختارشکنان به توافق کامل رسیده‌اند، تصریح کرد: مطالبات فراخور در یک طرف است و اعتدال‌گرایی مطلوب دولت در سوی دیگر... اینکه عده‌ای مدام در گوش ما بخوانند شما تند رفته‌اید و فرصت «اصلاح‌ گام به گام» و «عمل آرام» را از دست داده‌اید چنان در ذهن و ضمیر بخش وسیعی از جامعه سیاسی ایران نشسته است که بیم آن هست، آرام آرام کف مطالبات جای کنونی آن پایین و پایین‌تر برود!
نویسنده هشدار داده که اعتدال در وضعیت فعلی می‌تواند مانند نشت گاز در اتاق دربسته عمل کند.

وی در پایان نوشت: ما از اعتدال بیمناکیم زیرا ممکن است جایش را به هراس و وحشت بدهد؛ وحشت از طرح مطالبات «تحول‌خواهان» تعبیر غلط‌اندازی است که جریان‌های برانداز به عنوان اسم پوششی خود انتخاب کرده‌اند. این طیف حتی از تعبیر اصلاح‌طلبی هم که تداعی فعالیت درون ساختار و نظام سیاسی را تداعی می‌کند، عبور کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    0 0
    زنده باد احمدی نژاد که جاش واقعا خالیه
  • استاحسن ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    جايش كجاخاليه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس