کد خبر 169031
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۷

شرکت‌های خودروسازی مانند هوندا، جنرال موتورز، ائودی، بی ام دبلیو، دایملر و ولوو به کنسرسیوم ارتباط خودرو به خودرو پیوسته اند. به گزارش خبرگزاری مهر، هدف از این پروژه ایجاد سیستم استانداردی است که به خودروها امکان می دهد بدون توجه به ساخت و مدل یکدیگر به طور بی سیم با هم ارتباط برقرار کنند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، هدف از این پروژه ایجاد سیستم استانداردی است که به خودروها امکان می دهد بدون توجه به ساخت و مدل یکدیگر به طور بی سیم با هم ارتباط برقرار کنند.

اگر این سیستم آن طور که برنامه ریزی شده، کار کند، می تواند تصادفات را کاهش داده، جریان ترافیک خیابانها را بهبود بخشیده و رانندگی را برای رانندگان لذت بخش کند.

این سیستم می تواند به خودروها کمک کند در یک شعاع و بازه داده شده، داده ها را تبادل کند این داده ها می تواند شامل GPS، سرعت و مسیر سفر هر خودرو باشد.

انتقال دهنده های این سیستم احتمالا در اجزای زیرساختاری خودرو مانند چراغ ترافیک و نشانه های جاده تعبیه می شوند و به آنها امکان می دهد بخشی از شبکه بی سیم در آن مسیر باشند. آنها اطلاعاتی مانند محدوده سرعت و شرایط جاده را به خودروهای آن منطقه انتقال خواهند داد.

فناوری خودرو به خودرو که به توسعه و استانداردسازی خودروها کمک خواهد کرد شامل برخی موارد زیر است:

هشدار لرزشی چراغ قرمز: این ویژگی به رانندگانی که در حال نزدیک شدن به یک چهارراه که چراغ عبوری آن سبز است هشدار می دهد که آیا ممکن است خودرویی که سوی دیگر چهارراه می آید چراغ قرمز را رد کرده و با او تصادف کند.

چراغ سبز توصیه مناسب ترین سرعت: به رانندگانی که می خواهند در طول مسیر به چراغ قرمز برخورد نکنند، سرعت مناسب را توصیه می کند.

نشانه نزدیک شدن موتور سیکلت: این سیستم به رانندگان، حضور موتورسیکلتهایی را در آن حوالی هشدار می دهد از این رو راننده توجه بیشتری را به اطرافش مبذول می کند.

هشدار خودروهای اضطراری: راننده از نزدیک شدن خودروهایی اضطراری مانند اورژانس و آتش نشانی مطلع شده و از این رو راه را برای عبور آنها باز می کند.

چراغ ترمز اضطراری الکترونیک: به رانندگان وقتی خودروی جلویی آنها به طور ناگهانی سرعت خود را کاهش داده و می ایستد هشدار می دهد.

هشدار کار در جاده: به رانندگان هشدار می دهد که در حال نزدیک شدن به منطقه ای هستند که کارگران در حال کارند و نشان می دهد در طول مسیر چه تعداد کارگاه جاده ای وجود دارد.

علایم درون- خودرو: اطلاعاتی مانند میزان سرعت که درون خودرو برای راننده نمایش داده می شود.

هشدار پیش اخطار ترافیک: مانند چراغ ترمز اضطراری الکترونیکی این سیستم نیز به راننده امکان می دهد باید برای توقف آماده شود.

اطلاعات آب و هوایی: هشدارهایی در مورد جاده های یخ زده، باران شدید و یا دیگر شرایط جوی که می تواند رانندگی را تحت تاثیر قرار دهد.

این کنسرسیوم امیدوار است این سیستم های هشدار تا سال 2016 آماده و اجرایی شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس