کد خبر 208292
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر از نجات جان ۷ کوهنورد که در ارتفاعات دو استان گلستان و کرمان به دلیل تاریکی هوا و مه در کوه‌ها گم شده بودند خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، مرتضی مرادی‌پور اظهار داشت: ظهر روز گذشته نیروهای امداد کوهستان در منطقه رابر کرمان با درخواست کمک از سوی 3 کوهنورد جوان مواجه شدند که در ارتفاعات ساردوئیه راه را گم کرده بودند.

وی ادامه داد: تیم‌های عملیاتی به ارتفاعات اعزام شده و پس از 9 ساعت جست‌وجو این ۳ نفر را نجات دادند و به پایین کوه انتقال دادند.

به گفته مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات به دلیل پایین آمدن سطح مه در ارتفاعات استان گلستان 4 کوهنورد دیگر نیز در ارتفاعات گیر افتادند.

مرادی تصریح کرد: ساعات پایانی جمعه شب 4 تیم عملیات به ارتفاعات خوش ییلاق در آزاد شهر اعزام شدند و بالاخره پس از 9 ساعت جست‌وجو موفق شدند 4 کوهنورد را به سلامت به پایین کوه انتقال دهند.

وی به کوهنوردان توصیه کرد تا قبل از عزیمت به ارتفاعات نقشه راه و وسایل مورد نیاز را به همراه داشته باشند و خانواده خود را برای پیگیری وضعیت آنها در جریان بگذارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس