نقد کارشناسان آمریکایی و صهیونیستی به ضعف بایدن در قبال ایران

«فاکس‌نیوز» گزارش داد که کارشناسان آمریکایی و رژیم صهیونیستی پس از اینکه تهران پاسخ هوایی خود علیه اسرائیل را آغاز کرد، انتقادهای کوبنده‌ای به «سیاست‌های بزدلانه» جو بایدن در قبال ایران ابراز کردند.

به گزارش مشرق، فاکس‌نیوز اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار پاسخ مستقیم موشکی و پهپادی علیه اسرائیل انجام داد. جو بایدن اکنون از اسرائیل می‌خواهد که از حمله متقابل به ایران صرف نظر کند.

ریچارد گلدبرگ یکی از اعضای سابق شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز به «فاکس‌نیوز دیجیتال» گفت: «این یک حمله راهبردی گسترده، بی‌سابقه و غیرقابل قبول به اسرائیل بود.»

این شبکه خبری به نقل از کارشناسان آمریکایی ادعا کرد: «سیاست مسالمت‌جو» بایدن در قبال ایران، تهران را در حمله به اسرائیل جسورتر کرد.

در همین حال، لیزا دفتری کارشناس امور خاورمیانه و سردبیر «The Foreign Desk» گفت: موضع دولت بایدن در اولین ساعات ورود به کاخ سفید این بود که با ایران نرم رفتار کنند. سیاست‌ها و صحبت‌هایشان این را منعکس می‌کرد. آنچه می‌بینیم تجلی سیاست‌های ضعیف آمریکاست.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، با اشاره به تحریم‌ها و سایر اقداماتی که علیه تهران [از سوی آمریکا] به کار می‌رود، انتقادات مبنی بر اینکه دولت واشنگتن به اندازه کافی در قبال تهران سختگیر نبوده را رد کرد و گفت: پذیرش این موضوع سخت است که اقداماتی که بایدن انجام داده است را ببینیم و بگوییم که ما به نوعی نسبت به ایران، موضع نرمی داشته‌ایم.

برخی رهبران جمهوری‌خواه نیز استدلال می‌کنند که سیاست خارجی بایدن در قبال ایران به اندازه کافی سختگیرانه نبوده و همین امر تهران را برای عملی کردن پاسخی تاریخی علیه اسرائیل توانمند ساخته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه‌ای، از انجام عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو برای حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه خبر داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CN ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    0 0
    فاکس نیوز تلویزیون جمهوری‌خواهان آمریکاست و البته جای تعجب ندارد که از ضعف بایدن صحبت کنند چون موسم انتخابات آمریکاست، اگر ترامپ هم رئیس جمهور بود همین واکنش ایران را شاهد بود کما اینکه در ریاست جمهوری خودش شاهد زدن پایگاهشان بود.
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    اين قدرت بازدارندگي وقدرت موشکی وپهپادی ايران است که‌ دست آمريکا را بسته‌ آمريکا یا می دونند حمل مستقيم به‌ ايران چه عواقب‌ سنگينی برايشان داره که‌ حتی ترامپ افراطي جرأت حمله‌ به‌ ايران نکرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس