کد خبر 159003
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۸
به گزارش مشرق ، کیهان در ویژه های خود نوشت :


بايد پوستر جرج سوروس را سردست بلند كنيد !

«البته مي توان از همين قانون اساسي هم انتقاد كرد ولي براندازي نكرد ولي امروز اگر كسي انتقاد داشت و بيان كرد مي گويند اين فرد التزام به اسلام و قانون اساسي ندارد و لذا رد صلاحيت مي شود! مگر ساده است كه ما اينگونه حكم كنيم؟ كسي كه به قانون اساسي در عمل پاي بند است بايد از تمام حقوق شهروندي برخوردار باشد. مگر امام نگفت حتي ماركسيست ها به شرط عدم توطئه آزادند؟»
اين جملات را سيد محمد خاتمي اخيراً در ملاقاتي كه سايت بنياد باران ديدار كنندگان را «جمعي از نيروهاي اصلاح طلب و خانواده هاي شهداي مازندران» معرفي كرده، گفته است.
براساس اين گزارش خاتمي هر چند گفته كه «ما واقعاً نمي خواهيم براي قدرت تلاش كنيم و مي خواهيم در صحنه حضور داشته باشيم و از اسلام و انقلاب و حقوق و حرمت مردم دفاع كنيم»، اما در عين حال افزوده است: حالا فرض كنيم ما بخواهيم در انتخابات شركت كنيم؛ وقتي كه خانم رهنورد و آقايان موسوي و كروبي در حصر هستند، اين همه زنداني سياسي داريم و پرونده هاي زيادي معلق مانده است، آيا بخش قابل توجهي از مردم نسبت به شركت در انتخابات اشتياق نشان مي دهند؟ و آيا اصلاً انتخابات پرشور برگزار مي شود؟
خاطر نشان مي شود طبق قانون اساسي ( اصل 115) رئيس جمهور بايد «معتقد به مباني قانون اساسي» باشد ضمن اينكه موظف به اجراي آن نيز هست. با اين وصف جا دارد آقاي خاتمي پاسخ دهد كه چگونه مي توان «اعتقاد به قانون اساسي» و «مخالفت و انتقاد نسبت به آن» را در نامزدي انتخابات جمع كرد؟! طبيعتاً افراد مي توانند نگاه مختلفي به قانون اساسي داشته باشند اما اگر اعتبار و مشروعيت رياست جمهوري از قانون اساسي اخذ مي شود، نامزد انتخابات آن نمي تواند معتقد و ملتزم به اين قانون نباشد.بنابراين رد صلاحيت نامزد بي اعتقاد به قانون اساسي و مباني آن طبيعي ترين اتفاق است.
مغالطه بعدي در سخنان آقاي خاتمي استناد به كلام امام خميني براي نتيجه گيري حق نامزدي مخالفان قانون اساسي است، حال آن كه داشتن اجازه فعاليت به شرط عدم توطئه موضوعي متفاوت با تصدي منصب در جمهوري اسلامي (نظير رياست جمهوري و نمايندگي مجلس و...) است. در هيچ يك از نظام هاي دموكراتيك و مردم سالار جهان نيز اجازه نمي دهند مخالفان اصل آن نظام، وارد حاكميت شوند. اما نكته مهم تر اين است كه پيش نياز حق فعاليت مخالفان، يكي «عدم توطئه» و ديگري شفافيت و صداقت است. به تعبير شهيد مطهري، ماركسيست ها- و قبيل آنها- مجاز به داشتن كرسي ماركسيسم در دانشگاه يا فعاليت سياسي هستند مشروط بر آنكه در اجتماعات خود تابلو و تصوير لنين و ماركس و استالين را سر دست بگيرند نه تصوير آيت الله خميني را. مشابه همين استدلال را مي توان با افراطيون و تجديد نظرطلبان مدعي اصلاحات مطرح كرد كه اگر به ليبراليسم تن داديد و هتاكي عليه ارزش هاي اسلامي و انقلابي و ولايت فقيه و خط امام و رفتارهاي ساختارشكنانه را در روزگار مسندنشيني خود مجاز شمرديد، حق نداريد سر بزنگاه ها مدعي نگراني براي ارزش هاي انقلاب و خط امام يا اصلاح طلبي شويد. آنها كه ختم انقلاب را در نشريات خود اعلام كردند يا با سخافت تمام ادعا كردند خميني به موزه تاريخ خواهد رفت، امروز مي توانند براي ليبراليسم سينه چاك كنند اما حق ندارند تظاهر به نگراني براي انقلاب و نظام كنند.
و بالاخره اينكه مشاركت 65 درصدي مردم در انتخابات نهمين دوره مجلس شورا (اسفند سال گذشته) و ارتقاي ركورد مشاركت نسبت به دو دوره قبلي انتخابات مجلس ثابت كرد، مردم براي دخالت در سرنوشت خود معطل قهر و آشتي و ناز و كرشمه فتنه گران نيستند همان گونه كه مدعاي گروهك ها مبني بر اينكه اگر فلان و بهمان بازداشت شوند، ايران قيامت مي شود، تبديل به طنز خنك روزگار معاصر شد. با اين حال بايد از جناب آقاي خاتمي پرسيد اگر به گفته خود باور دارد، چرا همزمان با حصر موسوي و كروبي، در انتخابات مجلس شركت كرد؟!

 

چند فقره از تخلفات مهدي هاشمي به روايت دستيار وي

تخلفات مهدي هاشمي شامل كدام موارد مي شود؟ هر چند پاسخ اين سؤال پس از محاكمه نامبرده معلوم خواهد شد اما پيش از اين يكي از همكاران وي به گوشه اي از اين تخلفات اشاره كرده است.
حمزه كرمي از چهره هاي نزديك به كارگزاران كه سابقه مدير كلي سياسي دفتر رياست جمهوري در دوره سازندگي را نيز برعهده دارد، از همكاران مهدي هاشمي در سازمان بهينه سازي مصرف سوخت بوده و از جمله با سايت جمهوريت نيز كه توسط مهدي هاشمي راه اندازي شده، همكاري مي كرد. كرمي شهريور ماه سال 1388 به هنگام محاكمه خود، بخشي از رفتارهاي آميخته به خيانت مهدي هاشمي را بازگو كرد. وي با اشاره به اينكه مهدي هاشمي دو ميليارد تومان را از بودجه سازمان بهينه سازي مصرف سوخت خرج تبليغات انتخاباتي سال 84 كرد، گفت: در تاريخ 29 خرداد 88 در راستاي اغتشاشات اخير انتخابات رياست جمهوري و به دليل فعاليت در سايت جمهوريت دستگير شدم. اينجانب مدير اسمي سايت جمهوريت بودم و مدير اصلي سايت جمهوريت آقاي مهدي هاشمي رفسنجاني بود و ريشه تخلفات و مشكلات ما به انتخابات نهم رياست جمهوري برمي گردد.
كرمي با اشاره به اينكه مهدي هاشمي سال 82 به عنوان مدير عامل سازمان بهينه سازي مصرف سوخت وي را به عنوان مدير فرهنگ سازي منصوب كرده بود، مي گويد: در آنجا شركت هاي تبليغاتي زيادي كه دوستان آقاي مهدي هاشمي بودند طرف قرارداد مي شدند و آماده بودند تا در جهت سندسازي براي استفاده از بيت المال در انتخابات فعاليت كنند. در نتيجه به دستور آقاي مهدي هاشمي شركت هاي ذكر شده با فاكتورهاي جعلي و سندسازي موظف شده بودند براي تبليغات انتخابات رياست جمهوري كار كنند. به عنوان مثال، شركت نشر ذره [وابسته به پسر معاديخواه] 500 ميليون تومان پوستر مربوط به آقاي هاشمي را چاپ كرد اما پولش را از سازمان بهينه سازي گرفت، به اين صورت كه آقاي مهدي هاشمي با توافق نشر ذره فاكتوري صوري صادر كرد، مبني بر چاپ 200 هزار نسخه از كتاب پنج جلدي كودك يعني يك ميليون جلد كتاب و اين فاكتور صوري به عنوان سند اصلي تلقي شد و پولش را از سازمان بهينه سازي پرداخت كردم و در اختيار نشر ذره قرار گرفت. در حالي كه فقط تعداد 25 هزار از اين كتاب چاپ شد. برخي از شركت هاي ديگر بودند كه تحت عنوان آنها پول پرداخت شده بود اما اين شركت ها اصلاً ثبت نشده بودند و وجود خارجي نداشتند.
حمزه كرمي همچنين فاش كرد: «مهدي هاشمي معتقد به پولشويي بود، يعني اعتقاد داشت به اينكه پول هايي كه از اين شركت ها اخذ مي شود، بايد به صرافي برود و در آنجا تبديل به دلار و سپس تبديل به ريال شود. يا يك سري وقت ها خودش براي كارهاي تبليغاتي دلار مي داد و مي گفت ببريد به ريال تبديل كنيد و سپس تبديل به دلار و دوباره تبديل به ريال كنيد. وقتي حكمت اين كار را از او مي پرسيديم، مي گفت با اين كار دستگاه هاي مذكور نمي توانند به سادگي به منشأ پول ها دست پيدا كنند.» وي افزود: «به هر حال فشار مهدي هاشمي به زيرمجموعه و همين طور اينجانب و پرسنل واحد فرهنگسازي و همين طور شركت هاي تحت پوشش باعث شد كه متأسفانه از اين سازمان با فشار وي پول برداشته و براي تبليغات انتخاباتي پدرش هزينه شود. هر چند وي 320 ميليون تومان هم براي كساني كه اين كار را مي كردند، حق الزحمه در نظر گرفته بود.»
وي سپس درباره انتخابات رياست جمهوري دهم (سال 88) گفت: ابتدا آقاي مهدي هاشمي با من صحبت كرد تا يك كار رسانه اي قوي را براي انتخابات راه اندازي كنيم. چند روز بعد با آقاي دكتر جاسبي جلسه داشتيم. ما هم سايت جمهوريت را به عنوان سايت طرفداران هاشمي و با مديريت ارشد آقاي مهدي هاشمي و سردبيري آقاي محمدرضا نوربخش و سردبير شيفت صبح آقاي ايرج جمشيدي و سردبيري شيفت عصر آقاي مسعود باستاني و پيمان مقدس و با همكاري تعدادي از نويسندگان و خبرنگاران تشكيل داديم. چند روز بعد آقاي جاسبي اعلام كرد من از نظرم منصرف شدم و دستور تعطيلي سايت را صادر كرد، اما آقاي مهدي هاشمي گفت كه سايت بايد ادامه كار دهد و با آن مخالفت كرد.
كرمي مي گويد: به دستور آقاي مهدي هاشمي مجبور شديم سايت جمهوريت را ابتدا در مكان دانشگاه واقع در خيابان بني هاشم سپس در روزنامه فرهيختگان مربوط به دانشگاه آزاد و با پول، هزينه و پرسنل دانشگاه اداره كنيم. سايت جمهوريت ابتدا مقرر بود يك سايتي باشد كه از كانديداي مورد نظر حمايت كند و يك نقد نرمي را به دولت داشته باشد، اما متأسفانه با فشارهاي آقاي مهدي هاشمي و اطرافيان وي، سايت مذكور يك سايت ساختارشكن، تندرو و سايتي شد كه نهادهاي رسمي نظام را مانند شوراي محترم نگهبان، وزارت كشور، سپاه، بسيج و صدا و سيما تضعيف مي كرد. سايت جمهوريت به نقل اخبار غيرواقعي از ستاد موسوي مبني بر وجود تقلب در انتخابات و تشويش افكار عمومي مي پرداخت. سايت جمهوريت برخلاف مواضع رسمي نظام و واقعيت، دائماً شبهه تقلب در انتخابات را تبليغ و همچنين افزايش صندوق هاي سيار و موارد مشابه را به عنوان احتمال تقلب در انتخابات ذكر مي كرد و التهاب را افزايش مي داد.
 
   

گزارش فايننشال تايمز از مزدوري منافقين براي موساد

سازمان تروريستي منافقين غير از مزدوري براي سازمان سيا، به شاخه تروريستي موساد نيز سرويس مي دهد.
به گزارش فايننشال تايمز، وينس كانيستر ارو، رئيس كل پيشين واحد ضد تروريستي سازمان سيا طي مصاحبه اي منتشر شده اظهار داشت: «مجاهدين خلق از سوي شاخه تروريستي موساد اسرائيل مورد استفاده قرار مي گيرند. اعضاي مجاهدين خلق براي آموزش به اسرائيل مي روند و برخي بمب گذاري ها عليه هدف هاي تعيين شده توسط موساد در ايران از سوي اين سازمان صورت مي گيرد. از اين بابت اسرائيل دستمزد مي دهد.
اين روزنامه تصريح كرده: غير از محافل آمريكايي، شماري از محافل اسرائيل نيز به تأمين مالي سازمان منافقين مي پردازند. حذف نام اين سازمان نشانه روشن نفوذ دلالي سياسي و پول در واشنگتن است.
راديو فرانسه با اشاره به تحليل فايننشال تايمز، اعلام كرد: بسياري از گروه هاي مخالف جمهوري اسلامي نيز با مجاهدين خلق مخالفند. مجاهدين خلق در ايران بيشتر گروه بي معني و فاقد تأثير يا مزاحم ديده مي شوند و برخي رسانه ها از آنها به عنوان كمدي فاجعه بار ياد مي كنند.
رضا تقي زاده تحليلگر راديو فرانسه اضافه كرد: مسعود خدابنده (از سران سابق مجاهدين) اخيراً نوشته است كه آنها در اردن فعال شده اند. اشاره خدابنده به حضور خانواده صدام (دختر وي) در اردن و استفاده از مجاهدين براي ناآرام ساختن اوضاع داخلي عراق است. شايد بعد از مخالفت با جنگ خارجي عليه ايران، مخالفت با سازمان مجاهدين را بتوان مشخص ترين فصل مشترك مخالفان و موافقان جمهوري اسلامي دانست.
وي مي گويد: همكاري اين گروه با صدام و حمله نظامي نافرجام عليه ايران را افكار عمومي در داخل ايران با تلخي بياد دارند. عمليات مرصاد در سال 1367، شش روز بعد از پذيرفتن قطعنامه 598 و اعلام آتش بس انجام شد. طي اين عمليات كه به شكست انجاميد نيروهاي سازمان از درون خاك عراق مرزهاي غربي ايران را مورد حمله قرار دادند. قبل از آغاز عمليات، مسعود رجوي وعده داده بود كه در طول 48 ساعت به تهران خواهد رسيد. سوابق تروريستي اين گروه در اروپا (بخصوص فرانسه) جاي اندكي براي پذيرايي مجدد اين گروه خارج از ايران باقي گذاشته است. در بريتانيا تلاش هاي مجاهدين براي پذيرفته شدن به عنوان يك گروه سياسي غيرنظامي در سالهاي 2007، 2008 و 2010 با شكست روبرو شده است. سران اين سازمان بخصوص طي دو دهه گذشته از درك تغييرات در جهان امروز و بازسازي فكري خود بازمانده اند و همچنان در شرايط زندگي اردوگاهي، كيش شخصيت، برنامه ريزي متمركز و فرمانبرداري كوركورانه را تبليغ مي كنند.
وب سايت راديو فرانسه در عين حال تصوير مريم رجوي را در كنار ايو بونه رئيس سابق سازمان امنيت داخلي فرانسه منتشر كرد.
گفتني است به دنبال اعلام حذف نام سازمان منافقين از فهرست گروه هاي تروريستي آمريكا، يك مقام ارشد وزارت خارجه اين كشور به آسوشيتدپرس گفت: خارج كردن سازمان مجاهدين خلق از ليست ياد شده به اين معني نيست كه آمريكا و اين سازمان در جبهه مشتركي در برابر جمهوري اسلامي ايران قرار دارند.
اين مقام آمريكايي كه نخواسته نامش فاش شود افزوده است كه به باور واشنگتن، اين گروه گروهي نيست كه به عنوان يك نيروي اپوزيسيون قادر به اشاعه ارزش هاي دموكراتيك در ايران باشد. آنها در تصويري كه ما از آينده ايران داريم جايي ندارند.
 


به روزرساني كاملا هماهنگ فهرست دوستان تروريست آمريكا!

 همزمان با حذف نام سازمان منافقين از فهرست گروه هاي تروريستي آمريكا، بيش از 250 نماينده كنگره خواستار گنجاندن جنبش حزب الله لبنان در فهرست گروه هاي تروريستي اروپا شدند.
در نامه نمايندگان كنگره، حزب الله متهم به تروريسم شده است. آمريكا چند ماه پيش حزب الله لبنان را در فهرست گروه هاي تروريستي قرار داد.
حدود دو هفته پيش وزارت خزانه داري آمريكا نام سيدحسن نصرالله، دبيركل و دو عضو ارشد حزب الله را در اقدامي كه نمادين! خوانده شد به فهرست افراد تحريمي اين وزارتخانه اضافه كرد.
وزارت خارجه آمريكا چند روز پيش سازمان تروريستي منافقين كه بيش از 17هزار شهروند ايراني را در عمليات تروريستي به شهادت رسانده، از فهرست سياه خود خارج كرد. برخي مطبوعات آمريكايي فاش كردند در اين ميان رشوه هايي ميان برخي مقامات و تروريست ها مبادله شده است.
حمايت آمريكا از تروريست ها البته مسبوق به سابقه است چنان كه هيلاري كلينتون زمستان سال گذشته به ارتباط دقيق دولت خود با القاعده و طالبان ازعان كرد. هم اكنون نيز القاعده در سوريه مورد پشتيباني آمريكا و متحدان مرتجع منطقه اش قرار دارد و بنابراين كاملا طبيعي است كه زمامداران آمريكايي به موازات به جان خريدن ننگ دوستي تروريست ها، جنبش هاي مقاومت مردم نظير حزب الله را مغضوب خود بخوانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    0 0
    حتی اگر به خاطر اینا هیچکس رای نده نباید موسوی و کروبی و خاتمی پاشون به انتخابات برسه.ما کسی رو میخوایم که حرمت رهبر مارو نگه داره!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس