از مردم می‌خواهم قدر سلامتی خود را بدانند"، می‌توان درک کرد که چقدر در بستر بیماری ماندن و بودن او را خسته کرده است. ولی در همین شرایط تأکید می‌کند "تا جوان هستید قدر سلامتی را بدانید و آرزو می‌کنم که همیشه سلامت باشید

گروه فرهنگی مشرق؛ در طول روز چهره های فرهنگی کشور هر کدام به فراخور جایگاهشان درباره مشکلات، دغدغه ها و فعالیت های خود با رسانه های مختلف گفتگو می کنند. در ادامه توجه شما را به برخی مصاحبه های انجام شده فرهنگی در روز شنبه جلب می کنیم:

با نزدیک شدن به فصل مدارس بازار لوازم التحریر هم فعالیت خود را آغاز کرده است و باز هم بحث تهاجم فرهنگی و محصولات غربی با طرح های بعضا زننده داغ شده. حرکت بسیار خوبی که در این چند سال اخبر در حوزه فرهنگ صورت گرفته است را می توان به تولید محصولات و لوازم التحریر ایرانی اسلامی اشاره کرد که با اقبال خوب مردم روبرو شده است. یکی از این محصولات، لوازم التحریر شکرستان است که از انیمیشن "شکرستان" الهام گرفته و به تولید این محصولات پرداخته. که امروز در خبرها آمده بود که این محصولات پرفروش شده است. مدیر شرکت آزاده که دفتر مشق‌های «شکرستان» را تولید کرده ضمن اشاره به تولیدات دیگر محصولات شکرستان، از میزان استقبال از طرح‌های ایرانی و ارتباط متقابل با مخاطب مواردی را مطرح کرد و گفت:

*مشتریان وقتی این کار را می‌دیدند برخی عنوان می‌کردند این تعداد که ارسال شده کافی است چرا که علامت سوال در ذهنشان بود که این محصول چه خواهد شد؟ این دغدغه ذهنی بود که آیا مشتری این محصول را خریداری می‌کند یا خیر، اما وقتی کیفیت‌ها را قیاس کردند نظرشان برگشت و عنوان می‌کنند که شکرستان در حال جذب مشتری است. براین اساس این حرکت آغاز و اوج آن در نمایشگاه نوشت‌افزار بود.

*با مخاطبان ارتباط نزدیک داریم؛ برخی عنوان می‌کنند ما روزی دغدغه این حرکت را داشتیم؛ مخاطبان مدام دغدغه سایر محصولات شکرستان را دارند و می‌پرسند دیگر محصولات چون مداد رنگی، جامدادی، کاغذ کادو و... چه زمان وارد بازار می‌شود، اصلا چه تولیداتی در آینده خواهید داشت، ما هم وظیفه اطلاع رسانی را بر عهده داریم.


*اگر خدا کمک کند که من یقین دارم اینگونه است اتفاقات خوبی در حال رخدادن است؛ این موضوع تبلیغی نیست و هر جا که باشم عنوان می‌کنم 80 درصد لوازم‌التحریر سال آینده کشور ایرانی خواهد بود.


محمدعلی کشاورز از بازیگران با سابقه و مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون که طی دو سال اخیر به دلیل وضعیت جسمانی در منزل یا بیمارستان بستری بوده است. این بازیگر پیشکسوت در گفتگویی با مهر گفت:

*"از مردم می‌خواهم قدر سلامتی خود را بدانند"، می‌توان درک کرد که چقدر در بستر بیماری ماندن و بودن او را خسته کرده است. ولی در همین شرایط تأکید می‌کند "تا جوان هستید قدر سلامتی را بدانید و آرزو می‌کنم که همیشه سلامت باشید".

*دعا می‌کنم پایم خوب شود تا بتوانم حرکت کنم و قدم بزنم"، می‌توان حس کرد. وقتی از دو سال گذشته حرف می‌زند و اینکه دو سال است به راحتی نتوانسته حرکت کند و قدم بزند و برای بازی در فیلم یا نمایشی فکر کند، می‌توان حس کرد که چه روزها، هفته‌ها و ماه‌هایی را سپری کرده است. اوقات سختی را که بر محمدعلی کشاورز طی دو سال اخیر گذشته است می‌توان از جمله "حرکت نمی‌کنم و مدام روی تختخواب هستم" درک کرد.

* کشاورز توقعی از مدیران و مسئولان ندارد که از او یاد کنند و تماسی با او بگیرند و برای اینکه عیادت نکردن مدیران و مسئولان دلگیرش نکند، می‌گوید "سرشان شلوغ است و درگیر کارهای زیادی هستند و به همین دلیل توقعی از آن‌ها ندارم".


مهدی باقربیگی،
همان بازیگر نوجوان «قصه‌های مجید» است که در کنار زنده‌یاد پروین‌دخت یزدانیان هنرنمایی می‌کرد و هم اکنون به عنوان عضو شورای شهر اصفهان مشغول فعالیت است. این فعالیت جدید بازیگر "قصه های مجید" بهانه‌ای شد تا ایسنا گفتگویی با این بازیگر انجام دهد که به گوشه ای از آن را مشاهده می کنید:

*پیش از اینکه شبکه تماشا «قصه‌های مجید» را به روی آنتن ببرد، این مجموعه از شبکه دو نیز پخش می‌شد. من «قصه‌های مجید» را خیلی دوست دارم و هر زمان که متوجه شوم از شبکه‌ای قرار است بازپخش شود حتما آن را تماشا می‌کنم. این کار با وجودی که در گروه کودک و نوجوان شبکه دو تولید و پخش شد، اما الان بعد از گذشت بیش از دو دهه هر زمان که تکرار می‌شود اقشار مختلف مردم از بزرگ و کوچک آن را نگاه می‌کنند.

*این پیشنهاد را می‌دهم که بر اساس شایستگی و توانایی افراد کارها را تقسیم کنند و کارها بر اساس روابط نباشد؛ البته منظورم این نیست که در حال حاضر این طور است.

*به واسطه «قصه‌های مجید» که بعد از سال‌ها هنوز در خاطرات مردم مانده است، زمانی که برای عضو شورای شهر اصفهان کاندیدا شدم از سوی مردم با استقبال خوبی مواجه شدم و جا دارد از همه آن‌ها تشکر کنم؛ ضمن اینکه به آن‌ها قول می‌دهم با همان صداقت و سادگی مجید «قصه‌های مجید» برای شهرشان کاری کنم.

*قای پوراحمد از جمله کارگردانان دلسوز است و من همیشه علاقه داشتم با ایشان کار کنم؛ ضمن اینکه بازیگری جزو علایق همیشگی‌ام بوده و هست به همین خاطر الان هم اگر از طرف آقای پوراحمد پیشنهادی شود با سر قبول می‌کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس