کد خبر 1591043
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
حوادث

پیرمرد اردبیلی که به جرم قتل ناخواسته همسرش در انتظار اجرای حکم قصاص بود با کمک هیأت بخشایش ستاد صبر در اردبیل نجات یافت.

به گزارش مشرق، حدود سه سال قبل مردی بازنشسته در جریان یک درگیری خانوادگی با همسر موقتش ناگهان یک سیلی به صورت او زد که زن میانسال تعادلش را از دست داد و به زمین افتاد اما سرش به کنج دیوار اصابت کرد و جان باخت.

با اعلام موضوع به پلیس و دستگیری پیرمرد در حالی که وی از این اتفاق بسیار شوکه بود به مأموران گفت: نمی‌خواستم همسرم را بکشم. این حادثه ناخواسته رخ داد. من بازنشسته یکی از وزارتخانه‌ها هستم و بعد از اینکه خانه‌نشین شدم مشکلاتم با همسر اولم بیشتر شد به همین خاطر تصمیم به جدایی گرفتیم. بعد هم از اردبیل راهی یکی از شهرستان‌های اطراف تهران شدم تا سال‌های آخر عمرم را در تنهایی و آرامش زندگی کنم، اما مدتی از زندگی‌ در تهران نگذشته بود که از تنهایی خسته شدم و با یکی از زنان فامیل که او هم تنها زندگی می‌کرد صحبت کرده و قرار شد به عقد موقت من دربیاید به همین خاطر با او صیغه کردم.

چند ماهی با هم زندگی کردیم ولی کم‌کم با او نیز دچار اختلاف شدم و یک روز که از حرف‌ها و رفتارش عصبانی شده بودم با هم درگیر شدیم و یک سیلی به صورتش زدم اما ناگهان از پشت به زمین افتاد و به خاطر اصابت سرش با دیوار جان باخت. نمی‌خواستم او را بکشم فقط عصبی شدم و کنترل رفتارم را از دست دادم.

پس از اعترافات متهم و تکمیل تحقیقات، پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و پیرمرد به درخواست خواهر و برادر مقتول که اولیای دم وی محسوب می‌شدند با حکم قضات به قصاص محکوم شد.

به گزارش روابط عمومی حل اختلاف استان اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین علوی، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس حل اختلاف استان اردبیل در این‌باره گفت: در این پرونده که سه سال پیش در تهران اتفاق افتاده یک مرد بازنشسته اردبیلی در یک اتفاق ناخواسته باعث قتل همسر خود شده بود و او را به قصاص محکوم کرده بودند که با تلاش مستمر و سه ساله صلح‌یاران هیأت بخشایش ستاد صبر استان اردبیل و در راستای پویش به حرمت حضرت علی(ع) می‌بخشم، از چوبه دار نجات یافت و همچنین با بزرگواری و بخشش خیرین نیک‌اندیش استان مبلغ دیه به خانواده مقتول پرداخت شد تا این پیرمرد اردبیلی از زندان آزاد شود و به آغوش خانواده خود در اردبیل بازگردد.

رئیس حل اختلاف استان اردبیل اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ با تلاش‌های هیأت بخشایش ستاد صبر و کمک خیرین استان اردبیل، ۹ نفر در استان از قصاص نجات یافتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    1 0
    سر پیری و تجدید فراش و هوس زندگی در تهران
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      2 0
      زنی که حاضر بوده با مرد مسن ازدواج کند از اول برای پولش بوده. خانواده زن هم فقط برای پول دیه گذشت کردند ربطی به بهانه های مذهبی ندارد. سن این شخص چند است ؟ برخی مواقع در رسانه ها به فرد پنجاه ساله میگویند پیرمرد یا پیرزن ! سه سال ماندن در زندان هزینه اش تحمیل به بیت المال است. همان ابتدا یا قصاص یا آزاد. هزاران زندانی به دلیل تانی دادگستری در اجرای احکام نگهداریشان بر مردم تحمیل میشود. این درحالیست که جوانان به دلیل مشکلات مالی نمیتوانند ازدواج کنند حالا دائم یا موقت ! زنی با صیغه های مکرر همسرانش را میکشت و ارثیه شان را بالا میکشید. احتمالا بر سر به نام کردن همان ارثیه بین شان دعوا شده. دولت مالیات میگیرد خرج عمران و درمان کند به جایش صرف نگهداری قاتل و دیه مقتول میشود . به این نمیگویند بخشش میگویند خوشگذرانی با پول مردم.
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      0 0
      حالا احتمالادرمتن گفته پول دیه ازخیرین جمع شده
  • DE ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    0 0
    همينها از شهرستان حمله ميكنن تهران، ٤ روز ديگه هم مدعي تهران ميشن، از اطراف شروع ميكنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس