نخست‌وزیر قطر: جامعه بین‌الملل به مسوولیت خود در قبال غزه عمل کند

نخست‌وزیر قطر خواهان مسوولیت‌پذیری جامعه بین‌الملل در قبال جنگ غزه و پیاده‌نمودن آتش‌بس دایمی در این باریکه شد.

به گزارش مشرق، «محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر در دیدار با «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا اعلام کرد که در جریان این دیدار ۲ طرف اوضاع غزه، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و حمله به کارکنان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی از سوی این رژیم را مورد بحث و گفت‌وگو قرار داده‌اند.

نخست‌وزیر قطر افزود: ما بر موضع خود مبنی بر حل‌وفصل عادلانه و فراگیر مساله فلسطین تاکید می‌کنیم و از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که مسوولیت‌پذیر باشد و آتش‌بس دایمی را در غزه حکم‌فرما کند.

محمد بن عبدالرحمن ادامه داد: امیدواریم که احکام دادگاه کیفری بین‌المللی آغازگر آتش‌بس دایم در غزه باشد. ما از آغاز به روند گفت‌وگوها برای آزادی اسیران و پایان جنگ پایبند بوده‌ایم.

نخست‌وزیر قطر گفت: ما تمامی تلاش خود را برای دستیابی به توافق به خرج می‌دهیم، اما نتیجه در دستان طرف‌های (درگیری) است. ما هیچ حمایتی را از هیچ کشوری برای عملیات نظامی اسراییل در رفح نمی‌بینیم.

وی ادامه داد: گروه‌های بین‌المللی آن طور که شایسته است برای توقف جنگ در نوار غزه اقدام نکرده‌اند. گفت‌وگوها همچنان با همان اختلافاتی که در پاریس با آن مواجه بودیم روبروست.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    0 0
    به مقاومت چند تا پهباد و فناوری بده. تا بتونن از مردم مظلوم غزه دفاع کنن تا زنده بمونن.
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    0 0
    ۳۶ فروند اف۱۵ قطر مال ایرانه بزودی
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    0 0
    شما عربها ی دورو مگه میگذارید. در پشت پرده به اسرائیل کمک می کنید از ترس تاج وتخت خویش در ظاهر یه چیزی میگید ولی درباطن چیز دیگری را نشان می دهد. سعودیها اردن قطر بحرین ومصر امارات ترکیه مقصر اصلی شما هستید. مثل سگ ترسو پارس نکنید عمل کنید . در غزه فاجعه نسل کشی اتفاق می افتد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس