سردار سلامی- نمایه

فرمانده کل سپاه پاسداران دستور داد زمینه دید و بازدید خانواده‌ها و فرزندان سربازشان در پادگان‌ها فراهم شود.

به گزارش مشرق، سرلشکر سلامی در همایش «دانشگاه سربازی» با بیان اینکه سربازان جوانان کشورند و نیروی جوان با ارزش‌ترین سرمایه یک ملت است، اظهار داشت: این جوانان امانتی نزد ما هستند؛ در عالم هیچ انسانی پیش پاافتاده نیست و هر انسانی به اندازه همه انسان‌ها برای خدا ارزشمند است. نجات یک انسان ارزشی به اندازه نجات کل انسان‌ها دارد و یکی از کارهای سپاه همین است که انسان‌ها را نجات دهد و از غروب خارج‌شان کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: هویت حال و آینده هر جامعه بازتاب شخصیت جوانان آن جامعه است. ما جوانان را در سربازی برای دو سال یا کمتر آماده نمی‌کنیم بلکه این آغاز راه یک جوان است تا وارد جامعه شوند. اگر بخواهیم یک تصویر زیبا از سیرت و صورت سپاه نشان دهیم، سربازان را باید در دوران سربازی به سمت شخصیت‌سازی و پذیرش نقش‌های سنگین ببریم. با اعتماد به نفس از دست رفته، با شخصیت‌های خردشده و با احساس تحقیر هیچ جامعه‌ای بزرگ نمی‌شود.

سرلشکر سلامی افزود: باید با این نگرش به سربازان نگاه کنیم که انسان‌های بزرگی شوند. البته این به معنای فاصله‌گرفتن از تربیت جسمانی یا ورزش نیست. باید یک مربی با اخلاق و رفتار اسلامی این جوانان را برای چنین آینده‌ای آماده کند. جوان در اوج پذیرش فضائل اخلاقی است و ما باید این کار را در پادگان‌ها اجرا کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: پادگان باید از لحاظ شادابی و نشاط و فضای زندگی و رعایت بهداشت به گونه‌ای باشد که جوان با شوق بیاید و با اکراه بیرون برود. باید فضای سبز در پادگان‌ها وجود داشته باشد، اگر پادگانی امکانات زندگی و آسایش مناسبی نداشته باشد مطلوب و پسندیده نیست. توجه به تامین وسایل ورزش در پادگان‌ها مهم است. برگزاری جلساتی برای آموزش قرآن اهمیت دارد.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: احکام روزه، نماز، خمس و امثال آن باید برای جوانان سرباز گفته شود. توجه به تغذیه و محیط زندگی سربازان، نظارت بر وضعیت بهداشت لباس‌های آنان و تامین ایمنی در آسایشگاه‌ها اهمیت دارد. سربازان با یک لبخندزدن و احترام گذاشتن فرماندهان به آنان احساس اعتماد به نفس پیدا می‌کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران دستور داد تا زمینه‌ دید و بازدید خانواده‌های سربازان و فرزندانشان فراهم شود و از فضای پادگان‌ها بازدید کنند تا شرایط زندگی جوانان خود را در پادگان‌ها ببینند.

به گفته سرلشکر سلامی، خانواده سربازان به ویژه خانواده سربازان مستقر در مرزهای جمهوری اسلامی ایران و همسایگانش باید ببینند او چطور از وطن و ناموسش دفاع می‌کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران در پایان این همایش تاکید کرد: وقتی با سربازان وظیفه محترمانه برخورد می‌کنید، در حال انتقال فضائل به آن جوان هستید، اما خدا نکند که رفتار بدی از فرماندهان سر بزند. باید پاسخگوی آخرت خود باشند. مهم است که با سربازان چگونه و با چه رویکردی رفتار شود تا در آینده همین جوانان، جامعه را بسازند و پیش ببرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    1 5
    بسیار هم عالی
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    7 1
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
  • علیرضا IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    ای کاش سپاه با اختلاسگرها هم برخورد می کرد . دارند جان ملت را می گیرند
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 0
    زمینه دیدار سربازان سپاه با خانواده‌ در پادگان‌ها فراهم شود که چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس