تاکید آیت‌الله جنتی بر اقتدا به سیره نبوی و حرکت به سمت جامعه مهدوی

دبیر شورای نگهبان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به سمت جامعه مهدوی و فراهم کردن زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) حرکت می‌کند، گفت: رستگاری از طریق اقتدا به سیره نبوی امکانپذیر است.

به گزارش مشرق، آیت‌الله احمد جنتی در ابتدای جلسه روز چهارشنبه این شورا با گرامیداشت سالروز حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان اظهار داشت: امام حسین(ع) در وصف حضرت علی‌اکبر(ع) به شباهت فراوان سیرت و صورت ایشان به پیامبر اکرم (ص) تاکید کردند؛ این درس مهمی برای جوانان ماست که رستگاری از طریق اقتدا به سیره نبوی امکانپذیر است.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن سالروز میلاد حضرت بقیه‌الله (عج) عنوان کرد: این عید بزرگ را به همه آزادگان و عدالت‌طلبان تبریک می‌گویم و از خداوند تعجیل در ظهور آن حضرت را مسالت دارم.

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: ظهور حضرت صاحب ‌الزمان (عج)، مصداق تحقق وعده‌ تخلف‌ناپذیر الهی یعنی برچیدن بساط ظلم و استقرار حکومت جهانی مستضعفان است. خداوند در آیه ۵ سوره قصص می‌فرماید: «وَنُریدُ أَن نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ استُضعِفوا فِی الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثینَ؛ ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم.»

آیت‌الله جنتی در ادامه صحبت‌هایش گفت: انقلاب اسلامی در جهت تحقق این وعده الهی شکل گرفته و امید است با حرکت به سمت جامعه مهدوی، زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) را فراهم کند.

وی افزود: در عصر غیبت، بزرگترین وظیفه انتظار فرج است و منتظران واقعی امام عصر (عج) کسانی هستند که امیدوارانه به وظایف خویش عمل می‌کنند، در مبارزه با ظلم و فساد کوتاه نمی‌آیند و با زندگی مومنانه، خود را دائماً در شرایط آمادگی برای همراهی آن حضرت نگه می‌دارند.

دبیر شورای نگهبان در پایان صحبت‌هایش این دعا را بیان کرد: از خداوند مهربان می‌خواهیم به ما توفیق دهد که جزو منتظران واقعی آن حضرت باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس