همه این سریال‌ها را می‌شود در ایام مختلف سال پخش کرد. من تفاوتی نمی‌بینم بین سریال‌هایی که ماه رمضان پخش می‌شوند با سریال‌های عادی دیگر.

گروه فرهنگی مشرق - از سال 72 تا امروز در شب‌های ماه مبارک رمضان شاهد پخش تعداد زیادی سریال تحت عنوان "کارهای مناسبتی"  آن هم به‌صورت فشرده و پیاپی از آنتن صدا وسیما هستیم. برخی معتقدند به علت اینکه پخش سریال‌ها با ساعات عبادت شبانه و تلاوت قرآن و حضور مردم در مساجد تلاقی پیدا می‌کند باعث می‌شود مردم جذب سریال شوند. برخی هم بر این باورند که رسالت صدا و سیما و برخی مسایل اقتضا می‌کند تا این سریال‌ها حتی در ماه مبارک رمضان پخش شود.

در این خصوص به سراغ احمد نجفی، یکی از بازیگران با تجربه سینما و تلویزیون رفتیم تا نظر وی را در مورد این سریال‌ها جویا شویم.

وی در این باره گفت: نمی دانم این تقسیم بندی ها برای چیست. تلویزیون از چند سال قبل یک مسیری را پیدا کرده و و چپ و راست فیلم های موضوعی و مناسبتی می سازد. زیاد با این رویکرد موافق نیستم. ولی به هر حال بعضی مناسبت ها هستند که مثل ماه مبارک رمضان کار دیگری از دست مسئولان صدا و سیما بر نمی آید جز این که همین سریال ها را پخش کنند.

نکته مهم این است که همه این سریال ها را می شود در ایام مختلف سال پخش کرد. من تفاوتی نمی بینم بین سریال هایی که ماه رمضان پخش می شوند با سریال های عادی دیگر. از نظر محتوا فرقی با هم ندارند. کیفیت آنها هم فقط بعضی اوقات خوب است اما معمولا همه شبیه هم و تکراری هستند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • mehdi ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    انشاالله زودتر رئیس صدا سیما هم عوض شود و یه نفر با ذوق به این ریاست برسه، مثل آقای لاریجانی، که زیباترین سریالها در دوره ایشان ساخته شد. و با پخش موزیک کلاسیک بر روی اسلایدها مشکل نداشتن و به آدم احساس آرامش دست میداد، اما با آمدن رئیس فعلی‌ این مورد کلا از سیما حذف شد.
  • محمدرضا ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    انصافا رسالت تلویزیون بسیار سنگین و البته حساس است . کسب رضایت همه مردم و مخاطبینی با سالیقه های متفاوت ، آن هم در کشوری که مردمش از سطح بسیار بالای شعور سیاسی و فرهنگی و دینی برخوردارند ، مرد میدان می طلبد!به گونه ای که بشود با رقبای ماهواره ای هم مقابله کرد . به نظر بنده مشکل از برنامه های متنوع صداوسیمایا شبکه های خوب و مفید آن نیست ! مشکل از مدیریت ضعیف آن درسطح زیر مجموعه آقای ضرغامی است که نتوانسته نظارت مستمر و دقیقی داشته باشدویا اسیر باند بازی وتشکل های غیررسمی داخل مجموعه نشود . ایشان هرگز نتوانستند مجموعه مدیران پرقدرتی نظیر زمان آقای لاریجانی گردآورند . بدین منظور بهتر است بعد از شبکه های سراسری سری هم به استانهای کشور بزنیم و ببینیم در باقی جاها چه خبراست .از طرفی شاید دیگر آقای ضرغامی بعد از این همه سال خدمت ، تمام شده باشد . مگر یک انسان چقدر می تواند بضاعت داشته باشد؟ انشاالله در دوره مدیریت بعدی،با تدبیر رهبر معظم انقلاب که همیشه گره گشا بودند، بتوانیم رسانه ای درشان ملت قهرمان ایران و مهمتر ، حکومت اسلامی و عزیزمان داشته باشیم.
  • reza ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    الحق که راست میگه و حرف دل مارو زده بابا چه خبره؟ سریال پشت سریال اونهم توی ماه رمضان که مردم بیشتر به یک خودسازی و خانه تکانی درونی نیاز دارند همه زندگی مردم شده سریال . خب بعد افطار که یه کمی سنگین میشیم و اگه علاقه ای هم نداشته باشیم به اجبار خانواده ، ما هم جلوی تلوزیون دراز میکشیم و مادرانه رو می بینیم بعدش هم که کانال دیگه بلافاصله حتی بدون فرصت یه نماز خواندن سریال خروس رو میده و بچه ها که عاشق این سریالها هستن باز پای خروسند و بعدش هم که دودکش که مانند دودکشی آه حسرت و دود آتش درون مارا از دیر شدن و به تاخیر افتادن نماز اول وقت اعضاء خانواده و فرزندانم که آینده سازان کشور هستند به آسمان میبرد. آیا باید در اول جوانی به آنها در این ماه مهمانی خداوند اصول خودسازی را بیاموزم یا از سیمای نظام اسلامی اصول بی خیالی و بی مبالاتی به احکام دین را ؟؟
  • متعجب ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    اتفاقا خيلي هم مناسبتي هستن. دقت كنيد مي بينيد كه در هر 3 تا سريال براي افراد داستانش چپ و راست از زمين و آسمون مشكل بوجود مياد. امسال هدف، بالا بردن ظرفيت و طاقت اجتماع در برابر سختي ها بود. برنامه ماههاي رمضان 4 سالي ميشه كه دقيقا مناسبتي هستن. حالا هرسال با وضعيت حال و هواي همون سال. دقت كنيد متوجه ميشيد. جالب اينجاست كه معلوم ميشه به نويسنده داستان تم داستاني را كه ميخاد بنويسه تفهيم ميكنن. به همين شكل به كارگردان.
  • شکوفه ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    0 0
    تلویزیون در ماه مبارک رمضان برنامه های متعددی می سازد . فراوان جلسات ختم یک جزء قران بطوریکه هر شبکه دست کم در روز 2 بار ختم قران دارد . دعاهای مختلف از جمله ابوحمزه ثمالی دعای سمات ادعیه خاص هر روز رمضان / تفسیر ادعیه تفسیر قران برنامه های مخصوص افطار و سحرو.شب های قدر و ... حالا شما فقط سریال می بینید تقصیر برنامه سازان است ؟ مسجد نمی روید تقصیر برنامه سازان تلویزیونی است ؟ اگر یک رمضان کلاً تلویزیون همه سریال هایش را قطع کرد و مخاطبینی چون شما که پای سریال نمازتان عقب می افتد باز بجای نماز خواندن مشغول تماشای ماهواره شدید قبول می کنید اشکال از خودتان است یا باز اونوقت تلویزیون را محکوم می کنید که سریال نداشته ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس