کد خبر 1576874
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱
بازتاب شناورهای جدید سپاه در رسانه اسرائیلی

اورشلیم پست نوشت: ایران معتقد است این شناورها جنبه پنهان‌کاری دارند. ایران اخیراً روی این نوع طراحی‌ها سرمایه گذاری کرده است تا کمبود نیروی دریایی تهران را جبران کند.

به گزارش مشرق، الحاق ۲ ناو رزمی شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری به نیروی دریایی سپاه، توجه رسانه صهیونیستی درباره ابعاد این توانمندی دریایی را برانگیخت.

در بخش‌هایی از گزارش اورشلیم پست آمده است:

مراسمی به مناسبت الحاق دو ناو جدید گشتی شهید صیاد شیرازی و شهید باقری به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد. ایران دو نیروی دریایی دارد: یکی نیروی دریایی رسمی و دیگری نیروی دریایی سپاه. در این مراسم سرلشکر محمد باقری رئیس کل نیروهای مسلح ایران حضور داشت.

ظاهر این کشتی ها با اکثر کشتی های نیروی دریایی متفاوت است. آنها بر اساس طراحی کاتاماران یا بدنه دوقلو ساخته شده‌اند و ظاهری صیقلی و رو به آینده دارند. ظاهراً آنها بر اساس الهام و طرح‌هایی از قایق موشکی نوع ۲۲ چینی ساخته شده اند.

چین بیش از ۸۰ فروند از این شناورهای گشت ساحلی دارد که ۴۲ متر طول دارند. کشتی‌های ایرانی ۶۰ متر طول دارند. ایران به دنبال ساخت چهار فروند از این کشتی‌ها است. این کشتی دارای یک سکوی هلیکوپتر در قسمت عقب خود است و ظاهراً می‌تواند قایق‌های تندرو را نیز نگه دارد. بر اساس گزارش‌ها، این قایق‌ها رادار دریایی و موشک‌های کروز ضد کشتی دارد.

ایران معتقد است این شناورها جنبه پنهان‌کاری دارند. ایران اخیراً روی این نوع طراحی‌ها سرمایه گذاری کرده است تا کمبود نیروی دریایی تهران را جبران کند. کشتی دیگر، ابومهدی المهندس، نشان دهنده نوع دوم طراحی بدنه دوقلو به همراه نوع سوم ایران است که در سال ۲۰۱۶ به نام شهید ناظری راه اندازی شد.

باقری با حضور در این مراسم درباره توان نیروهای مسلح ایران و جنگ غزه بحث و تبادل نظر کرد. وی از کارخانه‌های کشتی‌سازی ایران برای ساخت کشتی‌های جدید قدردانی کرد و گفت: شرایط امروز خاورمیانه «حساس و خطرناک» است. او به آمریکا حمله کرد و سپس از حماس به خاطر حمله ۷ اکتبر قدردانی کرد.

وی افزود: بازدارندگی دفاعی جمهوری اسلامی سپر پایداری برای امنیت ملی و دفاع ملی کشورمان ایجاد کرده است، اما نیروهای مسلح موظفند کوچکترین تهدیدها و احتمالات را در سناریوهای تهدید جدی بگیرند و احتمال آن را بالا بدانند.

باقری گفت: جنگ غزه نقطه عطفی در تاریخ منطقه است. سرنوشت این جنگ کاملاً روشن است، در شکست بی‌نظیر و جبران‌ناپذیر رژیم صهیونیستی از سوی عده‌ای از مردم مظلوم در محاصره غزه تردیدی نیست و هیچ قدرتی نمی‌تواند سرنوشت این جنگ را تغییر دهد. صهیونیست‌ها شکستی خوردند که قابل جبران نیست.

او سپس گفت که خط مقدم کنونی منطقه اکنون متشکل از فلسطینی‌ها، حوثی‌های یمن، حزب‌الله و گروه‌های «مقاومت» عراق است که به گفته او با «صهیونیست‌های ظالم، بی‌شرم و جنایتکار و آمریکا و اروپای دروغگو» می‌جنگند. ایران آشکارا اعتراف می‌کند که امروز منطقه را چگونه می‌بیند و چگونه از همه این گروه‌های نیابتی برای گسترش هرج و مرج و جنگ در منطقه حمایت می‌کند.

اظهارات باقری رسالت کلی امروز ایران و نگاه این کشور به منطقه را آشکار می‌کند؛ درگیری فعلی را به عنوان یک تغییر دهنده بازی بزرگ می‌بیند. قایق‌های گشتی جدیدی که به آب انداخته شده است بخشی از تلاش ایران برای افزایش برد نیروهای دریایی خود و نمایش قدرت ایران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    کو پس بازتاب؟
    • ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
      0 0
      مجید جان متن رو درست بخوان این مطلب از یک رسانه صهیونیستی بیان شده اینو بهش میگن باز تاب
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    تا کور شود هر که نتواند دید ... زنده باد سپاه و ارتش و بسیج و نیروی مسلح شجاع و قهرمان ایران که متجاوز نیستند اما مردانه از کشور دفاع می کنند.👍👌👏 بر عکس اسقاطیلی های بی کشور بی هویت بی غیرت که متجاوز هستند و در همان تجاوز هم مردانه عمل نمی کنند و جلوی زن بچه های بی دفاع شجاع هستند اما جلوی دلاوران مبارز جبهه مقاومت گریان و پوشک پوش هستند.😱😤
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    ما باید نیروی دریای بزرگ و قدرتمندی داشته باشیم .بزودی شرایط آب و هوایی قطب جنوب تعغیر می‌کند و مساعد ساخت پایگاه و معادن می‌شود.ما باید حق خود را از قطب جنوب برداریم ولی لیبرال ها در بودجه گزاری اجازه نمیدن.مرگ بر لیبرال
  • نوید IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    18 19
    چرا سپاه در حوزه زیر دریایی با سرنشین ورود نکرده ؟
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      0 0
      سپاه زیردریایی فاتح ساخت صنایع دفاعی را تقاضا کرده
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      4 4
      اونم بزودی . علم و صنعت و نیروی انسانیش که تکمیل بشه می درخشد
  • بنده خدا IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    به هیچ عنوان ساخت شناورهای کاتاماران کلاس شهیدسلیمانی ،ازهیچ شناورخارجی دیگری الگووکپی‌برزاری نشده ،بلکه این افتخارحاصل زحمات وتلاشهای متخصصان ومهندسان جوان مسلمان ایران اسلامی عزیزمان است والبته ملت عزیزایران مقتدرمان هم شاکرخداوندوقدردان عزیزان نظامی ومدافعان دین ومذهب،ودن وسرزمین مقدس ایران زمین وملّت پرافتخارایران عزتمندهستند.باتشکر
  • ناشناس IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    17 9
    درود برشرف دلاور مردان سپاه اسلا پاسدارن خون شهدا
  • نوشین ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    17 7
    درود بر دلاور مردان سپاه
  • NL ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    1 0
    این نوع کشتی های جنگی corvette warship class را خیلی دوست می دارم . برای دفاع و محافظت از سواحل ایران عالی هستند . برای هر 100 کیلومتر ساحل و آبهای مالکیتی دست کم به یکی از اینها نیاز داریم. گور پدر اسراعییلی ها - هر زر مفتی می خواهند بزنند.
  • محمدایوب IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    دلاور مردهای سپاه لطفا از عزیز دلمان رهبر عزیزمان اجازه بگیرید وارد تولید مرغ وگوشت بشوید دهان سربازان اسراییل پزشکیان وسربازان آمریکایی ظریف را بگیرید که دم از مردم وگرانی مرغ میزنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس