کد خبر 227544
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۴

در پي تصميم دادگاه تجديد نظر به لغو تعليق ازدواج همجنس‌بازان در ايالت کاليفرنيا آمريکا، ثبت رسمي اينگونه ازدواج‌ها در اين ايالت از سر گرفته مي شود.

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، صميم دادگاه تجديدنظر درست پيش از "تجمع همجنس بازان" که قرار است يکشنبه برگزار شود، اعلام شد.

کاليفرنيا بدين ترتيب سيزدهمين و بزرگترين ايالت آمريکا مي شود که ازدواج همجنس بازان را قانوني مي کند.

 ماساچوست -که از سال 2003 راه را براي ازدواج همجنس بازان هموار کرد-، مين و کنتيکت از جمله 12 ايالت ديگر هستند.

تصميم به لغو تعليق ازدواج همجنس بازان پس از آن در دادگاه تجديد نظر ناحيه نهم مستقر در سان فرانسيسکو گرفته شد که ديوان عالي آمريکا چهارشنبه با صدور حکمي،‌ يکي از بندهاي قانون فدرال را که از سال 1996 ازدواج را پيوند زن و مرد تعريف مي کند، باطل کرد.

 ديوان عالي فدرال با پنج رأي موافق در مقابل چهار رأي مخالف يکي از بندهاي دفاع از قانون ازدواج را که به زوج‌هاي همجنس باز اجازه نمي داد از کمک‌هاي اجتماعي فدرال مانند زوج‌هاي غيرهمجنس برخوردار شوند، مغاير با قانون اساسي تشخيص داد.

باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا از اين تصميم استقبال کرد و از اريک هولدر وزير دادگستري اين کشور خواست در تمام قوانين فدرال بازنگري کند تا هر چه سريعتر اين تصميم اجرا شود.

کاليفرنيا سال 2008 براي مدت کوتاهي ازدواج همجنس بازان را قانوني کرد اما ماه نوامبر همان سال "پيشنهاد شماره هشت"را که ازدواج همجنس بازان را ممنوع مي کرد به همه پرسي گذاشت که 52 و 24 صدم درصد مردم اين ايالت به آن رأي موافق دادند.

دادگاه تجديد نظر ناحيه نهم پارسال اعلام کرد پيشنهاد شماره هشت موسوم به پروپ هشت prop مغاير با قانون اساسي است اما ازدواج همجنس بازان را در انتظار حکم ديوان عالي فدرال به حال تعليق درآورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس