کد خبر 236916
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶

روزنامه آمریکایی خبر داد که کمک‏‎های جمهوری اسلامی از روز سه شنبه بدون مداخله حماس آغاز شد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، روزنامه لس آنجلس تایمز در مطلبی نوشت: "در حالی که گروه حماس توسط دولت نظامی جدید مصر تحت فشار است، با آغاز کمک‎های غذایی ایران به دست بخش خیریه رقیبش -جهاد اسلامی-، ضربه دیگری متحمل شد.

پس از موضع گیری حماس علیه بشار اسد -رئیس جمهوری سوریه- در رویدادهای این کشور، در دو سال اخیر روابط این جنبش با تهران تیره گشته بود. با وجودی که اسد سال‎ها به رهبران حماس پناه داده بود، خالد مشعل -رئیس دفتر سیاسی حماس- سال گذشته سوریه را با حالت اعتراض ترک کرده بود.

این اقدام باعث کاهش رابطه با جمهوری اسلامی ایران شده بود.

روزنامه آمریکاییی می افزاید که با وجود مشکلات فوق، ایران دست از یاری به مردم غزه نزده است و کمک‎های بشردوستانه خود را از طریق جهاد اسلامی پی‎گرفته است.

روز سه شنبه، "کمیته امداد جهاد اسلامی" توزیع کمک‎های غزایی ایران را به ارزش دو میلیون دلار، جهت ماه مبارک رمضان، برای مردم غزه آغاز کرد.

ده‎ها زن و مرد در برابر کامیون‎هایی که پرچم جمهوری اسلامی بر آنها نقش بسته بود، صف بستند.

مقامات جهاد اسلامی اعلام کردند که قصد دارند بسته‎های غذایی شامل روغن، برنج، شکر و کنسرو و همچنین لوازم تحریر را میان حدود 40 هزار نفر توزیع کنند.

این کمک‎ها در حالی صورت می گیرد که با کودتای نظامی در مصر، اهالی غزه با کمبود شدید سوخت و دیگر مایحتاج مواجه هستند.

حماس از روابط تنگاتنگی با محمد مرسی -رئیس جمهوری سرنگون شده- برخوردار بود و دولت نظامی جدید آنها را متهم به برانگیختن خشونت در صحرای سینا کرده است. نظامیان ضمن مسدود کردن و تخریب تونل‎های انتقال کالا، گذرگاه رفح را نیز بسته‎اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس