«کیمیا» شامل روایت زندگی فردی پیش از انقلاب، زمان جنگ و انقلاب اسلامی و در مرحله آخر زمان پس از انقلاب و دوران معاصر است

گروه فرهنگی مشرق؛ در طول روز چهره های فرهنگی کشور هر کدام به فراخور جایگاهشان درباره مشکلات، دغدغه ها و فعالیت های خود با رسانه های مختلف گفتگو می کنند. در ادامه توجه شما را به برخی مصاحبه های انجام شده فرهنگی در روز چهارشنبه جلب می کنیم:

به مناسبت هفته ترویج تغذیه با شیر مادر، مهتاب کرامتی سفیر حسن نیت یونیسف و بازیگر سینمای ایران با هماهنگی دفتر یونیسف در ایران، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از بخش زنان و زایمان بیمارستان مهدیه تهران بازدید کرد و درباره اهمیت تغذیه با شیر مادر با مادرانی که تازه زایمان کرده بودند گفتگویی صمیمانه انجام داد.


*من به خاطر همکاری با یونیسف همیشه ارتباط مستقیمی با کودکان دارم اما امروز برایم جالب بود که نوزادانی را در این بخش با وزن 550 گرم دیدم که چقدر مراقبت از آنها کار سختی است و از تصور اینکه روزی همین کوچولوها مردان و زنان بالغی می شوند سرشار از شوق می شوم.


*کرامتی با اشاره به شرایط فعلی جامعه و شرایط مادران در نگهداری از فرزندانشان گفت: متاسفانه مقوله زایمان طبیعی کم کم در حال کمرنگ شدن است. در نتیجه تغذیه با شیر مادر و تماس پوست با پوست مادر و نوزاد بلافاصله پس از زایمان نیز در میان مادران دشوارتر می شود. از سویی برای مادران شاغل و مادرانی که به زیبایی اندام خود بیشتر فکر می کنند تا به سلامت فرزندانشان، ممکن است تغذیه با شیر مادر به فراموشی سپرده شود و در عین حال بازار کسب و کار شیرهای خشک داغ تر می‌شود.

علی مصفا بازیگر فیلم "گذشته" که این روزها پس از حدود یک سال اقامت در فرانسه به ایران بازگشته و مشغول دوبله‌ «گذشته» است. درباره شکل کار در این فیلم به ایسنا گفت:

*این بازیگر، محیط کار کردن و شکل کار را در «گذشته» برای خود جدید دانست و ادامه داد: خیلی چیزها هم مشابه بود. ولی خیلی از جنبه‌های دیگر کار برایمان تازگی داشت و به مراتب حرفه‌ای‌تر از اینجا بود. بعضی جنبه‌ها هم بود که ما شکل اینجایی‌اش را ترجیح می‌دادیم.

*بچه‌ها در کشور ما با روحیه‌ای جان بر کف بر سر صحنه می‌آیند. اما آنجا کارشان را بسیار اصولی انجام می‌دهند و حرفه‌شان است و مانند سایر حرفه‌ها، سالهاست که تعریف و جایگاه خود را پیدا کرده است.

* تفاوت بازیگران ایرانی و خارجی همان تفاوت‌هایی است که یک ایرانی با یک خارجی دارد و چیزی که خاص بازیگر بودنش باشد، نیست. البته یک کار نمی‌تواند ملاک درستی برای ارزیابی باشد.

*خودم ترجیح می‌دهم درباره بخش‌هایی از گذشته شخصیت‌ها صحبت نشود و به بیننده واگذار شود تا با توجه به چیزی که می‌بیند آن را در ذهنش شکل دهد. در این فیلم وقتی وارد یک ماجرای چهار روزه می‌شویم با شخصیت‌هایی مواجه هستیم که لزوما همه رگ و ریشه آنها را نمی‌دانیم. اما قصه‌ای میگذرد و شناختی از این آدمها پیدا می‌کنیم. با توجه به آن چیزی که داریم این چه ایرادی دارد؟ نمی‌فهمم چرا باید جد و آباء و شجره‌نامه شخصیت در ابتدا به شکل کامل معرفی شود.

*بازیگر فیلم «پارتی» که به نسبت سال‌های حضورش در بازیگری تعداد فیلم‌هایی که در آنها به ایفای نقش پرداخته اندک است علت آن را موارد مختلفی عنوان و خاطرنشان کرد: چیزهای مختلفی باعث شده تعداد فیلم‌هایی که بازی کرده‌ام زیاد نباشد. خیلی در مقام بازیگر به من خوش نمی‌گذرد شاید علت اصلی این باشد. بازی کردن در یک فیلم خیلی برایم لذت بخش نیست و تا حدی اذیتم می‌کند. زمانی پیشنهادی می‌شود که اگر قبول نکنی غیر منطقی است. اما ترجیح می‌دهم تا جایی که میتوانم از زیرکار بازیگری فرار کنم.


چندی پیش خبر ساخت طولانی ترین سریال  تاریخ تلویزیون ایران منتشر شد. قرار شد یک سریال 100 قسمتی ساخته و در تاریخ تلویزیون ماندگار شود. علی بخشی‌زاده مدیر شبکه دو سیما جزئیاتی از این سریال گفت که به شرح ذیل می‌باشد:

*این سریال در سه فصل دنباله‌دار تولید می‌شود افزود: «کیمیا» شامل روایت زندگی فردی پیش از انقلاب، زمان جنگ و انقلاب اسلامی و در مرحله آخر زمان پس از انقلاب و دوران معاصر است و در آن رخدادها و اتفاقات 3 دهه از زندگی خانواده ایرانی را نمایش می‌دهیم.

* تا به امروز نگارش و بازنویسی 73 قسمت اول این سریال که تا پایان مرحله دوم مجموعه است به پایان رسیده و تولید آن از اول مهر ماه در تهران کلید می‌خورد.

*بخشی‌زاده درخصوص علت ارتباط این سریال با ایام ماه مبارک رمضان یادآور شد: اصالت اصلی و جان مایه ماه خدا، نماز و روزه است که همان راه و رسم رمضان است و ما را از آزار و اذیت به دیگران و مردم‌آزاری و همچنینن عدم ایجاد مشکلات برای دیگران بازمی‌دارد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس