حمله سایبری موفق به بیمارستانی بزرگ در حیفا

کارشناسان امنیت سایبری آمریکا نسبت به دخالت احتمالی هکرهای ایرانی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا هشدار دادند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: به گزارش شبکه «ایران اینترنشنال»، شرکت مطرح امنیت سایبری «کراود استرایک» در گزارش سالانه خود پیش‌بینی کرده جمهوری اسلامی به عنوان حکومتی علاقه‌مند به دخالت در رویدادهای سیاسی ایالات متحده، ممکن است در حال برنامه‌ریزی برای نفوذ در انتخابات پیش روی این کشور باشد.

کارشناسان سایبری با بررسی فعالیت گروه‌های هکری ایران در انتخابات سال‌های گذشته آمریکا تاکید کرده‌اند نفوذ احتمالی ایران در انتخابات آینده از طریق اجرای کارزارهای عملیات اطلاعاتی و دروغ‌پراکنی میسر خواهد شد. این گزارش همچنین از احتمال دخالت روسیه در انتخابات آتی آمریکا و اروپا خبر می‌دهد. روسیه به احتمال بسیار زیاد از طریق کارزارهای سایبری قصد دارد نتایج انتخابات امسال در کشورهای حوزه نفوذ منطقه‌ای خود را مانند بلاروس، لیتوانی، فنلاند و گرجستان تحت شعاع قرار دهد.

کارشناسان شرکت کراود استرایک، از چین نیز به عنوان یکی دیگر از دولت‌های علاقه‌مند برای نفوذ انتخاباتی در دیگر کشورها یاد کرده‌اند. بر اساس پیش‌بینی‌ها، هکرهای دولت چین به دنبال تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات آتی کشورهایی از جمله اندونزی، تایوان و کره جنوبی‌اند.

گزارش منتشر شده با یادآوری اقبال جهانی در استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مولد مانند چت‌جی‌پی‌تی، نسبت به گسترش استفاده هکرها از این خدمات نیز هشدار داده است. در حال حاضر گروه‌های سایبری مختلف از این ابزارها برای بهبود توانایی‌های خود در توسعه کدهای رایانه‌ای مخرب، تولید محتوا و ساخت روایت‌های فریبنده استفاده می‌کنند. بهمن‌ماه ۱۴۰۲ مایکروسافت با انتشار گزارشی اعلام کرد هکرهای وابسته به ایران، روسیه، چین و کره شمالی از ابزارهای هوش مصنوعی برای تقویت مهارت‌ها و فریب دادن اهداف خود استفاده می‌کنند. همزمان شرکت اوپن ای‌آی در اطلاعیه‌ای از شناسایی و حذف حساب کاربری گروه‌های هکری وابسته به این کشورها در پلتفرم خود خبر داد.

براساس این اطلاعیه گروه سایبری موسوم به «طوفان شنی زرشک» (Crimson Sandstorm) که به ایران وابسته است، ابزارهای هوش مصنوعی مانند چت جی‌پی‌تی را جهت اموری مانند برنامه‌نویسی، توسعه وب و تولید محتوا برای استفاده احتمالی در کارزارهای فیشینگ به کار برده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهدی IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    هر سگی بشه مهم نیست فقط ترامپ نامرد نشه
  • ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    کراود استرایک: ایران احتمالا در انتخابات آمریکا مداخله می‌کند و آمریکا قطعا در هر جای دنیا و در هر موضوعی مداخله می کند
  • ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    امریکا به چه بدبختی افتاده که ایران می تواند در انتخاباتش دخالت کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس