کد خبر 1594688
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۶

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی امریکانا در مطلبی به هدف بایدن از افزایش تعرفه ها مقابله با چین در جنگ تجاری پرداخت:

جو بایدن در راستای صیانت از صنایع و نیروی کار ایالات متحده، در سخنرانی خود خطاب به اعضای اتحادیه‌های کارگری در پنسیلوانیا، از برنامه افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم چین به میزان سه برابر خبر داده است.

این پیشنهاد، که جزئی از برنامه اقتصادی کلان دولت بایدن است، با هدف مقابله با آنچه که به عنوان شیوه‌های تجارت غیرمنصفانه از جانب چین تلقی می‌گردد، اتخاذ شده است.

طبق گزارش‌ها، چین بازار ایالات متحده را با کالاهای ارزان قیمت انباشته کرده و موجب لطمه به تولیدات داخلی این کشور شده است. اقدام دولت بایدن در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده در خصوص تاثیر مازاد تولید چین بر اقتصاد آمریکا صورت می‌پذیرد. بایدن بر این باور است که افزایش تعرفه‌ها به منظور ایجاد برابری در فضای رقابت و حمایت از مشاغل آمریکایی امری ضروری است.

با وجود نگرانی منتقدین از پیامدهای احتمالی این تصمیم، همچون افزایش قیمت مصرف کننده و تورم، دولت بایدن بر اهمیت حمایت از صنایع و نیروی کار داخلی تاکید می‌ورزد. این تصمیم، نمایانگر تعهد دولت بایدن به احیای اقتصاد ایالات متحده، به ویژه در مناطقی مانند پنسیلوانیا است که صنایعی نظیر فولاد از جایگاه مهمی برخوردار هستند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    0 0
    و فکر و دکر شما اینه که چطور از بریکس استفاده نکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس