تحلیلگر عرب: پاسخ ایران به اسرائیل، آرزوی همه عرب ها و مسلمانان بود

یک تحلیلگر عرب درباره پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تجاوزگری رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق، گفت عملیات کوبنده ایران، آرزوی همه عرب ها و مسلمانان در سراسر دنیا بود.

به گزارش مشرق، «علی الزبیدی» کارشناس شبکه النجباء عراق در برنامه «جمله مفیده» درباره پاسخ جمهوری اسلامی ایران به تجاوزگری اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق، گفت: برایمان آرزو بود که اسرائیل با این شدت در هم کوبیده شود.

وی تأکید کرد: گفته می شود در پایگاه نفتالین، ۴۴ افسر ارشد ارتش رژیم صهیونیستی کشته شده اند و وضعیت ۱۸ افسر دیگر نیز بسیار وخیم است.

الزبیدی افزود: این عملیات، برای مسلمانان و عرب ها در همه مناطق یک آرزو بود.

این کارشناس عراقی تصریح کرد: ارزیابی های اولیه نشان دهنده آن است که میزان خسارت وارده به رژیم صهیونیستی بر اثر حمله شب گذشته ۱.۳ میلیارد دلار بوده است.

الزبیدی با اشاره به خویشتنداری ایران و خودداری از واکنش شتابزده، گفت: ایران فقط ۱۴ روز منتظر ماند. در ابتدای ماه آوریل، کنسولگری اش مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفت و در بامداد ۱۴ آوریل به این حمله پاسخ داد.

الزبیدی افزود: عده ای به دلیل صبر و بردباری و برنامه ریزی که از ایران دیده بودند، بر این باور بودند که ایران پس از چهار تا شش ماه یا یک سال به این تجاوز رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد. اما ایران با برنامه ریزی دقیق و دقت بالا به رژیم اشغالگر پاسخ داد که میزان خسارات آن، ۱.۳ میلیارد دلار بود.

کارشناس عراقی با اشاره به خسارت های جانبی این حمله برای رژیم اشغالگر تصریح کرد: به دنبال پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی، شرکت های بیمه در سرزمین های اشغالی میلیاردها دلار دچار خسارت شدند. موضوع دیگر، فرار صهیونیست ها از سرزمین های اشغالی است که با توجه به اینکه صهیونیست ها از مناطق مختلف دنیا به سرزمین های اشغالی آمده اند، بخش زیادی از آنها به فکر فرار از این منطقه افتاده اند.

الزبیدی با اشاره به خسارت وارده به اعتبار رژیم اشغالگر، گفت: قبل از این حمله، رژیم صهیونیستی از امنیت نسبی برخوردار بود و از سال ۱۹۴۸ تاکنون، هیچ کدام از حاکمان عرب به اسرائیل حمله نکرده است. بلکه آنها حافظان این رژیم بوده اند.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه‌ای، از انجام عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو برای حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه خبر داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • خراسانی IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    2 2
    مشرق جان ویدئو کلیپ اختراع شده نیازی به مکتوب کردن تحلیل کلیپ های دیگران نیست.
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
      0 1
      دوست نداری نخوان مجبور نیستی فقط غر بزنی احمق
    • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      0 1
      خفه ..پماد سوختگی بدو برو بگیر
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    4 0
    ۴۴ افسر ارشد اسرائیلی کشته شدند ؟! خدا کنه این خبر راست باشه ! ما که بدمون نمیاد ، ح زاده ها خیلی از فرماندهان ارشد ما رو کشتند باید یه جوری تنبیه میشدند !
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    2 0
    اگر گفته اين تحليل گر عراقی صحت داشته‌ باشد ۴۴افسر کشته‌ شده‌ باشند که‌ خیلی عالی است
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    در زمان جنگ اول خلیج فارس هم همین گفته شد با موشک های عراقی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس