بورل: اتحادیه اروپا نمی‌تواند سپاه را «تروریستی» اعلام کند

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی گفت که این اتحادیه در شرایط فعلی نمی‌تواند سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را «تروریستی» اعلام کند.

به گزارش مشرق، «جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با روزنامه لوموند در این باره گفت: «ما بارها درباره افزودن سپاه پاسداران به فهرست سازمان‌های تروریستی صحبت کرده‌ایم و این کاری بود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا انجام داد، با این وجود مقام قضایی اتحادیه اروپا باید تشخیص دهد که سپاه مرتکب اقدام تروریستی شده است و در حال حاضر چنین نیست.»

وی درباره تحریم‌های جدید علیه تهران نیز گفت: این اقدام ابتدا مستلزم وجود چیزهایی است که قابل تحریم باشد.

بورل همچنین تاکید کرد: در پی پاسخ احتمالی اسرائیل به حمله‌ای که ایران با پهپاد و موشک انجام داده است، به نفع همه است که شاهد رویارویی منطقه‌ای نباشیم.

وی تاکید کرد: اتحادیه اروپا قدرت دیپلماتیک دارد و هدفش کاهش تنش در منطقه از طریق روابط خود با تل‌آویو و کشورهای عضو، به ویژه آلمان، و متحدان بین‌المللی آن مانند واشنگتن است.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درپی پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران خواستار تحریم کشورمان و قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست به اصطلاح «تروریسم» اتحادیه اروپا شد.

روابط عمومی کل سپاه بامداد روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

این حملات علاوه بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    18 3
    تونستی اعلام کن 😅😅
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      9 3
      موافقم
    • ایرانی عصبانی AU ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      1 1
      مسخره و خنده اور و حتی گریه اور است که غرب طبل زن ازادیخواه ی/ و رفتار منطبق با قوانین بین المللی به انهد تفهم قانون جنگلی تنزل کرده که کشوری بتواند نیروی نظامی کشور دیگری را تروریست و نه- تنها دشمن بخواند .
    • DE ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      2 1
      نمیشه که نمیشه ، نصف کشتی های جهان که میخوان وارد خلیج فارس بشن اول باید با احترام و سلام و خسته نباشید به سپاه بگویند و بعد از اجازه وارد شوند ، موقع خروج نیز بایستی اجازه بگیرند.
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      2 1
      خودشون هم فهمیدن با این لیست ها و کاغذپاره هایی که به درد پیچیدن دور ساندویچ و پاک کردن شیشه پنجره میخورن نمیتوانند جلوی ایران اسلامی که متکی به قدرت ایمان است قدعلم کنند
  • احمد‌ IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    7 2
    جناب بول!!تا الان هر عاطی که از دستتان امده است با نامردی وبیشرافتی تمام انجام داده اید، جناب بول! کدام تحریم مانده است که انجام نداده باشید ،هر غلطی دلتان می خواهد بکنید دیگر کسی درجهان برای شما ارزش قاعل نیست اروپای بی ارزش تبدیل شده به توله سگ های علاده به گردن امریکا
  • Puyamotlaq IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    7 1
    حسبنا الله و نعم الوکیل مرگ بر ارتش رژیم گناهکار کودک کش مردم فریب . در صورتیکه ما را در عملیات وعده صادق به هم وا می گذاشتند دیگر جهان این همه رفتار ددمنشانه از نظامیان ارتش جنایتکار جنگی رژیم اشغالگر قدس شریف شاهد نبود به عبارتی دیگر یعنی اگر آمریکا و انگلیس و فرانسه و اردن در مقابل جواب ایران وارد عمل نمی شدند نه تنها قضیه غزه حل می شد و میلیون ها انسان در سرزمین‌های فلسطین به آزادی و استقلال از دست نظامیان خونخوار رژیم صهیونیستی می رسیدند.
  • ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    9 2
    اروپا سپاه را تروریستی اعلام کند ؟ خخخخ آنموقع اگر بخواهند کشتی های اروپایی که از تنگه هرمز گذشته و از سپاه اجازه می گیرند چه میشوند ؟ اگر سپاه اجازه ندهد چکارخواهند کرد لابد تحریم خخخخخ
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    3 2
    یعنی خیلی دلشون می خواد منتها خیلی هم می ترسند
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    9 2
    سپاه نیروی رسمی یک کشور و بزرگترین دشمن داعش است.
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    5 2
    اجداد شما و خودتون همه تون جنایتکارید از کريستف کلمب ملعون که عامل قتل و عام بومیان وسرخپوستان آمریکاست تا هیتلر و موسولینی
  • محمد IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 3
    سلام اونجاشم ایران خونده اول ارتش اعلام کرد یعنی ارتش را هم تروریستی اعلام می کنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11؟
  • FR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    7 2
    اروپا را تروریست اعلام نمیکنند ؟ سکوت مقابل نسل کشی فلسطینیها و کمک به اسقاطیل در زمان پاسخ ایران به رژیم کودک کش !
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      1 0
      احسنت
  • DE ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 0
    اروپای خائن و بزدل بخاطر منافع سیاسی و اقتصادی خود ، حاضر است تمام ایران و ایرانی ها را قربانی بکند . ا
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 1
    «وی درباره تحریم‌های جدید علیه تهران نیز گفت: این اقدام ابتدا مستلزم وجود چیزهایی است که قابل تحریم باشد.» اقایان مذاکره، خاک تو سرتون که بورل فهمید شما نفهمیدید و ملت رو عقب انداختید
  • محمد IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    2 0
    تروریست های کروواتی
  • محمود IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    3 0
    اگر دقت کنید از بعد عملیات موشکی اسراییل و اربابان او امریکا و اروپا مثل مارزخم خورده به خود می پیچند.وراه به جای ندارند چون از بعد جنگ جهانی دوم به این طرف شاهد این ضربات قوی به خود ویا نوکرانشان نبودند.به هرحال باید مواظب این کشورها بود و از ترفندهای انها برای ضربه زدن به ایران غافل نباشیم.
  • عبدالله IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 0
    دول نجس و غرب وحشی و شیطان بزرگ اگه عقل دارند تسلیم عدالت و قدرت ایران میشوند. در غیر اینصورت و اینکه بخواهند عربده کشی کنند دیگه وقت آن گذشته و اکنون به کوری چشم این موجودات خبیث ایران ابرقدرت اسلامی منطقه بلکه در جهان است. و این رو در حمله به رژیم جعلی نجس اسرائیل در حالی که آمریکا و دول غربی و بعضی از دول منطقه ای با تمام توان نظامی در کنار اسرائیل ایستادند و لکن به حول و قوه الهی شکست تلخی خوردند ثابت کرد. چنانچه هوش از سر این جنایتکاران پرید. و الآن به غلط کردن افتاده اند . لذا از حالا به بعد باید مثل بچه مودب رفتار کنند در غیر اینصورت گوشمالی و شدیدا مجازات میشوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس