کد خبر 1598205
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۸
بانک مرکزی: گشایش‌های جدید ارزی در راه است

معاون بین الملل بانک مرکزی گفت: خوشبختانه اتفاقات خوبی در خصوص گشایش‌هایی برای آزادسازی منابع مسدود شده ما در برخی کشورها که سال‌ها بود به کار گرفته نشده بود صورت پذیرفت که در آینده خبررسانی می شود.

به گزارش مشرق، کریمی معاون بین الملل بانک مرکزی درباره سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان گفت: رئیس کل بانک مرکزی برای شرکت در پنجاهمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی به دعوت رئیس این بانک به ریاض سفر کرد. بانک‌های مرکزی کشورهای عضو و مقامات بین المللی در این سفر حضور داشتند، که خوشبختانه در حاشیه اجلاس مذاکرات خوبی با مقامات سازمان‌های بین المللی و بانک‌های مرکزی کشورهایی که طرف کاری ما هستند صورت پذیرفت.

کریمی گفت: خوشبختانه اتفاقات خوبی در خصوص گشایش‌هایی برای آزادسازی منابع مسدود شده ما در برخی کشورها که سال‌ها بود به کار گرفته نشده بود صورت پذیرفت که در آینده خبررسانی میشود.

معاون بین الملل بانک مرکزی همچنین گفت: بانک مرکزی در طی ماه‌های گذشته ۴۴۵ میلیون یورو از بدهی‌های سال گذشته ایران به بانک توسعه اسلامی را از محل منابع مسدود شده تامین کرد که این باعث شد فرصت‌های جدیدی برای تامین مالی‌های جدید این بانک صورت پذیرد. چون تا زمانی که ایران بدهی داشت عملا تامین مالی جدیدی صورت نمیگرفت.

کریمی خاطر نشان کرد: ما در ظرف چند روز گذشته توانستیم پرداخت حج عمره امسال را از محل منابع مسدودی خودمان به بانک‌های عربستانی منتقل کنیم و از این جهت یک نگرانی که وجود داشت برطرف شد. اما هدف اصلی در این سفر این بود که این پرداخت‌ها را تبدیل به یک رابطه پولی و بانکی با بانک‌های ذیربط در عربستان بکنیم که این بتواند برای پرداخت‌های عربستان به صورت پایدار در بیاید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    1 0
    گشایش ارزی شما برابر گشایش ارضی ماست
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    1 0
    هر چند وقت حدود ۶ ماه درمیون اینو میگید ولی بعد اتفاقی در بازار و قیمت ارز نمیوفته در ضمن کسانی هستند که یکدفعه با رقم اختلاس همرو مبهوت میکنند
  • ج د ا IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    0 0
    والا ما گشاد شدیم نه ارز... نه دیگه بسه گشایش
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    1 0
    خرم نمیر بهار میاد خربزه و خیار میاد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس