کد خبر 1592649
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۱

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی ایران،شهر خورشید در مطلبی پیرامون وضعیت منطقه و پاسخ ایران به اسرائیل نوشت:

تنش کنونی ایران و اسرائیل و فضای متشنج عجیبی که امروز باعث کشورها به تحولات جهان بسیار جدی بشه ، به معنای واقعی کلمه همان تنش های آغاز سال 2022 است.

در ابتدای آن سال نیز بحران روسیه و اوکراین در اوج خود بود.

تحرکات نظامی، گفتمان های متقابل خشونت آمیز ، تلاش کشورهای همسایه و حتی قدرت های دنیا برای آشتی بین روسیه و اوکراین، حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی برای آغاز جنگ با ارائه گفتمان های حمایتی غرب از اوکراین و نگرش آنها به دخالت در تشدید جنگ، همگی شبیه شرایط کنونی منطقه ماست.

امروز نیز همه در شرق سعی می‌کنند جلوی اقدام ایران را به هر نحو بگیرند تا جنگ نشود و اکثرا قدرت های غرب سعی دارند تا در عملیات ایران مداخله کرده و حتی ایران را تهدید کنند .

آمریکا تلاش می‌کند به چین برود و ایران را وادار به توقف کند، اما چین امروز اهمیتی نمی‌دهد، زیرا آرزو دارد قدرت دیگر محور شرق، یعنی ایران پا پیش بگذارد.

ایران به سمت حمله مستقیم پیش می رود. از سوی دیگر اسرائیل در ظاهر قصد عقب نشینی ندارد و آمریکا فعالانه در جنگ شرکت خواهد کرد.

چند سال یک حرف به خوبی و به بلندی تکرار میشد. میگفتند در اروپا خصوصا بین روسیه و کشورهای اروپایی جنگ نخواهد شد و یا اگر جنگی شود با دخالت ناتو یک شبه پایان می‌پذیرید و فوراً حل می‌شود، اما امروز بیش از 2 سال است که این جنگ در حال وقوع است.

در سمت منطقه ما نیز همه چیز نشان دهنده شرایط یک منطقه جنگی است.

این صحبت صرفا محدود به حمله ایران در پاسخ به حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق نیست

بلکه کل شرایط منطقه ماه هاست که به سمت یک جنگ منطقه ای گسترده در حرکت و بارها این نکته رو خدمت شما دوستان تکرار کرده بودم.

روز به روز شرایط وخیم تر میشود و حتی اگر بحث بحران کنونی حل شود باز چیزی در کلیت ماجرا ایجاد نمی‌کند.

مگر اینکه ایران یک شگفتانه دیگر از خود رو کند که اسرائیل را کیش و مات کرده باشد و در آن صورت پیروزی از آن ایران و یارانش است

البته این پیروزی هم زمامدار است که بعد از مدتی دوباره اسرائیل فتنه جدید خواهد کرد. مگر اینکه آمریکا از منطقه اخراج شده باشد و هژمون ایران تثبیت شده باشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    6 1
    اگه نزنید چون قبلش خوردید پس ....بزنید!
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 25
    ایران فتنه در منطقه
  • صادق DE ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 5
    وقتی مجلس وزیر خارجه را روز دوشنبه به مجلس فراخوانده این یعنی پاسخی در کار نیست متاسفانه مانند انتقام نگرفتن از شهادت سردار سلیمانی و فخری زاده و بقیه این بار هم ایران پا پس کشیده از پاسخ دادن برداشت افکار عمومی از پاسخ ندادن ایران مایوس و نا امید شدن و عدم پاسخ ایران یعنی ترسیدن
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 2
    عمرا جنگ بشه فقط کار سود جویان هست سکه دلار برود بالا وبورس همان تتمه اش که با 45هزار منفی تا الان به قهقرا برود ببخشید این بلا تکلیفی ونزدن اسرائیل به ضرر خودمان هست تا اونا حد اقل بزنید دلمان خنک بشه این پست فطرت سیلی بخوره بفهمه مرد کیه
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    لیبرال ها مهره اسرائیل در ایران هستند. اینا رو بزنید. دلار و طلا و بورس هم درست میشه. با یه تیر دو نشون زدید. هم انتقام رو ازصهیونیست های داخلی گرفتید هم اقتصاد درست میشه
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      0 0
      خسته نباشی دلاور .خخخخ
  • مریم IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    نااميدان را،فقيران هميشه فقيرتر،اختلاااف طبقاتى،حقوق هاى نجومى،باند و رانت و اختلاس هاى بيشتر از حد و گنجايش درآمد ساليانه!!! عموجان،حااجى جان ما خيلى وقته مرديم از طرف فرزند وطن يك ايرانى جوان 33ساله ،بماند به يادگار در اين صفحه!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس