کد خبر 1582639
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳

به گزارش مشرق، کانال اندیشکده راهبردی تبیین در تلگرام خود نوشت:

«عاموس یادلین»، تحلیلگر و مقام سابق امنیتی رژیم صهیونیستی طی گفتگویی با مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی (CSIS)، مورخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ به بررسی جنگ اخیر اسرائیل و حماس پرداخته است که در ادامه به برخی از مهم‌ترین مطالب مطرح‌شده در این گفتگو اشاره خواهیم کرد:

ایالات‌متحده و متحدانش(۸۴کشور) در طول ۹ ماه توانستند داعش را در موصل نابود کنند با این تفاوت که پیچیدگی‌های آن جنگ بسیار کمتر از جنگ در غزه است. آن زمان هیچ کشوری از داعش جانب‌داری نمی‌کرد در صورتیکه حماس توسط ایران، قطر و ترکیه حمایت می‌شود. همچنین حماس ۱۵ سال فرصت داشته است تا خود را برای جنگ آماده کند. بنابراین ارتش اسرائیل با دشمنی دست‌وپنجه نرم می‌کند که قوی و موردحمایت دیگر کشورهاست.

دولت دو هدف اصلی در جنگ اخیر داد که بسیار بلندپروازانه است: برچیدن حماس و بازگرداندن اسرا و ما در نیمه‌راه برای رسیدن به این اهداف هستیم. از بین بردن حماس یک سال به طول خواهد انجامید و نمی‌توان آن را در شش روز یا شش هفته انجام داد.

بین از بین بردن حماس و تبادل اسرا باید اولویت با بازگرداندن اسرای اسرائیلی باشد. چراکه طولانی شدن جنگ ممکن است موجب شود اسرا براثر بیماری و یا گرسنگی کشته شوند.

اسرائیل طبق قوانین بین‌المللی می‌جنگد. ما سعی می‌کنیم هیچ غیرنظامی را هدف قرار ندهیم. بااین‌حال، ما اجازه نمی‌دهیم حماس از غیرنظامیان به‌عنوان سپر انسانی استفاده کند. ما از قبل اطلاع داشته‌ایم که حماس اغلب پست‌های فرماندهی را در زیر بیمارستان‌ها، مراکز وابسته به سازمان ملل، مدارس، اردوگاه‌ها و .. قرار می‌دهد. به همین دلیل در هفته‌های اول از مردم خواستیم غزه را ترک کنند.

ما بیمارستان‌ها را هدف قرار نداده‌ایم، فقط به داخل بیمارستان‌ها رفته و افرادی را که با حماس مرتبط بوده‌اند کشته‌ایم. بنابراین، ما احساس می‌کنیم که طبق قوانین بین‌المللی می‌جنگیم و اگر در این میان غیرنظامیان کشته می‌شوند متهم اصلی «یحیی سنوار» است که دکترین «سپر انسانی» را پذیرفته و شهروندان اسرائیلی را به اسارت گرفته است. هرکس انتقادی دارد باید از رهبر حماس شکایت کند.

به‌هرحال، ۸۲ درصد از آمریکایی‌ها روایت اسرائیل را ترجیح می‌دهند و نه روایت حماس را و من هنوز فکر می‌کنم اکثر آمریکایی‌ها از اسرائیل حمایت می‌کنند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    0 0
    "اسرائیل طبق قوانین بین‌المللی می‌جنگد. ما سعی می‌کنیم هیچ غیرنظامی را هدف قرار ندهیم. " دروغ تو روز روشن که می گویند همین است . زدن بیمارستان ها . کشتن کودکان و نوزادان . زدن صف مردم غیر نظامی برای غذا . نسل کشی . اینها کجای قوانین بین المللی است ؟
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    0 0
    خودت طبق مستندات تحلیلتو نقض کردی بارک الله
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    0 0
    یعنی می فرمایید هر کسی اجازه دارد یهودیان را در سرتاسر جهان بکشد چون با شما صهیونیست ها ارتباط دارد!!!! جنایات خودتان را ماله کشی می کنید
  • عمو IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    0 0
    یعنی مزخرف تر از حرف این اوّل پاراگراف ۵ نشنیدم .
  • ایرانی IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    0 0
    یعنی شیطان به داشتن وحوشی چون شما که به نام انسان در حال لجن مال کردن انسان و انسانیت هستید افتخار میکند! فرزندان سامری رابطه ای تنگاتنگ با ابلیس داشته و دارند ولی اینبار قرار بر اتفاقی دیگر است خون پاک کودکان غزه وجدانها را بیدار خواهد کرد و بزودی شما باید دنبال سوراخ موش بگردید.
  • جوانمرد IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    اسرائیل علف حرز وغده چرکین وبد بوی سرطانی است وجهان وامت اسلامی باید برای نابودی این غده سرطانی و آدم کش تلاش کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس