به گزارش مشرق، کانال ابوقاسم در ایتا نوشت:

۷ اکتبر آمریکا را مصمم کرد که مستقیما با محور مقاومت مقابله کند و حماس را برای همیشه مهار کند.

آن ها مستقیما وارد یک جنگ مستقیم شدند و این تصمیم را عملیاتی کردند و طبیعتا می‌خواهند با دستاورد محسوسی از معرکه خارج شوند.

دستاورد هایی که منتج به تشکیل دولت فلسطینی، عادی سازی روابط اسرائیل و عربستان و پیمان نامه دفاعی با عربستان شود.

استراتژی حمله به رفح زمانی گرفته شد که ارتش آمریکا به ساخت بندر موقت در سواحل غزه برای کریدور قبرس_غزه مشغول شد.

بنابراین بر اساس تغییراتی که در مسیرهای ترانزیتی و کمک های بشردوستانه غزه شکل گرفته است مشخص شد حمله به رفح قطعا انجام می‌شود و آمریکایی ها در پوشش کریدور بشردوستانه قبرس_غزه بسترهای لازم برای اقدامات کنونی نتانیاهو در رفح را فراهم کردند.

تسلط اسرائیل بر فلادلفیا و گذرگاه رفح اگر محقق شود طبیعتا مهم ترین دستاورد استراتژیک صهیونیست ها برای محدود سازی ارتباطات حماس در ما بعد از جنگ خواهد بود ،البته اینکه صهیونیست ها به دیواره های مرزی مصری ها برسند برای قاهره نباید پذیرفته شود و این مساله یک تهدید دائمی برای تمامیت ارضی مصر در بلند مدت خواهد بود.موضوعی که یقینا در دیپلماسی اطلاعاتی سازمان های اطلاعاتی آمریکا مصر و اسرائیل مورد بحث قرار گرفته است.

آمریکایی ها برای پیشگیری از تهدید هایی که منافع راهبردی آن ها را در معادلات آینده اقیانوس هند و مقابله با نفوذ موثر چینی ها در کشورهای حوزه اقیانوس هند به حضور پایدار خود در خاورمیانه به عنوان تکیه گاه دائمی نزدیک به مکران و خلیج فارس نیاز اساسی دارند.

طبیعتا مکران یکی از متغیرهای سرنوشت ساز بازیگران موثری مثل چین ،آمریکا هند،ایران و پاکستان خواهد بود که بی تاثیر از تنش ها در خاورمیانه نیست و توجه قدرت‌های نظیر چین و روسیه به تحولات خاورمیانه و ورود نظامی آمریکا و غرب در حمایت از اسرائیل برای آرایش رقابتی آینده در مکران و اقیانوس هند ارزیابی می شود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس