ایران و پاکستان

منابع آگاه در پاکستان تحریم‌های تحمیلی آمریکا بر جمهوری اسلامی ایران را از موانع اصلی ایجاد کانال بانکی میان تهران و اسلام‌آباد و همچنین دلیل کاهش صادرات پاکستان به کشور همسایه خود عنوان کردند.

به گزارش مشرق، وب سایت شبکه جیو نیوز پاکستان امروز به نقل از منابع آگاه مدعی شد ‌که صادرات این کشور به ایران به دلیل تداوم تحریم‌های واشنگتن علیه تهران به پایین‌ترین سطح رسیده است.

در این گزارش آمده است: واردات پاکستان از ایران طی سه سال اخیر از مرز ۲ میلیارد دلار عبور کرد با این حال صادرات به ایران هیچ پیشرفتی نداشته است.

سایت جیو نیوز نوشت: تحریم‌های اقتصادی آمریکا بر ایران مانع برقراری ارتباط بانکی میان ایران و پاکستان شده و پیامد آن نیز در کاهش صادرات پاکستان به کشور همسایه خود دیده می‌شود.

گشایش مراودات پولی و بانکی از جمله تاسیس شعب بانکی در ایران و پاکستان از مباحثی است که طی سال‌های اخیر بر آن تاکید شده و مسئولان دو کشور به ویژه طرف ایرانی اجرای آن را نیاز مشترک دو ملت همسایه جهت توسعه تجارت و تسهیل فعالیت‌های بازرگانی می‌داند.

در عین حال مسوولان پاکستانی همواره تحریم‌های آمریکا را مانع اصلی برقراری کانال بانکی و پیشبرد پروژه‌های مشترک از جمله تکمیل خط لوله انتقال گاز از ایران عنوان می‌کنند.

مناسبات دوجانبه ایران و پاکستان در حوزه‌های اقتصادی، بازرگانی، تجاری و مرزی طی سال‌های اخیر با پیشرفت چشمگیری همراه بوده است. ۲ کشور همسایه طی ۳ سال اخیر به بازگشایی ۲ گذرگاه جدید مرزی اقدام کردند و تعداد مرزهای رسمی آنان به سه مورد رسید که یکی از اهداف آن کمک به تسهیل تجارت و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر برای بهبود زندگی مرزنشینان است. سال گذشته سران دو کشور در نقطه مشترک مرزی پیشین-مند بازارچه مرزی و طرح خط انتقال برق از ایران به پاکستان را افتتاح کردند.

بیست و هشتم مردادماه ۱۴۰۱ بیست و یکمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان پس از وقفه‌ای پنج ساله در اسلام‌آباد برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    0 0
    یا با طلا کار کنن یا یوان یا پولهای ملی
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    1 0
    عطای پاکستان رو به لقاش بخشیدیم -مرزهاش رو کنترل کنه -رابطه اقتصادی پیش کش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس