کد خبر 1584778
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۹
خانه کشتی

این روزها فدراسیون کشتی توانسته الگویی از یک مدل توسعه در ورزش کشورمان را ارائه دهد که تمامی ابعاد فنی، فرهنگی و زیرساختی را در بر داشته و دارد.

سرویس ورزش مشرق- در دوران افول و ناکامی ورزش کشورمان که ریشه در ناتوانی و کارنابلدی مدیرانش دارد، معدود فدراسیون هایی نیز قرار دارند که در مسیر توسعه بوده و توانسته اند به توفیقاتی قابل توجه و مستمر دست یابند. فدراسیون هایی که نشان داده اند در همین شرایط نیز می توان به افتخارات فراوانی دست یافت و مدال آوری داشت و دل مردم را شاد کرد اما بایستی کشتی را یک مدل قابل اعتنا در توسعه و پیشرفت نامید که شاید در شش دهه اخیر کم نظیر بوده است. در واقع، علی دبیر و یارانش چنان عملکردی داشته اند که می تواند به عنوان الگویی مطرح شده و در سایر فدراسیون ها نیز با توجه به ظرفیتی که دارند، پیگیری و تکثیر شود.

بیشتر بخوانید:

ما چنین وزیری می‌خواهیم!

این ره به ترکستان نیست؟

مشورت با مسببان وضع موجود؟!

این بازی کی تمام می شود؟

وقتی همه خواب بودند!

فقط یک مرور ساده به اعزام های برون مرزی سال جاری فدراسیون کشتی که بالغ بر ۶۰ مورد بوده، نشان می دهد که عمدتا یا قهرمان شده یا روی سکو رفته اند که رکوردی کم نظیر به شمار می رود. نباید فراموش کرد که این ورزش در حالی به تیم فعلی مدیریتی رسید که از نظر فنی یک مجموعه فروپاشیده و بازنده بود. در واقع، رسول خادم ویرانه ای از خود بر جای گذاشت و فرار کرد اما اکنون در تمامی مسابقات، مدعی جدی قهرمانی هستند. این به معنای بی ایراد بودن مسیر طی شده نیست اما نشان از درست بودن دارد که توانسته چنین نتیجه قابل توجهی را ثبت کند. اکنون هم تنها امید مدال طلای کشورمان در المپیک پاریس، فقط و فقط کشتی است.

کاش از کشتی یاد بگیرید!

اما در کنار این آمار تحسین برانگیز در حوزه مدال آوری و قهرمانی، اتفاقاتی که حوزه زیرساختی و توسعه اماکن فدراسیون کشتی روی داده، قطعا در تمام ورزش کشورمان بی نظیر است. فقط یک قدم زدن در فدراسیون کافی است تا نشان دهد چه اتفاقی افتاده که در طول تاریخ ورزش، مورد مشابهی نداشته یا قابل قیاس نیست. این توسعه زیر ساختی در کنار یک روند فرهنگی و پرورشی، موجب شده تا یک مجموعه کم نقصی را مقابل خود ببینیم. در واقع، فدراسیون کشتی با علیرضا دبیر توانسته به یک طراز قابل اعتنا و تکثیرشدنی در ورزش کشورمان تبدیل شود که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک می توانند آن را در سایر فدراسیونها، به ویژه مدال آورها و المپیکی ها تداوم دهند. البته، با توجه به وضعیت کنونی مدیریتی ورزش کشور و فدراسیون ها، اینها صرفا یک آرزوی دور به شمار می رود!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    6 1
    یکی از بهترین ورزشهای ایرانی همین کشتی سالم است
  • DE ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    1 1
    نکته مهم اینه. شاخه هایی از ورزش مثل فوتبال و دیگر شاخه های ورزشی از این درخت کهن بزرگ ورزش متاسفانه زیرساخت این شاخه های ورزشی مدرن مبنی بر اختلاط با فرهنگ سکولاریته برد و باخت است و برای همین موفق نیستند. اگر از دید ورزشی ومعنوی و رزمی به فوتبال بعنوان یک مبارزه در میدان نگاه شود، نگاهی که الهام یافته از زیرساخت اعتقادی شیعی برامده از شخصیت های بزرگ الگویی مانند امام علی (ع) و امام حسین (ع) حضرت ابوالفضل(ع) باشه ، بازیکنان میتونه به انها نیرو و توان معنوی دست بیابند تا با اجرای تکنیک های عالی بعنوان مرد رزم و میدان و تا قهرمانی تکامل بیابند و از تنگنای بردو باخت خارج شده و کار تیمی عالی نمونه ارائه دهند. همانطور که تمرین و فراگیری تکنیک ها ضروری است ، داشتن شخصیت پهلوانی و جوانمردی و کوشایی و همدلی برادرانه اعضای تیم برای تلاش در میدان نبرددر مبارزه با تیم رقیب باداشتن یک تربیت معنوی ضروری است.
  • شاهرخ IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    7 5
    رسول خادم تنها هنرش فقط استوری یا توئیت یا از این دست کارها از عده ای اوباش و اراذله
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    10 5
    دم علی دبیر گرم
  • مهدی IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    5 5
    دم دبیر گرم مدیر لایقیه
  • حمید IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    3 10
    این متن بیشتر به یک رپرتاژ آگهی شبیه بود
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      3 1
      اگه اشتباه گفنه جواب بده.چرا چشماتو میبندی؟ چون از دبیر خوشت نمیاد نباید واقعیت را منکر شد.
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      2 1
      این نوشته تو هم یک حماقت محض هست و نه شبیه
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      2 2
      این نوشته تو هم یک حماقت محض هست و نه شبیه
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    3 4
    نویسنده این مقاله فک کنم فامیل دبیره
    • IR ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      0 0
      حتما تو هم فامیل شناس
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    2 2
    دست علیرضا دبیر درد نکنه. درمورد خادم هم باید بگم عوام فریبی تا یه زمانی جواب میده
  • اسی RU ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 0
    معلم از ریاست فدراسیون ‌کشتی بردارید
  • امیر IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 0
    خیلی به خودتان فشار نیارید بهترین شاهد تاریخ است که قضاوت خواهد کرد که تفاوت بین رسول خادم با علی دبیر را...........
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    1 0
    شما به طرفداری دبیر فقط سانسور کن
  • رضا IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    0 0
    خادم رمانی سقوط کرد که به سیاست ورزی در باند سرمایه های اسرائیل در ایران یعنی اصلاح‌طلبان غربگرا روی آورد و کمال همنشین در او اثر کرد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس