کد خبر 1597323
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
‌

تاکنون تصاویر بازداشت‌ها و تجمعات دانشجویان دانشگاه‌های اموری در آتلانتا، جرج واشنگتن، اوهایو، کالج امرسون، آی آن پلستاین، تگزاس، کالیفرنیا، در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب داشته است.

سرویس سیاست مشرق - با آغاز جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه، کشورهای اروپایی و آمریکایی شاهد اعتراضات گسترده مردمی بودند. انعکاس توحش صهیونیست‌ها در رسانه‌های بین‌المللی، صبر مردم دنیا را لبریز کرد و طی هفت‌ماه اخیر، تجمعات چشم‌نوازی را در تاریخ ثبت کرد. اما جنس تجمعات دانشجویان آمریکایی در هفته اخیر متفاوت است.

دانشجویان آمریکا این بار به سبک خود و با درک متفاوت نسبت به مسائل سیاسی و بین‌المللی آمریکا اعتراض کردند. دانشجویان در اعتراض به حمایت دانشگاه خود از تولیدکنندگان تسلیحات نظامی و ارسال‌ آن‌ها به سرزمین‌های اشغالی، در محوطه دانشگاه‌ کلمبیا نیویورک تجمع اعتراضی برگزار کردند. پس از این تجمع، کلاس‌های حضوری روز دوشنبه دانشگاه کلمبیا تعطیل شد.

در روزهای بعد، این تجمعات گسترش یافت و دانشجویان در محوطه دانشگاه به اعتراض خود ادامه دادند؛ در دیگر دانشگاه‌های آمریکا نیز با برپایی چادر در محوطه دانشگاه، تحصن کردند. پلیس آمریکا پس از گسترش اعتراضات، به دانشگاه‌ها یورش برد و بازداشت معترضان را آغاز کرد.

طی ۲۴ ساعت، ۲۰۰ دانشگاه آمریکا، محل تحصن و اعتراض دانشجویان آمریکایی علیه رژیم صهیونیستی شد. پلیس آمریکا جمعیت زیادی را به شدیدترین شکل ممکن بازداشت کرد. در جمع معترضان، اساتید دانشگاهی نیز حضور داشتند که پلیس آمریکا با آنها به شدت برخورد و بازداشت کرد.

این خشونت علیه دانشگاه کلمبیا نیویورک در حالی صورت می‌گیرد که نخبه‌ترین جوانان آمریکایی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و اساتید این دانشگاه از برترین‌های آمریکا هستند.

دکتر نوئل مک آفی، رئیس دپارتمان فلسفه در دانشگاه اموری و کرولین فوهلن، استاد تمام اقتصاد، ازجمله برجسته‌ترین اساتیدی بودن که ویدیو بازداشت خشونت‌آمیز آن‌ها در رسانه‌های بین‌المللی وایرال شد.

کرولین فوهلن، استاد تمام اقتصاد

نوئل مک آفی، رئیس دپارتمان فلسفه

علاوه بر اساتید، بازداشت دانشجویان نیز با خشونت همراه شد. در جریان این بازداشت‌ها ده‌ها دانشجو که در اعتراضات شرکت داشتند، تعلیق شدند، روند خشونت پلیس آمریکا در بازداشت دانشجویان به نحوی وسعت یافته که می‌توان از آن به‌عنوان «بازداشت سراسری» یاد کرد.

تاکنون تصاویر بازداشت‌ها و تجمعات دانشجویان دانشگاه‌های اموری در آتلانتا، جرج واشنگتن، اوهایو، کالج امرسون، آی آن پلستاین، تگزاس، کالیفرنیا، در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب داشته است. در ادامه دانشجویان دانشگاهای ملبورن استرالیا و کانادا نیز به جمع حامیان فلسطین پیوسته و علیه رژیم صهیونیستی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

نبرد آمریکا با شعارهای آمریکایی

نبرد آمریکا با شعارهای آمریکایی

در بین‌ برخی تصاویر وایرال شده، استقرار تک‌تیرانداز بر بام دانشگاه اوهایو نیز مورد توجه قرار گرفته است.

نبرد آمریکا با شعارهای آمریکایی

خشونت پلیس آمریکا در بازداشت دانشجویان، بازتاب‌های مختلفی در رسانه‌ها و جوامع بین‌المللی داشت. مردم یمن در واکنش به دستگیری حامیان فلسطین، روز جمعه تجمع گسترده‌ای را برگزار کرده و از دانشجویان آمریکا حمایت کردند.

نبرد آمریکا با شعارهای آمریکایی

در حالی‌که مقامات آمریکایی بارها به بهانه «نقض حقوق بشر» در امور داخلی سایر کشورها دخالت کنند حالا خود با یک بحران در رفتار روبه‌رو هستند، دولت آمریکا حتی پس از متفرق کردن دانشجویان معترض، در برخی از دانشگاه‌ها نیروهای نظامی خود را مستقر کرده و در محوطه‌ دانشگاه رژه می‌روند. برخی اهالی رسانه‌ ضدانقلاب نیز در واکنش‌های مربوط به این موضوع نشان دادند که با هرگونه دشمنی با سیاست‌های ایالات متحده و صهیونیست‌ها مخالف‌اند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    7 0
    اینا مهم نیستند و اصلا جز آزادی بیان حساب نمیشند و اتفاقا کتک زدن اینا و ایضا راهپیمایی خفت همجنسبازان مصداق آزادی بیانه
    • DE ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
      36 0
      یعنی در آمریکا و کشورهای وابسته به آن، همه آدمها کاملا آزاد هستند، فقط عقیده مافیای حاکم بر آمریکا را داشته باشند، فقط همین یک عقیده، آزادی محسوب می شود.
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
      0 0
      وای خدای من چه وحشیانه سر طرفو می کوبند زمین وحشی های یانکی
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
      0 0
      اینا با این هراس افکنی می خوان صدای حق وصدای مظلومیت غزه درخون رو خفه کنند .مرگ براین بی شرفی
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
      0 0
      زمانی که صدای بی چون وچرای اونها باشی و بادروغهاشون همصدا بشی آزادی بیانه ولی اگر بخوای از سیل خونی که صهیون های کثیف وحشی تروریست به راه انداختند حرفی بزنی باید مثل مظلومان غزه ترور ویا مورد بی احترامی وکتک کاری قراربگیری
    • بختیاری IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      3 0
      امریکا به درک انگل یس به جهنم من یکی چشم براه از رو رفتن غربگداها هستم.طرف خودش هر طور که تونسته گفته ما جنایتکاریم و نژادپرست.اما غربگداهای ما میگن نه ملگه گور به گور شده غلط کرد ما به احترامش سیاه میپوشیم.!
    • محمد IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      3 0
      برای من خیلی جالبه این که امروز دانشگاهیان آمریکا متوجه موضوعی شدند که امام خمینی پنجاه سال پیش فهمیده بود. افسوس که بعضی از ما...
    • DE ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      0 0
      دژخیم که شاخ و دم ندارد اتفاقا خیلی هم خوب که این صحنه ها را دنیا میبیند که لآب دموکراسی غربی داخلش کندیده و پوسیده است و به زودی از داخل نابود میشود ولی مشرق زمین به تکامل فکری و معنوی و انسانی رسیده است.
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    26 1
    آمریکا زمانی نماد آزادی بود الان نماد توحش دولت آمریکاست.
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
      27 1
      آمریکا هیچ وقت برای انسان های آزاده نماد آزادی نبود چون از همون اول هم با قتل عام گسترده و غصب زمین های بومیان سرزمینی که آمریکا نامیده میشه ایجاد شد
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
      11 1
      هرگز نماد آزادی نبود، بلکه همه نمایش هالیوود برای بقیه جهان بود....
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      0 0
      آمریکا برای غرب لیس جماعت تا ابد نماد آزادیه، آزادی جنسی و ولنگاری با روکشی به اسم مدافع حقوق بشر، آزادی بیان، دین انسانیت و...؛ ولی از این به بعد گندش در اومده و چهره از نقاب پلید خداشون افتاده، همین.
  • عبدالله IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    5 1
    خوب ببینید در کشور های غربی چه خبر است؟ واقعا غرب وحشی اسم درستی است که روی ابن دولت های وحشی بذاریم. عین سگ درنده هار به مردم حمله می کنند. اونوقت بدتر از اون تو کشور خودمون یا عده دیوث بی حیا و فاسدالاخلاق و بی غیرت وجود دارند که از غرب و آزادی در غرب وحشی تعریف می کنند. ان شاءالله به حول و قوه الهی این دول نجس غربی همه سقوط میکنند و مردم از دست این ارازل و اوباش آزاد میشن.
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
      0 1
      شتر در خواب بیند پنبه دانه آمریکا خاری در چشم و استخوانی در گلوی ایران شده
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    7 1
    امریکا برای همه کشور های جهان نسخه آزادی می پیچد اما خود ریشه جنایت در جهان است
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
      10 0
      نسخه ی آزادی کدوم بود نسخه ی بردگی به نام آزادی .توفیلم پینوکیو به اسم عشق وبازی بچه ها رو گول می زنند آخرش درقالب خر به خریدار می فروشند .حالا داستان ایناست به نام عشق وحال دارند واسه بچه ها نسخه ی بازی وبچه خرکي می پیچند
  • SE ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    5 1
    خاک بر سر چاخان کلام و همفکران متوهمش
  • جوادی IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    0 0
    محاکمه توماج خان تروریست مزدور سیا و موساد مخالف ازادی بیانه
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    14 2
    فکر کنین توایران با استاد دانشگاه اینجور کنن
    • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      0 20
      مگه نشد
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      1 0
      با کدوم اساتید ؟ کاش یه ذره اساتید اینجا به اندازه ی اساتید آزادیخواه آمریکا وجدان بیداری داشتند تاضد اسرائیل کودک کش به پاخیزند
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    0 0
    واین هم از سیاست عریان و وحشی آمریکایی ها درمقابل طرفداران حق و آزادی
  • US ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 0
    سلام ظاهراً اسم‌ اون و هویت دوتا خانم را جابجا نوشتید
  • مهدی IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 0
    اینا کجا امثال کتایون ریاحی و مصی علی‌نژاد کجا
  • عبدالله IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 0
    غرب وحشی. چنان با مردم برخورد میکنند که سگ هار با انسان. اونوقت تو کشور خودمون یه عده دجال و دیوث و بی غیرت خودکشان میکنند برای نوکری همین جانوران هار وحشی. تک تیراندازهای وحشی هم از بالای ساختمانها در آماده هدف قرار دادن دانشگاهیان هستند. خوب جرم این دانشگاهیان حمایت از ملت مظلوم غزه است . اونوقت در کشور ما یه عده قلیلی باصطلاح دانشجوی فاسد و دانشگاهی فاسد دنبال فساد و بزن و بکوب و آزادی شهوت رانی در داتشگاه هستند. خاک عالم بر سر خودتون و غرب وحشی که فقط فساد اونو به ارمغان برده اید.
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    1 0
    نسل کشی باید قطع شود ومجانین جنایتکار وحشی صهیونیست محاکمه ومجازات شوند
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    0 0
    امام عارف مجاهد ( ره ) از خداوند چنین طلب نمودند و گفتند : "... از خدا میخواهم که این قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعبه مسلمین که از کلیساهای جهان ناقوس مرگ بر امریکا و شوروی را بصدا در اوریم " الحمدلله امروز شاهد هستیم که فریاد و شعار مقدس " مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل " از مراکز فتنه و کانونهای فساد و شر و تباهی یعنی امریکا و انگلیس و فرانسه به صدا در امده و اینده روشن تری را نوید میدهد . باید توجه داشته باشیم که فرهنگ ها و تمدن ها و نظام های سیاسی و دیکتاتورها قبل از اینکه در بیرون دچار فروپاشی فیزیکی شوند در اذهان و باورها فرو میپاشند یکی از بزرگترین و شگفت انگیزترین اثار پیروزی انقلاب اسلامی که بحق باید انرا معجزه الهی قرن دانست این است که فریاد مرگ بر ظالمین و دیکتاتورها یعنی فریاد مرگ بر امریکا و اسرائیل و انگلیس را تبدیل به مطا لبه بین المللی کرده است چه دشمن بپسندد و چه نپسندد و اراده سیاسی و الهی خود را تبدیل به گفتمان سیاسی بین المللی نموده است .ان الصبح لقریب
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    0 0
    اقایان ! خاتمی / تاجیک / ارمین /سروش / نبوی / ملکیان / سریع القلم / روحانی/ ظریف / تاجزاده / ربیعی /حجاریان / خوئینی / زیباکلام و... با رد خونی که امریکا و انگلیس در تمام جهان از خود به جای گذاشته و قتل عام و مجروح ساختن صد ها هزار نفر و اسارات و شکنجه ده ها هزار نفر از مردم عراق و افغانستان و فلسطین و لبنان و یمن و امروز در امریکا و فرانسه و... .. توسط ارتش و نیروهای امنیتی فوق خشن لیبرالیسم و از طرفی بیداری و بازگشت به فطرت که امروز حتی جامعه دانشگاهی غرب را کما بیش فرا گرفته و بنیانهای فکری و فلسفه سیاسی و اجتماعی لیبرالیسم را به لرزه انداخته و با چالش روبرو ساخته و ممکن است به زودی لیبرالیسم هم به کمونیست و به زباله دان و بایگانی اموات تاریخ اندیشه ها بپبوندد و فریاد مرگ بر امریکا نه نتها از مساجد مسلمین بلکه کلیساها و کنیسه ها و معبدهای مسیحیان و یهودیان و بودایی ها و... به صدا در امده شما با کدام منطق علقه های فکری و عملی و وابستگی با اردوگاه فکری غرب را را حفظ کرده و به ارتباط خود را با اندیشه غربی لیبرالیسم ادامه میدهید و به رویارویی با انقلاب و امام و اسلام ناب محمدی ص ادامه خواهید داد؟ به خاطر دارم که بعضی عناصر گارد شاهنشاهی رژیم پهلوی چنان در حصار و موهومات خود زندانی بودند که حتی برای یک دهه بعد از انقلاب و مرگ شاه سابق هنوز عزادار رژیم و شاه بودند و حاضر به پذیرفتن واقعیتها نبودند !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس