ساختمان‌های اداری برچسب انرژی می‌گیرند

مدیرعامل شرکت توانیر با صدور ابلاغیه‌ای، دستور داد در اقدامی سراسری، ممیزی و اخذ برچسب انرژی در همه ساختمان‌های اداری ۵۶ شرکت زیرمجموعه شرکت توانیر اجرایی شود.

به گزارش مشرق، با اعلام شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر)، مصطفی رجبی مشهدی در حالی این دستور را به‌منظور پیش‌گام شدن صنعت برق در صدور برچسب انرژی برای ساختمان‌های اداری برق صادر کرده که باگذشت بیش از یک دهه از ابلاغ استاندارد ملی ۱۴۲۵۴ در خصوص تعیین معیار مصرف انرژی و دستورالعمل برچسب انرژی در همه ساختمان‌های اداری کشور، این امر آن‌چنان که بایدوشاید موردتوجه قرار نگرفته و عملیاتی نشده بود.

ناترازی عرضه و مصرف برق در تابستان اهمیت توجه به مصرف بهینه برق را دوچندان ساخته که یکی از راهکارهای مؤثر در مصرف بهینه برق انجام فرایند ممیزی است.

ممیزی انرژی برای شناسایی ناکارآمدی‌ها، فرصت‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی و بهبود کارایی انجام می‌شود و نقش مهمی در شناسایی فرصت‌های بالقوه صرفه‌جویی انرژی در ساختمان‌ها ایفا می‌کند.

براین‌اساس شرکت توانیر طی ابلاغیه‌ای با امضای مدیرعامل این شرکت، به همه شرکت‌های زیرمجموعه در این مسیر پیش‌گام شده و در آن مقرر کرد که انجام ممیزی و اخذ برچسب انرژی برای همه ساختمان‌های اداری این شرکت‌ها تا پایان اردیبهشت تکمیل شود.

با نهایی‌شدن این فرایند، آگاهی از رتبه مصرف انرژی این ساختمان‌ها، راهکارهای صرفه‌جویی انرژی نیز شناسایی شده و عملیاتی خواهند شد.

این اقدام می‌تواند به‌عنوان الگویی برای همه ساختمان‌های اداری در کشور مورداستفاده قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس